Θεοφάνης Κιρκινέζος: Στα 30 του παραγωγός

Από το Μεσολόγγι, όπου γεννήθηκε, και τη Μυτιλήνη, όπου σπούδασε Γεωγραφία, βρίσκεται σήμερα επικεφαλής των θεάτρων Ακροπόλ, Ροές και Βασιλάκου. Ποιο είναι το νέο πρόσωπο της θεατρικής Αθήνας

Είναι το νέο πρόσωπο στο ελληνικό προσκήνιο. Εκανε την είσοδό του την περασμένη σεζόν (2011-2012) μέσα από τις παραγωγές του θεάτρου Ακροπόλ και, φυσικά, δεν πέρασε απαρατήρητος. Πολύ λογικό, αν σκεφθεί κανείς ότι στην εποχή της κρίσης εμφανίστηκε ένας νέος άνθρωπος (30 ετών) με στόχο να επενδύσει σε ένα απαιτητικό και ποιοτικό θεατρικό ρεπερτόριο. Παραστάσεις υψηλών προδιαγραφών, που δεν βασίζονταν στη μαρκίζα αλλά στο έργο, στον σκηνοθέτη ή στην ομάδα, υποδέχθηκε η ανανεωμένη σκηνή της οδού Ιπποκράτους. Παράλληλα στο πρόγραμμα μπήκαν έργα για παιδιά, μουσικές εκδηλώσεις και συναυλίες.

Ψηλός και γενειοφόρος, ο Θεοφάνης Κιρκινέζος – ο Φάνης, όπως τον αποκαλούν οι φίλοι και οι συνεργάτες του – κατάγεται από το Μεσολόγγι, όπου ο πατέρας του Γιώργος Κιρκινέζος διατηρεί κέντρο κήπου (φυτώριο). Πρόσφατα χωρισμένος και πατέρας ενός μικρού παιδιού, αφιερώνει το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου του στα του θεάτρου, όπου εισήλθε από την πόρτα της μουσικής. Νωρίτερα είχε εργαστεί ως μουσικός παραγωγός και διοργανωτής συναυλιών – του Διονύση Σαββόπουλου, της Γλυκερίας, του Μιχάλη Χατζηγιάννη κ.ά. -, ενώ ήταν και ο παραγωγός της μεγάλης συναυλίας-αφιερώματος στον Λευτέρη Παπαδόπουλο. Αφού σπούδασε Γεωγραφία στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, άλλαξε ρότα και στράφηκε προς αυτό που αγαπούσε ιδιαίτερα: με το όνειρο να συνδυάσει στις παραγωγές του ήχους και λέξεις, το παλιό με το καινούργιο, τις αναμνήσεις με το μέλλον, ανέλαβε για 16 χρόνια την εκμετάλλευση του Ακροπόλ. Εριξε λεφτά για την ανακαίνιση και από εφέτος μπαίνει στον χώρο ακόμη πιο δυναμικά προτείνοντας ένα πολυσυλλεκτικό ρεπερτόριο.
Ο Φάνης Κιρκινέζος ήρθε για να μείνει ή είναι περαστικός; Το ερώτημα αυτό πλανάται πάνω από τους ανθρώπους του θεάτρου, ηθοποιούς, σκηνοθέτες, συνεργάτες και μη. Θα γίνει ένας Γιώργος Λεμπέσης ή ένας Τάσος Παπανδρέου; Ο χρόνος και ο ίδιος θα δώσουν την απάντηση.

Το ξεκίνημα ενός νέου παραγωγού

Οι πρώτες επαφές του Φάνη Κιρκινέζου με τη σύγχρονη θεατρική πραγματικότητα έγιναν μέσα από τρία ραντεβού με τρεις σκηνοθέτες: τον Στάθη Λιβαθινό, τον Δημήτρη Μαυρίκιο και τον Νίκο Μαστοράκη. Ελεύθεροι επαγγελματίες και οι τρεις, τι καλύτερο λοιπόν από μια ευκαιρία να συνεργαστούν με ιδιώτη παραγωγό; Ο μόνος άνθρωπος του χώρου με τον οποίο προϋπήρχε επαφή και φιλική σχέση ήταν η χορογράφος και σκηνοθέτις Σοφία Σπυράτου, η οποία και έχει αναλάβει την Παιδική Σκηνή του Ακροπόλ. Στο καθένα από τα τρία προαναφερθέντα ραντεβού τα πράγματα πήγαν διαφορετικά.
Με τον Μαυρίκιο δεν τα βρήκαν εξαρχής. Ισως επειδή ανάμεσα στους δύο άνδρες εύκολα μπορεί κανείς να διακρίνει διαφορές – κυρίως στη νοοτροπία. Αντιθέτως, η χημεία λειτούργησε αμέσως, όπως φάνηκε, με τον Λιβαθινό: το ανέβασμα του «Ερωτόκριτου» ήρθε να επιβεβαιώσει τη συνεργασία, ενώ η επανάληψη του «Ηλίθιου», της πολυσυζητημένης παράστασης της Πειραματικής του Εθνικού, την επισφράγισε. Οχι όμως για πολύ.
Ενώ η αρχική συμφωνία ήταν διετής, λίγο πριν από το καλοκαίρι διεκόπη – όχι για οικονομικούς λόγους, όπως ακούγεται. Τέλος, με τον Μαστοράκη εγκαινιάζεται εφέτος η συνεργασία τους, ως συνέχεια της αρχικής επικοινωνίας τους. «Η Αγία Ιωάννα των Σφαγείων» του Μπρεχτ θα είναι η πρώτη καινούργια παραγωγή για την τρέχουσα σεζόν στο Ακροπόλ.
Ενδιαμέσως ο Φάνης Κιρκινέζος απέκτησε έναν νέο θεατρικό συμπαίκτη: τον Σωτήρη Χατζάκη, τον σκηνοθέτη και καλλιτεχνικό διευθυντή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, με τον οποίο υπέγραψε δύο συμπαραγωγές μέσω ΚΘΒΕ το καλοκαίρι: «Το μεγάλο μας τσίρκο» και τους «Ιππής». Και στις δύο πήγε οικονομικώς καλά, όπως ανέφερε ο ίδιος στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε στο Κυκλαδικό Μουσείο στο Κολωνάκι για να παρουσιάσει το πρόγραμμα της σεζόν 2012-2013.
Δεν είναι λίγοι άλλωστε εκείνοι που θεωρούν ότι υπό την επίδραση του Χατζάκη ο 30χρονος επιχειρηματίας αναθεώρησε ή διέκοψε κάποιες συνεργασίες, ενώ στον διευθυντή του ΚΘΒΕ οφείλεται και η παρέα του Κιρκινέζου με τον Γρηγόρη Καραντινάκη, ο οποίος και ανέλαβε τη μεταμεσονύκτια σκηνή του Ακροπόλ. Ενός Ακροπόλ που πολλαπλασιάζεται καθώς προστίθενται τόσο η νεανική σκηνή όσο και άλλα δύο θέατρα, ως Νέα Σκηνή: οι Ροές της φίλης του Σοφίας Σπυράτου και το θέατρο Βασιλάκου.
Στη θεατρική αγκαλιά του ενέταξε και κλασικές δυνάμεις του χώρου, όπως ο Σπύρος Ευαγγελάτος, αλλά και ηθοποιούς με έντονο προσωπικό και κοινωνικό στίγμα, όπως οΑντώνης Καφετζόπουλος και η Ολια Λαζαρίδου.

«Ούτε έχασα λεφτά ούτε πετάω στα σύννεφα»
Ο νέος θεατρικός επιχειρηματίας χαρακτηρίζεται συνεργάσιμος. Θεωρείται άνθρωπος που ζητάει συμβουλές και γνώμες, που ακούει την κριτική, που δεν ενθουσιάζεται αλλά και δεν χάνει την αισιοδοξία του. Εχει μάθει να ακούει τα σχόλια που τον αφορούν επιλέγοντας, όπως λέει, να αφήσει τον χρόνο να κάνει τη δουλειά του. Δεν δείχνει να απορεί με την καχυποψία που περιτριγυρίζει το όνομά του, αλλά δεν της δίνει και μεγάλη σημασία.
Δημοσίως δηλώνει ότι «βρισκόμαστε σε καλό δρόμο» και «το στοίχημα έχει κερδηθεί».Στους δικούς του ανθρώπους εκμυστηρεύεται ότι είναι «ευχαριστημένος». Και συμπληρώνει πως «ούτε έχασα λεφτά ούτε πετάω στα σύννεφα». Βάζει νέους στόχους και ανήκει σε εκείνους που πιστεύουν ότι η επένδυση εν μέσω κρίσης αποδίδει.
Οσο για την καθημερινότητά του, μοιράζεται ανάμεσα στο γραφείο της οδού Φειδίου, όπου στεγάζεται η εταιρεία του με την επωνυμία Sui Generis – Ακροπόλ ΑΕ (με συνεταίρους τους κκ. Ματσίκα και Λυκούδη) και τις σκηνές των θεάτρων που έχει αναλάβει. Αντιθέτως, δεν πηγαίνει συχνά στο «Salumi and Baci», ένα στέκι για καφέ και φαγητό που έχει ανοίξει ο ίδιος στη γωνία των οδών Βαλαωρίτου και Αμερικής. Πρόκειται για έναν χώρο διακοσμημένο με μοτίβα ισπανικής τέχνης ο οποίος μένει ανοιχτός ως αργά το βράδυ και δίνει έμφαση στη μουσική.

πηγή : tovima.gr