“Σχέση Αλληλένδετη” δια χειρός Ευαγγελίας Τσώνη [pics + video]

Η έκθεση ζωγραφικής, αγιογραφίας και ψηφιδωτού της Ευαγγελίας Τσώνη μετά την μεγάλη επιτυχία που γνώρισε στο μουσείο της Διεξόδου στο Μεσολόγγι παρατείνεται έως και την Κυριακή 2 Δεκεμβρίου.

Δείτε στην webtv του myagrinio.gr αναλυτική παρουσιάση από τα εγκαίνια της έκθεσης.

Από την πληθώρα των επισκεπτών της πρώτης κιόλας εβδομάδας λειτουργίας της έκθεσης φάνηκε ότι το προγραμματισμένο δεκαπενθήμερο λειτουργίας της δεν θα ήταν αρκετό για να υποδεχθεί τους επισκέπτες απ΄όλο το νομό που επιθυμούσαν να απολαύσουν τα εκτιθέμενα έργα.

Πρόκειται για μια πολύμορφη έκθεση πενήντα έργων, μεγάλων και μικρών διαστάσεων, δοσμένων από μιά εκλεκτή καλλιτέχνιδα που συνδυάζει την εξαιρετική απόδοση των έργων ζωγραφικής με την δεινότητά της να προσδίδει στην μορφή των κλασικών βυζαντινών αγιογραφιών και μιά άλλη, διαφορετική, διάσταση, που κεντρίζει το ενδιαφέρον και την τέρψη του θεατή. Παράλληλα, μια σειρά περίτεχνων ψηφιδωτών ολοκληρώνει το εύρος του ταλέντου της δημιουργού.

Οι εκατοντάδες μέχρι τώρα επισκέπτες της έκθεσης εκφράστηκαν με τα κολακευτικότερα λόγια και διατύπωσαν τα καλύτερα σχόλια για τα πενήντα έργα της καλλιτέχνιδος που για πρώτη φορά εκθέτει την δουλειά της εκτός Αγρινίου απ΄όπου και η καταγωγή της.Έτσι, λοιπόν, οι υπεύθυνοι της Πινακοθήκης του Ιστορικού Μουσείου “Διέξοδος” στην Ιερή Πόλη του Μεσολογγίου αποφάσισαν να παρατείνουν την λειτουργία της έκθεσης έως και την Κυριακή 2 Δεκεμβρίου. Ανοικτά κάθε Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή 11 έως 1 το πρωί και 6 έως 8 το βράδυ.

Η Ευαγγελία Τσώνη γεννήθηκε, ζεί και εργάζεται στο Αγρίνιο.Η πρώτη της προσέγγιση στα εικαστικά έγινε κοντά στον ζωγράφο Βασίλη Λουκόπουλο ενώ στη συνέχεια παρακολούθησε μαθήματα γραφιστικής στο ΙΕΚ Μεσολογγίου. Έχοντας εσωτερική παρόρμηση την εκμάθηση της βυζαντινής τέχνης, ακολούθησε μοναχική πορεία. Έτσι, αναζητώντας πηγές, μελετώντας και ερχόμενη σε επαφή με αναγνωρισμένους δασκάλους της τέχνης απετόλμησε της πρώτες της εικόνες που σήμερα κοσμούν ναούς και ιδιωτικές συλλογές. Παράλληλα ασχολήθηκε με την τέχνη του ψηφιδωτού κοντά στην μοναχή – εικαστικό Ευφημία της Ιεράς Μονής Προδρόμου, στην Ανάληψη Τριχωνίδας, με την οποία συνεργάζεται στην ψηφοθέτηση του δαπέδου του Καθολικού της Μονής. Το Εικαστικό Εργαστήρι του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Αγρινίου, αναγνωρίζοντας το μεγάλο της ταλέντο, της έχει αναθέσει την διδασκαλία μαθημάτων αγιογραφίας.

«Μέσα από το έργο της διαφαίνεται η εσωτερική της αγωνία, το καλογραμμένο σχέδιο, το άπλωμα του φωτός στις μορφές, η προσεγμένη λεπτομερειακή πινελιά και ο εικονογραφικός εμπλουτισμός με χαριτωμένα μοτίβα που δανείζεται από το φυτικό, φυτικό και ζωικό βασίλειο». Αθανάσιος Παλιούρας, καθηγητής Βυζαντινής Αγιογραφίας και Τέχνης.

«Το έργο της μας μεταφέρει σε έναν κόσμο μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας και σχηματοποιεί τις δικές της αλήθειες σε ένα ζωντανό περιβάλλον χρωμάτων και φωτός. Συνθέτει τις απόψεις της επικοινωνώντας με μακρινές θύμησες ευαισθησίας και τρυφερότητας που φέρνει το χθες στο σήμερα». Έλενα Σπίνουλα – Ζαβιτσανάκη, φιλόλογος.

«Τα έντονα και παιχνιδιάρικα χρώματα αναδεικνύουν την αισιόδοξη πλευρά των πραγμάτων και η θεματολογία φανερώνει την αλληλένδετη σχέση του ανθρώπου με τον άλλο άνθρωπο, με το Θεό και με το φυσικό του περιβάλλον. Το δέσιμο των μορφών παραπέμπει σε σχέσεις σταθερές και αλώβητες στο χρόνο». Καλλινίκη Θεοδωροπούλου, φιλόλογος.