Αβεβαιότητα για Άκτιο – Αμβρακία και Ιόνια Οδό

Αβεβαιότητα επικρατεί αναφορικά με τα δυο μεγάλα οδικά έργα που εκτελούνται στην Αιτωλοακαρνανία, τον Άκτιο – Αμβρακία και την Ιόνια Οδό. Παρά την διαφημιζόμενη επανεκκίνηση τα έργα στην Ιόνια Οδό δεν έχουν ξεκινήσει, ενώ η επανεκκίνηση στο Άκτιο – Αμβρακία γίνεται με αργούς ρυθμούς. Και στις δυο περιπτώσεις το κράτος μοιάζει εγκλωβισμένο στις απαιτήσεις των κατασκευαστικών.

Όσον αφορά τον άξονα Άκτιο – Αμβρακία η διαδικασία έκπτωσης των αναδόχων στις 3 από τις 4 εργολαβίες του έργου που είχε ξεκινήσει, σταμάτησε από τη στιγμή που οι ανάδοχοι μπόρεσαν να παρουσιάσουν μια μικρή πρόοδο. Απόδειξη το ότι πριν λίγες μέρες το υπουργείο Υποδομών, όπως πάντα συνεπέστατο στις υποχρεώσεις του, κατέβαλε από τις δόσεις του έργου 1,1 εκ.ευρώ στις εταιρείες (ΑΕΓΕΚ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ Α.Ε.: 767.360,37€ ΙΟΝΙΟΣ Α.Ε. : 233.500,00€ CONSORZIO STABILE ITALIMPRESE S. CaR.L. 113.546,68€) Δεν είναι η πρώτη φορά που ακαριαία το υπουργείο πληρώνει τους αναδόχους στην παραμικρή πρόοδο που παρουσιάζουν και όμως το έργο ακόμη προχωρά με ρυθμούς χελώνας. Παρ’ όλα αυτά η θολή εικόνα του έργου παραμένει, αφού το υπουργείο δεν κατάφερε να παρουσιάσει ακόμη το χρονοδιάγραμμα του έργου, όπως είχε αναφέρει στη βουλή ο αρμόδιος υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοϊδης ότι θα κάνει. Εν τούτοις αποκάλυψε πως το Συμβούλιο Δημοσίων Έργων έδωσε άλλη μια παράταση στον εργολήπτη -«και αυτή», όπως είπε, «θα είναι η τελευταία»…

Αυτό ακριβώς το σκηνικό το έχουμε ξαναζήσει πολλές φορές με το συγκεκριμένο έργο που προχωρά με ρυθμούς χελώνας και χωρίς καμιά εγγύηση ότι δεν θα ξανασυμβούν τα ίδια. Πρόκειται για απόλυτο εγκλωβισμό του κράτους που φοβούμενο την 8μηνη καταθυστέρηση ενός νέου διαγωνισμού ευελπιστεί ακόμη… στους συγκεκριμένους αναδόχους που ενώ θα έπρεπε να είχαν τελειώσει το έργο τον περασμένο Μάρτιο, μέχρι στιγμής τα 4 τμήματα του έργου έχουν υλοποιηθεί σε ποσοστό μόλις 16 έως 31%.

Ανάλογη είναι η αβεβαιότητα και στην Ιόνια Οδό, που το κράτος περιμένει τις κατασκευαστικές και τις τράπεζες να τα βρουν μεταξύ τους. Η αβεβαιότητα αυτή εντείνουν οι πληροφορίες που δημοσίευσε η “Καθημερινή” και κάνουν λόγο για αποχώρηση του ισπασνικού σχήματος από την κοινοπραξία της Ιονίας Οδού.

Η αποχώρηση της Dragados που συμμετέχει με ποσοστό 32% στην κοινοπραξία της Ιονίας Οδού θα έχει ως αποτέλεσμα να ξεκινήσουν διαπραγματεύσεις ανάμεσα σε ελληνικούς ομίλους που «εποφθαλμιούν» ένα κομμάτι, με ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ πάντως να έχει τον πρώτο λόγο. Την ίδια ώρα διαπραγματεύσεις υπάρχουν και στις τράπεζες με τις Πειραιώς και Alpha Bank φέρονται διατεθειμένες να αναλάβουν μεγαλύτερο μερίδιο της δανειοδότησης των δύο έργων, υποκαθιστώντας το μερίδιο των ισπανικών τραπεζών. Πάντως και στην περίπτωση της Ιόνια Οδού το κράτος κατέβαλε ήδη 25,8εκ. ως αποζημίωση στους παραχωρησιούχους ωστόσο θα περιμένουμε την επανεκκίνηση μετά τις διαπραγματεύσεις κατασκευαστικών και τραπεζών…