Ζητούνται απαντήσεις για την του οδικού δικτύου της Αιτωλοακαρνανίας

Αγανάκτηση προκαλεί η απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί εδώ και δεκαετίες στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο του Νομού Αιτωλοακαρνανίας. Κάτοικοι και επισκέπτες αναγκάζονται να κινούνται σε δρόμους κακής κατασκευής, χωρίς τον απαραίτητο φωτισμό, χωρίς σήμανση και με εμφανέστατα τα σημάδια της φθοράς του χρόνου, αφού οι -όποιες, σπάνιες- παρεμβάσεις αρκούνται σε «μπαλώματα» και όχι σε ουσιαστικές διορθώσεις και συντήρηση. Οι εκκλήσεις και οι παραινέσεις, όμως, δυστυχώς, είναι τις περισσότερες φορές «φωνή βοώντος εν τη ερήμω», αφού η κατάσταση στο σύνολο του οδικού δικτύου παραμένει απελπιστική. Ο μεγαλύτερος νομός της χώρας, εδώ και χρόνια, πληρώνει βαρύ φόρο αίματος στην άσφαλτο. Με βάση τα στοιχεία που δημοσιεύει κάθε χρόνο η Ελληνική Αστυνομία και η Στατιστική Υπηρεσία, τα περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα λαμβάνουν χώρα στο επαρχιακό -κι όχι εθνικό- δίκτυο της χώρας, με την Αιτωλ/νία να συγκαταλέγεται ανάμεσα στους νομούς με το χειρότερο οδικό δίκτυο και τα περισσότερα ατυχήματα.

εθνική οδόςΤο εθνικό δίκτυο του Νομού είναι μόνο κατ’ επίφαση εθνικό, με τα έργα της Ιονίας Οδού να προχωρούν αλλά να έχουν καθυστερήσει χαρακτηριστικά -και τις υπηρεσίες να μην κάνουν τις απαραίτητες για την ασφάλεια των πολιτών διορθωτικές κινήσεις “εν αναμονή” της-, ενώ το επαρχιακό δίκτυο μοιάζει εγκαταλελειμμένο, παρά το γεγονός ότι κινούνται καθημερινά χιλιάδες πολίτες με κίνδυνο πραγματικά της ζωής τους.

Εθνικό δίκτυο – 365 χλμ: Τα μεγαλύτερα προβλήματα εντοπίζονται στα εξής σημεία
– Αντίρριο – Άρτα:
150 χλμ δικτύου, που αποτελούν κομβικό σημείο για την πρόσβαση στην Ήπειρο και τα βορειοδυτικά νησιά του Ιονίου. Εξαίρεση αποτελεί το μοναδικό ευρωπαϊκών προδιαγραφών τμήμα δρόμου του Νομού, το Κεφαλόβρυσο–Κουβαράς, τμήμα της Ιονίας που έχει δοθεί από το 2009 σε κυκλοφορία
– Αγρίνιο – Θέρμο:
Κάκιστο οδόστρωμα, μικρό πλάτος δρόμου, με συνεχείς στροφές και πολλά σημεία μειωμένης ορατότητας, ενώ μεγάλο τμήμα του δρόμου διέρχεται από ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένες περιοχές των Δήμων Θεστιέων, Παραβόλας και Θέρμου.
– Αμφιλοχία προς Άκτιο και Λευκάδα:
εμπορικός και τουριστικός δρόμος, με κάκιστο οδόστρωμα και ιδιαίτερη κίνηση τους καλοκαιρινούς μήνες
– Αγρίνιο – Καρπενήσι:
110 χλμ, που απαιτούν περισσότερες από τρεις ώρες για να διανυθούν. Το πλάτος του δρόμου, σε αρκετά από αυτά τα χλμ, δεν ξεπερνά τα 4 μέτρα. Σε κάποια σημεία το οδόστρωμα είναι κυριολεκτικά κομμένο στην μέση λόγω κατολισθήσεων
– Κόμβος Συκιάς έως κόμβο Στράτου:
το τμήμα αυτό μάλιστα διέρχεται από το πολεοδομικό συγκρότημα του Αγρινίου, δηλαδή από περιοχή υψηλής κίνησης

δρόμος λακκούβες (1)Επαρχιακό δίκτυο – 2.500 χλμ: Απαιτείται άμεση παρέμβαση στα εξής σημεία
– Επαρχιακός δρόμος
Αγρίνιο – Αραποκέφαλα – Προυσσός – Ψηλός Σταυρός έως Πλάτανο Ναυπακτίας
– Επαρχιακός δρόμος
Αγ.Δημήτριος Αστακού έως Χρυσοβίτσα
– Επαρχιακός δρόμος
Εμπεσός-Περδικάκι
Να σημειωθεί ότι για την τελευταία διαδρομή έχουν γίνει δυσμενέστατες αναφορές και στον διεθνή τύπο, καθώς τμήμα της χαρακτηρίζεται ως ένας από τους πιο επικίνδυνους δρόμους του κόσμου.

Με νέα παρέμβασή της προς τον Υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, η Αιτωλ/νίας της Δημοκρατικής Αριστεράς Ν. Φούντα μεταφέρει τις εκκλήσεις των κατοίκων του νομού για αναβάθμιση των υποδομών και κάνει αναφορά στα πιο επικίνδυνα σημεία του δικτύου, ζητώντας όχι μόνο να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα αποκατάστασης, αλλά και να εκπονηθεί ένας συνολικός σχεδιασμός για τη συντήρηση και ανακατασκευή του οδικού δικτύου.