Το αεροδρόμιο Μεσολογγίου παίρνει ο δήμος για να το επεκτείνει

Προγραμματική σύμβαση με την Αερολέσχη Μεσολογγίου υπέγραψε ο δήμος με σκοπό να του παραχωρηθεί η χρήση του αεροδρομίου Μεσολογγίου για να μπορεί ο δήμος να υποβάλλει αντίστοιχο αίτημα στο προς το Υπουργείο Αγροτικής
Ανάπτυξης και να εντάξει στην συνέχεια την αναβάθμιση του αεροδρομίου σε κοινοτικό πρόγραμμα. Σημειώνεται ότι το κοινοτικό πρόγραμμα στο οποίο ο Δήμος μπορεί να υποβάλλει την πρόταση είναι το «Ζ.1.2 ενίσχυση του ρόλου των αεροδρομίων της Περιφέρειας στο Εθνικό και Ευρωπαϊκό δίκτυο αεροδρομίων» και θα πρέπει απαραίτητα να διατίθεται ο απαραίτητος χώρος επέκτασης του αεροδρομίου αυτού έστω και για μακροχρόνια χρήση.

Ο Δήμος Μεσολογγίου κατόπιν προφορικής συνεννόησης με την Αερολέσχη υπέβαλε το αίτημα προς το Υπουργείο Αγροτικής
Ανάπτυξης για την παραχώρηση χρήσης, του υφιστάμενου χώρου του αεροδρομίου και αυτό προς επέκταση (τεμάχια Νο 8 και Νο9 του αγροκτήματος PILOT POLDER). Το Υπουργείο Αγρ. Ανάπτυξης με το έγγραφο του ζήτησε στοιχεία από το Δήμο και να παραιτηθεί η Αερολέσχη Ι.Π. Μεσολογγίου του δικαιώματος χρήσης του τεμαχίου Νο 8 του PILOT POLDER, στο οποίο έχει αναπτύξει τις υφιστάμενες υποδομές και δράσεις υπέρ του Δήμου Ι.Π. Μεσολογγίου, και αυτό μαζί με το Νο 9 τεμάχιο να αποτελέσουν το αναγκαίο οικόπεδο, σαν προαπαιτούμενο, για την υποβολή πρότασης στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.Από τη μεριά της η Αερολέσχη Ι.Π. Μεσολογγίου με το έγγραφό της γνωρίζει ότι :
(1) Παραιτείται του δικαιώματος χρήσης του τεμάχίου Νο 8 του PILOT POLDER στο οποίο έχουν αναπτυχθεί οι υποδομές και ευκολίες της Αερολέσχης.
(2) Η παραίτηση χρήσης του τεμαχίου Νο 8 από την Αερολέσχη γίνεται υπέρ του Δήμου για τον συγκεκριμένο λόγο, ήτοι να δύναται ο Δήμος να υποβάλλει πρόταση επέκτασης του αεροδρομίου και ένταξης στο μέτρο «Ζ. 1.2 που αφορά την ενίσχυση του ρόλου των περιφερειακών αεροδρομίων», ως χρήστης του οικοπέδου Νο 8 και Νο 9 τεμαχίων αλλά και της ανάγκης ενιαίας ύπαρξης του χώρου για την χωροταξική μελέτη σύμφωνα με τα ισχύοντα ΦΕΚ για χωροταξία αεροδρομίων.
(3) Αυτονόητο είναι ότι σε περίπτωση μη ένταξης η χρήση του τεμαχίου Νο 8 θα συνεχιστεί από την Αερολέσχη.
(4) Και τέλος για παραπέρα υλοποίηση διαδικασιών θα πρέπει να υπάρξει συνεργασία του Δήμου με την Αερολέσχη Μεσολογγίου.
Από τη πλευρά του ο δήμος Μεσολογγίου απέστειλε στο Υπουργείο όλα τα απαιτούμενα στοιχεία (τοπογραφικά διαγράμματα, οικονομοτεχνική μελέτη κ.λ.π.).

Η εν λόγω προγραμματική συμφωνία γίνεται γιατί υπάρχει η αναγκαιότητα υποστήριξης των υποδομών και κατά συνέπεια η σκοπιμότητα επέκτασης του υφιστάμενου αεροδρομίου με την υποστήριξη και ένταξη σε αντίστοιχο πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η Αερολέσχη Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου, ως νομίμως συνεστημένο σωματείο, έχει ούτως ή άλλως την ευθύνη λειτουργίας του αεροδρομίου και κατά συνέπεια κάθε αεροπορικής δραστηριότητας, αφού έχει και τις ελάχιστες προβλεπόμενες από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) υποδομές και μέσα. Μάλιστα θα περιληφθούν, εκτός των άλλων, πρόνοιες και προβλέψεις στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του Δήμου για θέματα πολιτικής Σχεδίασης Έκτακτης Ανάγκης (Π.Σ.Ε.Α.) ή και άλλων φορέων της Πολιτείας που έχουν αποδέκτη το κοινωνικό σύνολο της περιοχής (Πυροσβεστική, Λιμεναρχείο, Φορέας Διαχείρισης Περιβάλλοντος Λιμνοθάλασσας, Εφορεία Αρχαιοτήτων κ.λ.π.).