Παρατηρήσεις Κασόλα για ισολογισμό και τεχνικό πρόγραμμα στο Θέρμο

Με την ευκαιρία της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Θέρμου στις 26-09-2014 η παράταξη του Θ. Κασόλα κάνει με ανακοίνωσή της γνωστές και στο ευρύ κοινό τις σπουδαιότερες θέσεις της που υποστήριξε κατά τη συνεδρίαση. Από αυτές ξεχωρίζουν οι παρατηρήσεις της για το ισολογισμό και το τεχνικό πρόγραμμα του δήμου.

Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του δήμου Θέρμου Θ. Κασόλας
Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του δήμου Θέρμου Θ. Κασόλας

Αναλυτικά :
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΓΙΑ ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟ – ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟ
1) Προτείναμε η εισήγηση και οι απαντήσεις σε ερωτήματα δημοτικών συμβούλων να γίνονται από τον υπεύθυνο αιρετό δηλ. τον Aντιδήμαρχο που υπογράφει και την έκθεση ελέγχου και να μην γίνεται από τον ορκωτό λογιστή όπως πρότεινε ο πρόεδρος του Δημοτικού συμβουλίου, κάτι που και ο ορκωτός λογιστής ο κος Κατσινέλης θεώρησε ότι είναι σωστό.(Μετά από αυτή την παρέμβασή μας ο κος Δήμαρχος συμφώνησε και είπε ότι θα το πράξει.)
2) Αποδείξαμε ότι η έλλειψη παρακολούθησης από τους εκλεγμένους οδηγεί σε οικονομικές αδυναμίες. Έτσι:
α) Ο μη τακτικός έλεγχος της αξίας του μετοχολογίου στις ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ είχε σαν αποτέλεσμα την μείωση αυτών κατά 16.000 € περίπου δηλ. παραπάνω απ’ ότι η ΣΑΤΑ για ένα μεγάλο χωριό όπως η Ανάληψη και η Μυρτιά.
β) Είδαμε κατά 165.000 € αύξηση των εξόδων προς τρίτους χωρίς να υπάρχει απάντηση από τον υπεύθυνο εκλεγμένο.

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΜΕ ΘΕΜΑΤΑ
ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΣΤΙΣ 26/09/2014
Α. ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
1) Είπαμε πως θα πρέπει να εφαρμόζεται το άρθρο 266 παρ1 του Ν.3812/10 δηλ του Καλλικράτη και όχι μόνο να γράφεται.
α) Οι αποφάσεις των προέδρων των Τ.Κ. ή των εκπροσώπων να παίρνονται σε συνεργασία με τους κοινωνικούς φορείς . Αυτό σημαίνει δημοκρατία και όχι η διοργάνωση ημερίδας κάποια στιγμή με τους συλλόγους, όπως σκέφτεται η πλειοψηφία, γιατί η σύνθεση κυρίως γίνεται στην ώρα της και όπως επιβάλει ο νόμος που προαναφέραμε.
β) Μιλήσαμε για επιχειρησιακό πρόγραμμα και ενώ συμφώνησαν στην πράξη αποδείχθηκε τελικά ότι δεν υπάρχει και ούτε προτίθενται να φτιάξουν και είναι διατεθειμένοι να πάνε στη μεθοδολογία μιας άλλης εποχής.
γ) Προτάθηκε από εμάς να γίνει ο φωτισμός των Λουτρών της Μυρτιάς, πρόταση που έγινε αποδεκτή από την πλειοψηφία.
δ) Μιλήσαμε για αναπτυξιακά έργα αλλά και αυτά που αφορούν την ασφάλεια των συμπολιτών και συμπολιτισσών μας. Είπαμε ότι πρέπει να προσδιορίσουμε εμείς τους στόχους και όχι να είμαστε ουραγοί των μέτρων είτε του ΕΣΠΑ είτε οποιουδήποτε προγράμματος.
2) Ξεκαθαρίσαμε ότι το ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ πρέπει να συντάσσεται με όλες τις πηγές χρηματοδότησης του Δήμου. [i) ΣΑΤΑ ii) ΤΑΚΤΙΚΑ ΕΣΟΔΑ κάτι που δεν έγινε μέχρι τώρα] κ.λ.π.. Δεν χρειάστηκε πολύς χρόνος για να φανεί μια ψηφοθηρική τακτική καθότι όπως το εισηγήθηκαν το ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ έγινε με βάση τις προτάσεις των προέδρων και των εκπροσώπων των τοπικών κοινοτήτων. Όμως, μερικοί από τους προέδρους και τους εκπροσώπους των τοπικών κοινοτήτων στην ίδια ημερησία διάταξη έκαναν και άλλες προτάσεις. Ζήτησαν δηλ. κι’ άλλα χρήματα.Μιλήσαμε για την επικινδυνότητα από την ανεφάρμοστη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου να βγει η πινακίδα έξω από το αστυνομικό τμήμα του Θέρμου που απαγορεύει την κίνηση οχημάτων με κατεύθυνση από το κέντρο του Θέρμου στο ΜΑΡΚΕΤ ΙΝ. Η σημερινή βέβαια πλειοψηφία όταν ήταν αντιπολίτευση είχε ψηφίσει να φύγει η απαγορευτική πινακίδα. Για το θέμα αυτό υπήρξε ολόκληρη αλληλογραφία από δημοτικό σύμβουλο της τότε πλειοψηφίας. Η πρόταση του μελετητή που ζήτησε η τότε Δημοτική αρχή για κόμβο ή φωτεινή σηματοδότηση, ούτε τώρα ούτε τότε είχε ευήκοα ώτα. Προφανώς το γεγονός ότι όποιος προσπαθεί να πάει από το κέντρο του Θέρμου στο ΜΑΡΚΕΤ ΙΝ για να είναι νόμιμος ίσως πρέπει να πάει στη θέση ΓΟΥΛΙ και να κάνει αναστροφή πράγμα σχεδόν αδύνατο, άρα η ευθύνη αφορά μόνο όσους πηγαίνουν να ψωνίσουν και η αρμόδια Δημοτική αρχή, αυτή δηλ. που βγάζει και τις πινακίδες να μην κάνει τίποτα.

Β. (ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΔΗΜΟΥ ΘΕΡΜΟΥ – Κ.Π.Α.Π.ΔΗ.Θ.)
Ξεκαθαρίστηκε από την μέχρι τώρα πρόεδρο κα Καλημέρη και νυν δημοτική σύμβουλο της πλειοψηφίας, ότι για τις εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν, δεν πάρθηκαν προσφορές. Μπορεί να ήταν νόμιμο αλλά όχι ηθικό απέναντι στη διαχείριση του δημοσίου χρήματος. Μια ενέργεια, που σίγουρα ήταν εν αγνοία του συμβουλίου του Ν.Π.Δ.Δ.)

Γ. ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ
Δεν πέρασαν 15 ημέρες και ενώ ως συνδυασμός, είχαμε υπογραμμίσει την ανάγκη να έρχονται προς ψήφιση έργα με προμέτρηση και προϋπολογισμό, όπως η διαρρύθμιση στο Δημαρχείο που θέλει να κάνει η συμπολίτευση, έρχεται στο συμβούλιο η πρόταση για ενίσχυση του κωδικού αυτού με νέο ποσό, με νέα αναμόρφωση, χωρίς να κάνει προϋπολογισμό για τη συγκεκριμένη εργασία. Πολιτική που θα οδηγήσει σε παραβατικότητα αλλά και έλλειψη αξιοπιστίας.

Δ. ΝΕΡΟ
Παρατηρήθηκε δυσαρμονία στη διοίκηση για το θολό νερό της Τοπικής κοινότητας Λευκού που έφερε με πρότασή της η εκπρόσωπός της. Είπαμε να λυθεί άμεσα το θέμα με την συνδρομή των αρμόδιων υπηρεσιών και τότε διαφάνηκε η αδυναμία συντονισμού μιας και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, που είναι ο ίδιος και τότε και τώρα, είχε δυο χρόνια να επισκεφθεί το χωριό, όπως είπε δημοτικός σύμβουλος της πλειοψηφίας.

Ε. ΠΛΑΤΑΝΙΑ ΘΕΡΜΟΥ
Σε ενημέρωση του Δημάρχου κατόπιν πρότασης της τοπικής κοινότητας Θέρμου περί αποκλάδωσης, κατόπιν της έκθεσης του ειδικού επιστήμονα, προτείναμε να γίνουν μνημεία της φύσης κάποια πλατάνια στο κέντρο του Θέρμου και όπου αλλού αποφασιστεί κατόπιν διαβούλευσης, γιατί αποτελούν πλούτο για τον τόπο μας. Ο Δήμαρχος δέχτηκε να το συζητήσουμε προσκομίζοντας και την ανάλογη νομοθεσία που αναφέραμε στην πρότασή μας.