Οι «κερδισμένοι» και οι ενδοπεριφερειακές ανισότητες

Ως μια από τις κερδισμένες των μεγάλων έργων εμφανίστηκε σε δημοσιεύματα η Δυτική Ελλάδα, εξαιτίας των έργων της λίστας που ακολουθεί. Γιατί όμως αυτό είναι “είδηση” αφού επί χρόνια λέγαμε ότι το ισοζύγιο της ανάπτυξης και των υποδομών γέρνει ανατολικά; Λογικό ήταν να έρθει η ώρα που κάποια έργα θα γίνονταν δυτικά…

Το θέμα όμως είναι άλλο… Αν προσέξει κανείς τη λίστα των έργων θα δει ότι από τα 16 μεγάλα έργα που πραγματοποιούνται στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας τα 11 αφορούν την Αχαία και μόνο τα 5 την Αιτωλοακαρνανία. Και κανένα την Ηλεία… Οι ενδοπεριφερειακές ανισότητες λοιπόν παραμένουν και μεγαλώνουν! Αυτό είναι το θέμα. Δεδομένων λοιπόν των οικονομικών και όχι μόνο συνθηκών που επικρατούν για να μιλήσουμε για την επόμενη γενιά μεγάλων έργων που ενδεχομένως, αν υπάρχει βούληση για άρση των ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων, θα βελτίωναν την κατάσταση θα πέρι να περιμένουμε γύρω στα 15 με 20χρόνια…

Σιδηροδρομική αναβάθμιση τμήματος Διακοπτό-Ροδοδάφνη (93,8εκ.ευρώ)
Σιδηροδρομική αναβάθμιση τμήματος Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος (315εκ.ευρώ)
Ολυμπία Οδός, τμήμα Κόρινθος-Πάτρα, από κοινού με την Περιφέρεια Πελοποννήσου
Ιόνια Οδός, Αντίρριο-Ιωάννινα, από κοινού με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας
Αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Αμβρακία (4 εργολαβίες-290εκ.ευρώ)
Σύνδεση Ιόνιας Οδού με Αστακό, τμήμα Πλατυγιάλι-Άγιος Δημήτριος (24,5εκ.ευρώ)
Φράγμα Πείρου-Παραπείρου (62,7εκ.ευρώ)
Φράγμα Αχυρών Αιτωλοακαρνανίας (35εκ.ευρώ)
Αναβάθμιση Κεντρικού Κτιρίου Γενικού Νοσοκομείου Πάτρας Άγιος Ανδρέας (20,7εκ.ευρώ)
Λιμένας Πάτρας, έργα Γ ΄φάσης (61εκ.ευρώ)
E.O Αγρίνιο-Καρπενήσι: τμήμα Αγρίνιο-Άγιος Βλάσης (25εκ.ευρώ)
Ολοκλήρωση Μικρής Περιμετρικής Πάτρας (20εκ.ευρώ)
Σιδηροδρομικό έργο ολοκλήρωσης τμήματος Κιάτο-Ροδοδάφνη (273εκ.ευρώ) από κοινού με Περιφέρεια Πελοποννήσου