Δύο συνδέσεις η Πρέβεζα με την Ιόνια Οδό, καμία το Αγρίνιο…

Δεν είναι προφανώς ζήτημα τοπικιστικής κόντρας, ωστόσο η είδηση που διέρρευσε από τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ στο νομό Πρέβεζας, Κώστα Μπάρκα, πως δηλαδή ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης υπέγραψε ήδη την απόφαση για την κατασκευή του κάθετου άξονα που θα συνδέει την πόλη της Πρέβεζας με την Ιόνια οδό και πως θα υπογραφεί σύντομα και η σύμβαση με την εταιρεία που κατασκευάζει την Ιόνια οδό, εγείρει αρκετά ερωτήματα για τους σχεδιασμούς και τις προτεραιότητες της κυβέρνησης στα ζητήματα των Υποδομών.

Και αυτό γιατί, η πόλη της Πρέβεζας θα αποκτήσει σύνδεση με την Ιόνια Οδό πολύ σύντομα μέσω του υπο κατασκευή πρώτου κάθετου άξονα της Ιονίας Οδού, του αυτοκινητοδρόμου Άκτιο – Αμβρακία, το δυτικό άκρο του οποίου φτάνει ουσιαστικά μέχρι τη υποθαλάσσια σήραγγα Ακτίου-Πρεβέζης. Ο δρόμος που το Υπ. Υποδομών είναι έτοιμο να προωθήσει (από τον ανισόπεδο κόμβο Φιλιππιάδας μέχρι την παραλιακή οδό Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας) ουσιαστικά θα εξυπηρετεί την περιφέρεια του νομού Πρεβέζης και όχι τόσο την πόλη της Πρέβεζας. Το μόνο όφελος που ενδεχομένως να έχει η πόλη της Πρέβεζας από ένα τέτοιο έργο θα είναι η συντόμευση της διαδρομής Πρέβεζας – Ιωαννίνων. Σημειωτέον ότι το κόστος κατασκευής του έργου, μήκους 30 χιλιομέτρων, ανέρχεται σύμφωνα με παλιότερες εκτιμήσεις σε 100 εκ. ευρώ. Και το οξύμωρο εδώ είναι, πως είναι δυνατόν μια πόλη να έχει δύο κάθετες συνδέσεις με το αυτοκινητόδρομο και μια άλλη, το Αγρίνιο, να μην έχει καμία. Το ερώτημα γίνεται ακόμη πιο έντονο, αν σκεφτεί κανείς πως το αστικό κέντρο (Αγρίνιο) που μένει χωρίς σύνδεση με τον αυτοκινητόδρομο έχει πληθυσμό 60.000 κατοίκους (σχεδόν 100.000 κατοίκους ο καλλικρατικός δήμος), ενώ το αστικό κέντρο (Πρέβεζα) που φαίνεται ότι θα αποκτήσει δύο συνδέσεις με τον αυτοκινητόδρομο έχει πληθυσμό μόλις 23.000 κατοίκους (σχεδόν 32.000 κατοίκους ο καλλικρατικός δήμος)…

Τα επιχειρήματα του Αγρινίου για τη σύνδεσή του με την Ιόνια Οδό είναι και πειστικά και προφανή. Το Αγρίνιο στο ενδιάμεσο του άξονα Αντίρριο – Γιάννενα είναι το μεγαλύτερο αστικό κέντρο. Η κατασκευή της σύνδεσής του με την Ιόνια Οδό μέσω του κόμβου του Αγγελοκάστρου και του κάμπου του Αγρινίου -σύμφωνα και με την πρόταση του ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας- είναι ένα έργο χωρίς ιδιαίτερες τεχνικές δυσκολίες και γι’αυτό το λόγο μπορεί να έχει συγκριτικά ένα μικρότερο κόστος. Και τέλος η σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό αποτελεί τμήμα του δρόμου Πλατυγιάλι- Ιόνια Οδός- Αγρίνιο- Καρπενήσι- Λαμία που έχει ενταχθεί στα διευρωπαϊκά δίκτυα. Δυστυχώς αποδεικνύεται συνεχώς πως η Αιτωλοακαρνανία δεν έχει το πολιτικό προσωπικό που θα πιέσει για να γίνει δεκτό ένα αίτημα δίκαιο και βιώσιμο για τον αυτοκινητόδρομο, αλλά και αναπτυξιακό για την ευρύτερη περιοχή.

Η θέση της Αιτωλοακαρνανίας για την Ιόνια Οδό πρέπει να είναι ότι ο δρόμος χρειάζεται 3 κάθετους άξονες, έναν για το αεροδρόμιο του Ακτίου και την Πρέβεζα – Λευκάδα, δηλαδή το Άκτιο – Αμβρακία που κατασκευάζεται ήδη, έναν για το λιμάνι του Πλατυγιαλιού και έναν για το μεγαλύτερο αστικό κέντρο στην διαδρομή που διατρέχει ο άξονας του αυτοκινητοδρόμου, το Αγρίνιο. Έτσι συμβαίνει παντού στο κόσμο αλλά και στην Ελλάδα, οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι έχουν κάθετους άξονες (η Εγνατία Οδός σχεδιάστηκε να έχει 9 κάθετους άξονες). Όμως ούτε στην Εγνατία, ούτε μάλλον πουθενά αλλού στο κόσμο, δυο κάθετοι άξονες του ίδιου αυτοκινητοδρόμου δεν καταλήγουν στην ίδια πόλη…

Δ.Π