Θέλει τρόπο και όχι… “τόπο να ζεις”

DIPTYXO EKSO
“Με ξένα κόλλυβα κηδεία” στον εναλλακτικό τουρισμό ο δήμος Αγρινίου
“Τόπος να ζεις”… και τα μυαλά στο… μπλέντερ
Στην έκθεση «ΝΟΣΤΟΣ 2016», την 1η Έκθεση για τον Ελληνικό Εναλλακτικό Τουρισμό, που πραγματοποιείται αυτές τις μέρες στη Ναύπακτο συμμετέχει με δικό του περίπτερο ο Δήμος Αγρινίου. Το προωθητικό υλικό του δήμου Αγρινίου είναι το βίντεο και το φυλλάδιο που θα δείτε στη συνέχεια…

Μια ματιά αρκεί για να καταλάβει ο καθένας πως πρόκειται για μια δουλειά χωρίς να υπάρχει ταυτότητα και στοχοθεσία στο τουριστικό προϊόν που υποτίθεται πως θέλουμε να πουλήσουμε. Είναι μια πέρα για πέρα προχειροδουλειά και δεν μπορεί να έχει καμία τύχη στην προσπάθεια να κερδίσει η περιοχή κάποιο ελάχιστο μερίδιο στο κομμάτι του εναλλακτικού τουρισμού. Η στήλη πληροφορήθηκε πως προέκυψαν τα συγκεκριμένα προωθητικά υλικά. Και ο σκοπός του κειμένου δεν είναι να επιπλήξει τους ιθύνοντες, αλλά να τους πει πως αν πρόκειται να κάνουμε μια προωθητική ενέργεια, αυτή πρέπει να γίνεται με τον ανάλογο σωστό τρόπο. Γιατί η κακή διαφήμιση είναι δυσφήμιση και διαφήμιση με word art δεν γίνεται! Διαφορετικά θα πηγαίνουμε σε εκθέσεις, απλώς για να λέμε ότι πήγαμε. Στο δήμο Αγρινίου λένε πως δεν βρήκαν τα συρτάρια του δήμου από τους προηγούμενους κανενός είδους υλικό (βίντεο- φωτογραφίες) από την περιοχή και πως όσα έγιναν για την έκθεση στη Ναύπακτο, έγιναν σε συνεργασία με τοπικούς συλλόγους με σχεδόν μηδενικό κόστος και μέσα σε λίγα 24ωρα. EKTHESH 2016Πόσο εκλυστικό όμως μπορεί να είναι για τον τουρίστα ένα διαφημιστικό φυλλάδιο, με τον χαιρετισμό του δημάρχου και με ένα κολάζ φωτογραφίων κάτω από τις οποίες με “αυτιστικό” τρόπο επαναλαμβάνεται συνεχώς η προσταγή “ανακαλύψτε μας”; Πόσο εκλυστικό μπορεί να είναι ένα βίντεο – συρραφή από υλικό που παραχωρήθηκε από συλλόγους και φορείς τις περιοχής που ασχολούνται περίπου με αυτό που λέμε “extreme sports”; Και τέλος πάντων εναλλακτικός τουρισμός στο Αγρίνιο σημαίνει “παρά πέντε”, ιστιοπλοΐα και wakebord στην Τριχωνίδα, ορεινή ποδηλασία, ορειβασία και τίποτε άλλο;;; Από τα πολιτιστικά-θρησκευτικά μνημεία και π.χ τη γαστρονομία και τον αγροτουρισμό δεν έχει τίποτε να δείξει η περιοχή που να κουμπώνει με τον εναλλακτικό τουρισμό; Μόνο “extreme sports”; Ή μήπως όλα αυτά τα περίπου “extreme sports” είναι διαθέσιμα ανά πάσα ώρα στον υποτιθέμενο τουρίστα που θα έρθει στο Αγρίνιο;

DIPTYXO MESAΚαι “κερασάκι στην τούρτα” είναι ότι το προεκλογικό σύνθημα της παράταξης του δημάρχου έγινε και σλόγκαν για τον εναλλακτικό τουρισμό στο δήμο Αγρινίου… Εδώ πραγματικά η λογική τελειώνει… Όμως για να είναι κανείς δίκαιος θα πρέπει να σημειώσει ότι το κομβικό και μείζον πρόβλημα στο θέμα δεν είναι ο δήμος Αγρινίου, αλλά η αμυδρή παρουσία της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στον τομέα του εναλλακτικού τουρισμού και το γεγονός ότι υπάρχει πολύ μικρή αλληλεπίδραση/συνεργασία μεταξύ της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και των συλλόγων και φορέων. Δεύτερο κομβικό ζήτημα είναι το ζήτημα των υποδομών. Δεν υπάρχει πουθενά στην Τριχωνίδα μια διαδρομή μερικών εκατοντάδων μέτρων για να κάνει κάποιος μια παράκτια βόλτα… δεν υπάρχει ποδηλατόδρομος… και πολλά άλλα. Χωρίς υποδομές και με αμυδρό το ίχνος της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, τι πάμε να διαφημίσουμε στη Ναύπακτο και μάλιστα με αυτόν τον τρόπο; Αν πρόκειται στο δήμο Αγρινίου να στοχεύσουν στον εναλλακτικό τουρισμό, τους ενθαρρύνουμε γιατί αυτό ακριβώς είναι το είδος του τουρισμού που ταιριάζει στην περιοχή, αλλά να το κάνουν, αφού μάθουν τους στοιχειώδεις κανόνες της διαφήμισης…

Δ.Π

ΥΓ: Αν η έκθεση γίνονταν στην Αλεξανδρούπολη και όχι στη Ναύπακτο θα πηγαίναμε; Ή επειδή η Ναύπακτος είναι δίπλα μας, είναι κάπως “υποχρεωτικό” να παραστούμε;