Κέντρο Υγείας Θέρμου: Δεν υπάρχει 24ωρη εξυπηρέτηση από το ασθενοφόρο

Απαραίτητοι γιατροί λείπουν από το Κέντρο Υγείας Θέρμου όπως καρδιολόγος, γυναικολόγος, παιδίατρος, ΟΡΥΛΑ κ.α και υπάρχουν μόνο τέσσερις γενικοί γιατροί και τρεις οδοντιάτρους, καθώς και ένας ακτινολόγος. Δύο οδηγοί υπάρχουν για το ασθενοφόρο οι οποίοι σε καμία περίπτωση δεν επαρκούν για να βγουν όλες οι βάρδιες και να καλύψουν το Κέντρο για ολόκληρο το βράδυ κάθε μέρα.

O διευθυντής κύριος Κωνσταντίνος Κουβαράς μιλάει στο www.Life2day.gr Από την διοίκηση του Κέντρου γίνεται λόγος για άμεση ανάγκη πρόσληψης τριών ακόμα οδηγών για το ασθενοφόρο καθώς μόνο έτσι θα μπορούν να βγαίνουν πλήρως όλες οι βάρδιες του οχήματος για 24ωρη εξυπηρέτηση των περιστατικών, με έδρα το Κ.Υ. Για την ώρα, το Κέντρο στις κενές βάρδιες του ασθενοφόρου, εξυπηρετείται από το ΕΚΑΒ το οποίο έρχεται από το νοσοκομείο του Αγρινίου και χρειάζεται κάθε φορά περίπου μισή ώρα για να φτάσει στο Κέντρο με ότι κι αν αυτό σημαίνει για την καθυστέρηση σε κάποιο συμβάν και την υγεία του ασθενή.

Ταξιδέψαμε στην Αιτωλοακαρνανία σήμερα και στο Κέντρο Υγείας Θέρμου το οποίο ανήκει στην 6η Υγειονομική Περιφέρεια και στο οποίο είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον διευθυντή του, κύριο Κωνσταντίνο Κουβαρά ο οποίος μας εξήγησε τα προβλήματα ελλείψεων σε βασικές ειδικότητες γιατρών και σε προσωπικό αλλά και ορισμένα περιστατικά απρεπών συμπεριφορών προς τους γιατρούς απ’ τους ασθενείς. Το Κέντρο Υγείας Θέρμου αποτελείται από τέσσερις γενικούς γιατρούς και τρεις οδοντίατρους, καθώς και έναν ακτινολόγο. Οι ειδικότητες είναι συγκεκριμένες και περιορισμένες αφού λείπουν απαραίτητοι γιατροί όπως καρδιολόγος , γυναικολόγος, παιδίατρος ΟΡΥΛΑ κ.α Κέντρο Υγείας Θέρμου στην Αιτωλοακαρνανία Κέντρο Υγείας Θέρμου στην Αιτωλοακαρνανία Το οξύμωρο είναι ότι ενώ υπάρχει μικροβιολογικό εργαστήριο, αυτό δεν λειτουργεί με το προσωπικό που θα έπρεπε αφού αφενός δεν υπάρχει μικροβιολόγος και αφετέρου ο παρασκευαστής του Κέντρου που κανονικά θα μπορούσε να το δουλέψει έχει αποσπαστεί στο νοσοκομείο. Ωστόσο σε ότι αφορά τις εφημερίες των γιατρών, αυτές γίνονται κανονικά με την βοήθεια και την συμμετοχή των γιατρών των δεκαεφτά περιφερειακών ιατρείων με συνέπεια να μην υπάρχουν κενά. Το νοσηλευτικό προσωπικό έχει θετική εικόνα αφού αυτή τη στιγμή το Κέντρο διαθέτει δώδεκα άτομα τα οποία επαρκούν και για να στελεχώνονται επαρκώς όλες οι βάρδιες, αλλά και να παίρνει το προσωπικό ρεπό και άδειες σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία. Άρα και οι νοσηλευτές μπορούν να πλαισιώσουν έτσι, θετικά τους γιατρούς που ήδη υπάρχουν. Εξάλλου και στα περιφερειακά ιατρεία υπάρχουν επιπλέον άλλα τέσσερα άτομα ως νοσηλευτικό προσωπικό που πλαισιώνουν τις γύρω περιοχές.

Σε ότι αφορά το κρίσιμο ζήτημα των οδηγών στα ασθενοφόρα, το Κέντρο διαθέτει μόλις δύο οδηγούς οι οποίοι σε καμία περίπτωση δεν επαρκούν για να βγουν όλες οι βάρδιες του ασθενοφόρου και να καλύψουν το Κέντρο για ολόκληρο το βράδυ κάθε μέρα. Από την διοίκηση του Κέντρου γίνεται λόγος για άμεση ανάγκη από τρεις ακόμα οδηγούς οι οποίοι μόνο έτσι θα μπορούν να βγάζουν πλήρως όλες τις βάρδιες του οχήματος. Για την ώρα, το Κέντρο στις κενές βάρδιες του ασθενοφόρου, εξυπηρετείται από το ΕΚΑΒ το οποίο έρχεται από το νοσοκομείο του Αγρινίου και χρειάζεται κάθε φορά περίπου μισή ώρα για να φτάσει στο Κέντρο με ότι κι αν αυτό σημαίνει για την καθυστέρηση σε κάποιο συμβάν και την υγεία του ασθενή. Ρωτήσαμε τον κύριο Κουβαρά αναφορικά με την ευχέρεια του Κέντρου να μπορεί να καλύπτει τις ανάγκες του σε αναλώσιμα υλικά με τον διευθυντή να εμφανίζεται καθησυχαστικός στο LIFE2DAY.GR λέγοντας πως όλα τα απαραίτητα υλικά υπάρχουν στο Κέντρο καθώς το σύστημα παραγγελιών προς την Υγειονομική Περιφέρεια λειτουργεί κανονικά με την τροφοδοσία να μην παρουσιάζει προβλήματα. Καλή είναι η εικόνα και στα φάρμακα τα οποία όπως ενημερωνόμαστε, το Κέντρο τα προμηθεύεται από το νοσοκομείο και ως εκ τούτου δεν υπάρχει καμία έλλειψη με αποτέλεσμα ο κόσμος να εξυπηρετείται κανονικά.

Γενικά βέβαια αξίζει να αναφέρουμε πως υπάρχουν αρκετά ζητήματα στα οποία το Κέντρο δέχεται βοήθεια από τρίτους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ένα ηλεκτρολογικό πρόβλημα ή αντίστοιχα ένα υδραυλικό. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ο Δήμος έχει υπάρξει αρωγός στο Κέντρο φροντίζοντας να αποκαταστήσει άμεσα τις όποιες ζημιές. Ρωτήσαμε τον διευθυντή αν το Κέντρο αντιμετωπίζει προβλήματα στο ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό του με τον ίδιο να κατηγορηματικά στο LIFE2DAY.GR: “Όχι. Πάντα υπάρχει ένα αναπληρωματικό μηχάνημα που θα καλύψει κάποιο άλλο σε πιθανή βλάβη”, έτσι γίνεται σαφές πως και στον τομέα του εξοπλισμού το Κέντρο βρίσκεται σε καλή κατάσταση φροντίζοντας να έχει σε πλήρη λειτουργία όλα τα μηχανήματά του. Έχει ενδιαφέρον να σημειώσουμε πως στο Κέντρο έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα ξεσπάσματος ασθενών και συνοδών τους σε γιατρούς και άλλο προσωπικό. Είναι φαινόμενα που υπήρχαν απλά το τελευταίο διάστημα παρατηρήθηκε μια αυξητική τάση η οποία δικαιολογείται εν μέρη από τον διευθυντή ως μέρος της συνολικής πίεσης που δέχονται οι άνθρωποι σήμερα λόγω της κρίσης. Πάντα η ψυχραιμία πρυτανεύει κι έτσι δεν υπάρχουν ακραίες καταστάσεις. Το Κέντρο Υγείας Θέρμου εξυπηρετεί περίπου σαράντα χιλιάδες ασθενείς ετησίως σύμφωνα με το ρεπορτάζ, αριθμός που είναι σημαντικός για την δυναμική της περιοχής. Εξάλλου ο πληθυσμός ευθύνης αφορά περίπου δεκαπέντε με είκοσι χιλιάδες κατοίκους από τις γύρω περιοχές.

Πηγή : life2day.gr