Άκτιο – Αμβρακία: Τέλη του 2017 οι παρακάμψεις Αμφιλοχίας και Βόνιτσας

Στα τέλη του 2017 αναμένεται να ολοκληρωθούν τα δύο βασικότερα τμήματα του οδικού άξονα Άκτιο – Αμβρακία! Το Υπ. Υποδομών έδωσε παράταση στη 4η εργολαβία του αυτοκινητοδρόμο, που αφορά την παράκαμψη της Αμφιλοχίας, έως τις 20 Νοεμβρίου 2017, ενώ πριν λίγες μέρες έδωσε παράταση 15 μηνών στην 1η εργολαβία, που αφορά την παράκαμψη της Βόνιτσας, με νέα ημερομηνία ολοκλήρωσης τις 16 Δεκεμβρίου 2017.

Έτσι λοιπόν στόχος του Υπ. Υποδομών είναι έως τις αρχές το 2018 το αργότερο να δοθούν στην κυκλοφορία λειτουργικά τμήματα του αυτοκινητοδρόμου, συμπεριλαμβανομένης της παράκαμψης Αμφιλοχίας και του μεγαλύτερου τμήματος της 1ης εργολαβίας που αφορά την παράκαμψη Βόνιτσας. Σε δεύτερη φάση κατασκευής του έργου θα υπάρξει σύμφωνα πάντα με το Υπ. Υποδομών επαναδημοπράτηση των υπολειπόμενων εργασιών (με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2021) σε μήκος 8,5χλμ που αφορά τα τα τμήματα από Χ.Θ 0 έως Χ.Θ.1,3 (Άκτιο), από την Χ.Θ.17,6 έως ΧΘ.22,5 και από την Χ.Θ.22,5 έως Χ.Θ.24,5.

Παράκαμψη Αμφιλοχίας
«Κατασκευή οδικής σύνδεσης της περιοχής Ακτίου με το ∆υτικό Άξονα Βορρά-Νότου, Τμήμα από Χ.Θ. 35+000 έως Χ.Θ. 48+497», αναδόχου «CONSORZIO STABILE ITALIMPRESE SOCIETA CONSORTILE A RESPONSABILITA LIMITATA»
Σύμφωνα με την απόφαση του Υπ. Υποδομών που αναρτήθηκε στη “Διαύγεια” υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στην πρόοδο του έργου που οφείλονται κυρίως σε υπαιτιότητα του αναδόχου και προκλήθηκαν από τον αργό ρυθμό εκτέλεσης των εργασιών, όπως άλλωστε αποδεικνύεται και από την μοναδική πιστοποίηση εντός του 2016 ύψους 405.609,76€.
Κατά την εκτέλεση των εργασιών της εργολαβίας παρουσιάστηκαν αστοχίες-κατολισθήσεις σε 10 ορυγματικές θέσεις κατά μήκος του έργου (ορισμένες ήδη διανοιγμένες) στις οποίες έχουν εκδηλωθεί φαινόμενα διάβρωσης, αποδιοργάνωσης σε συνδυασμό με τοπικές αστοχίες, κυρίως λόγω της απρόβλεπτης και χαοτικής αλληλουχίας των ασβεστολιθικών σχηματισμών με εδαφοποιημένες καρστικές ζώνες. Για τις εν λόγω αστοχίες υποβλήθηκε από τον ανάδοχο στις 29-07-2016 γεωλογική και γεωτεχνική μελέτη αποκατάστασης των αστοχιών και σταθεροποίησης των ορυγμάτων και για την οποία εκκρεμεί η έγκριση της. Υπάρχουν εκκρεμότητες στην υποβολή μελετών από τον ανάδοχο γεγονός που εμποδίζει την έγκριση ορισμένων μελετών που έχουν υποβληθεί.

Παράκαμψη Βόνιτσας
«Κατασκευή Οδικής Σύνδεσης της περιοχής Ακτίου με το Δυτικό Άξονα Βορρά – Νότου, τμήμα από Χ.Θ. 00+000 έως Χ.Θ. 22+500», Αναδόχου «ΑΕΓΕΚ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ Α.Ε.»
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η συγκεκριμένη εργολαβία είναι παρά πολλά, γι’ αυτό και τμήματά της προγραμματίζονται για τη δεύτερη φάση επαναδημοπράτησης του έργου και στόχος είναι στις αρχές του 2018 να αποδοθεί στην κυκλοφορία το 1ο λειτουργικό τμήμα από Χ.Θ. 1+300 έως Χ.Θ. 15+020, καθώς και άλλα τμήματα του έργου ώστε να μην επηρεάζεται η ασφάλειά του έως την πλήρη κατασκευή του.
Σύμφωνα με την απόφαση του Υπ. Υποδομών που αναρτήθηκε στη “Διαύγεια” εκκρεμεί η συντέλεση των απαλλοτριώσεων και η απόδοση των ζωνών εκτέλεσης των εργασιών έγινε με την διαδικασία των επιτάξεων, με εξαίρεση τα τμήματα της αρτηρίας (Χ.Θ. 0+000 έως 1+300) και (Χ.Θ. 7+300 έως 7+600), καθώς και τμήματος της κάθετηςοδού ΚΟ2 από (Χ.Θ. 0+800 έως 1+100), που δεν συναίνεσαν οι φερόμενοι ιδιοκτήτες με την διαδικασία των επιτάξεων. Εκδικάστηκε ο καθορισμός προσωρινών τιμών μονάδας στις 9-6-2015 από το Μονομελές Εφετείο Δυτ. Ελλάδας (Αγρίνιο), εκδόθηκε η σχετική απόφαση από 27-1-2016 και αναμένεται η παρακατάθεση των αποζημιώσεων.

Εκκρεμούν οι κάτωθι μελέτες του έργου:
Υπό έγκριση :
– Η μελέτη εφαρμογής αποκατάστασης τοπίου-πρασίνου.
– Η μελέτη παράπλευρου οδικού δικτύου για πρόσβαση στο υδραγωγείο Βόνιτσας και στις παρόδιες ιδιοκτησίες (αντί της ΑΔ Τ8Ν), (εκκρεμεί η περιβαλλοντικήαδειοδότηση).
– Η μελέτη οδοποιίας των ραμπών εισόδου στην “Πούντα” Ακτίου, (εκκρεμεί ηπεριβαλλοντική αδειοδότηση).
– Οι μελέτες αντιμετώπισης αστοχίας πρανών ορυγμάτων στις Χ.Θ. 6+160 έως Χ.Θ.6+460, 6+620 έως 6+800, 7+920 έως Χ.Θ.8+050 & 15+660 έως 15+920.
– Μελέτες οδικού φωτισμού των κόμβων Κ2 – Κ3 – Κ4.
– Μελέτη οδικού φωτισμού Parking.
– Η μελέτη οδικού φωτισμού και φωτεινής σηματοδότησης του ισόπεδου κόμβου Κ1και αεροδρομίου.
– Η τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων του έργου

Υπό σύνταξη από τον Ανάδοχο :
– Εκκρεμούν οι κάτωθι μελέτες υπό σύνταξη από τον ανάδοχο :
– Μελέτη εφαρμογής σήμανση – ασφάλισης, που θα περιλαμβάνει και την αντικατάσταση των συμβατικών στηθαίων τύπου ΜΣΟ με τα εναρμονισμένα κατά ΕΝ 1317 συστήματα αναχαίτισης οχημάτων (ΣΑΟ). Η εν λόγω μελέτη σχετίζεται με την έγκριση της 1ης ΣΣΕ του έργου του θέματος, η οποία οριστικοποιεί την αντικατάσταση των ανωτέρω στηθαίων.
− Στατική μελέτη γεφυρών σήμανσης στους κόμβους του έργου. Η μελέτη σχετίζεται με την έγκριση της μελέτης εφαρμογής σήμανσης – ασφάλισης που θα οριστικοποιήσει τη θέση και τις διαστάσεις των γεφυρών.
− Επανασύνταξη της μελέτης των δεξαμενών ελέγχου ρύπων “Μ.Ε.Ρ.” στην “Σαλτίνη”, σύμφωνα με τις διορθώσεις και παρατηρήσεις.
− Σύνταξη Τεχνικής έκθεσης αντιμετώπισης κατολισθήσεων πρανών από Χ.Θ. 5+400 έως Χ.Θ. 5+500, από Χ.Θ. 5+800 έως Χ.Θ. 5+950 & από Χ.Θ. 8+700 έωςΧ.Θ. 9+060.

-Στην περιοχή του αεροδρομίου Ακτίου από την Χ.Θ. 1+500 έως την Χ.Θ. 2+300 εκκρεμεί η μετατόπιση του υπογείου δικτύου Μ.Τ. της Δ.Ε.Η. αρχικά με υπαιτιότητα της αναδόχου, γιατί καθυστέρησε η ολοκλήρωση κατασκευής του προφυλακτήριου τοίχου, του ΣΟΧ Φ1000 στην Χ.Θ. 2+277 και των εγκάρσιων έργων διάβασης, με αποτέλεσμα την καθυστέρηση της υποβολής της σχετικής δαπάνης από την ΔΕΗ.
-Υπάρχει έγγραφη ειδοποίηση από την Αρχαιολογική Υπηρεσία για πιθανή εκ νέου δέσμευση για ερευνητικές ανασκαφές στην θέση (από Χ.Θ. 7+300 έως Χ.Θ.7+600) της αρτηρίας. Σημειώνεται δε ότι έχουν αποδεσμευτεί πλέον όλες οι άλλες θέσεις, που είχαν δεσμευθεί κατά καιρούς.