Οι περικοπές πρέπει να ξεκινούν πάντα από την Παιδεία; – Αναρωτιούνται οι εκπαιδευτικοί του νομού

Σε κοινή του ανακοίνωση ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αγρινίου – Θέρμου και η Β’ ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας αναρωτιούνται αν πρέπει οι περικοπές πρέπει να ξεκινούν από την παιδεία. Αφορμή για την αντίδραση αυτή των εκπαιδευτικών είναι οι τελευταίες ρυθμίσεις στην ειδική αγωγή όπου πλέον για την εξοικονόμηση προσωπικού τα σχολεία αυτά θα μπορούν να στελεχώνονται και από μη εξειδικευμένο προσωπικό.

Αναλυτικά οι ανακοίνωση:
Το μεγαλύτερο θύμα της κρίσης δεν είναι άλλο από την δημόσια παιδεία. Ειδικά όταν αναφερόμαστε στην πρωτοβάθμια και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αξίζει να αναφερθεί ότι από το 2009 ο αριθμός των εκπαιδευτικών έχει μειωθεί περίπου 30/%, κυρίως μέσω συνταξιοδοτήσεων. Πως καλύπτεται το κενό αυτό;

Για την αναπλήρωση του ελλείμματος προσωπικού, το υπουργείο παιδείας έχει αυξήσει το ωράριο των εκπαιδευτικών. Επίσης και αυτό δεν είναι ιδιαίτερα γνωστό, εκπαιδευτικοί διατρέχουν τις άκρες τις Ελλάδας για να καλύψουν τα όποια κενά, περιπλανώμενοι από σχολείο σε σχολείο (πολλές φορές περισσότερα από 4 !), διασχίζοντας καθημερινά μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις.

Σε μια επιπλέον προσπάθεια συρρίκνωσης του προσωπικού σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια, το υπουργείο έρχεται να μειώσει των συνολικό αριθμό των ωρών που διδάσκονται στα σχολεία. Λιγότερες ώρες μάθημα, λοιπόν. Αυτό πέρα από ότι δείχνει τις προθέσεις του υπουργείου στο θέμα της διαχείρισης προσωπικού, δείχνει ότι αγνοεί επιδεικτικά τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών.

Τελευταίο θύμα μιας τέτοιας λογιστικής πολιτικής είναι το ευαίσθητο κομμάτι της Ειδικής Αγωγής. Εκεί πλέον, για την εξοικονόμηση προσωπικού τα σχολεία αυτά θα μπορούν να στελεχώνονται και από μη εξειδικευμένο προσωπικό. Ο ευαίσθητος χειρισμός των παιδιών σε τέτοια σχολεία, κατά το υπουργείο, μπορεί να γίνει από τον οποιονδήποτε, χωρίς κανέναν επιπλέον προσόν. Η διαφαινόμενη αυτή λογική δείχνει και τον βαθμό της αναλγησίας με τον οποίο το τελευταίο διάστημα γίνονται οι περικοπές στην δημόσια παιδεία, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια.

Εδώ πρέπει να πούμε ότι μεγάλη συμβολή για την κάλυψη των κενών έχουν οι συμβασιούχοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί. Όμως και αυτοί δυστυχώς προσλαμβάνονται όλο και πιο αργά κάθε χρόνο και σε μικρότερους αριθμούς. Παράλληλα αποτελούν μοναδική κατηγορία συμβασιούχων στο ελληνικό δημόσιο, που είναι αναγκασμένοι κάθε χρόνο να περνούν την «τάφρο» της ανεργίας. Τέλος τα κριτήρια πρόσληψης τους, αλλάζουν αρκετά συχνά και ξαφνικά από το υπουργείο, με συνέπεια να εντείνεται κλίμα αβεβαιότητας για το επαγγελματικό τους μέλλον.
Συνεπώς, με βάση τα παραπάνω, απαιτούμε:
• Έγκαιρη πρόσληψη των αναπληρωτών, για να μην χάνονται διδακτικές μέρες
• Να αποκατασταθούν τα πλήρη ωρολόγια προγράμματα, για να μην χάνονται διδακτικές ώρες
• Να ξεκινήσει άμεσα η διαδικασία για να γίνουν οι απαραίτητες προσλήψεις