Ο Μιχάλης απαντά στον Παπανικολάου για τα ραντεβού με οφθαλμίατρο

Συγνώμη προς τους πολίτες από τον Διοικητή του Νοσοκομείου Αγρινίου που σημειώνει ότι οι προσελεύσεις γιατρών δεν έλυσαν όλα τα προβλήματα, τροχοδρομούν όμως την επαναφορά στην κανονικότητα

ΠαπανικολάουΟ επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Τίμος Παπανικολάου στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου μιλώντας για την υγεία προς επίρρωση των λεγομένων του έφερε και ένα προσωπικό παράδειγμα λέγοντας ότι πήρε χθες τηλέφωνο στο νοσοκομείο Αγρινίου για να κλείσει ραντεβού για οφθαλμίατρο και του είπαν για τις 5 Ιουλίου… Ο διοικητής του Νοσοκομείου Αγρινίου Δ. Μιχάλης με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης απολογείται στους πολίτες για την καθυστέρηση στα ραντεβού σημειώνει όμως ότι γίνεται προσπάθεια βελτίωσης λέγοντας ότι στο πρόσφατο παρελθόν, όχι στο δίμηνο, αλλά ποτέ δεν μπορούσες να κλείσει ραντεβού για οφθαλμίατρο. “Όταν υπάρχουν δυσλειτουργίες, η σύγκριση με το πριν και το παρόν είναι επιβεβλημένη για να αποδίδουμε τα του Καίσαρος τω Καίσαρι” αναφέρει χαρακτηριστικά ο Δ. Μιχάλης.

Αναλυτικά :
Γιατί ραντεβού στον Οφθαλμίατρο τον Ιούλιο κ. Παπανικολάου?
Οι προσελεύσεις γιατρών στο Νοσοκομείο Αγρινίου που αναγγέλθηκαν με δελτίο τύπου πρό ημερών (25/4/2017) με τίποτε δεν μπορούμε να ισχυριστούμε πως έλυσαν όλα τα προβλήματα των υγειονομικών αναγκών στο νομό. Τροχοδρομούν όμως και επιταχύνουν την επαναφορά στην κανονικότητα των δομών υγείας. Σαφώς υπάρχει ακόμη μεγάλη διαδρομή για ένα άρτια ανταποκρινόμενο στις ανάγκες σύστημα. Ας μην ξεχνάμε από ποιο τέλμα, στο οποίο αυτό οδηγήθηκε τα προηγούμενα χρόνια, εκκινήσαμε.
Ειδικά με τα ραντεβού στο Οφθαλμολογικό, θέμα στο οποίο αναφέρθηκε ο κ.Παπανικολάου σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αγρινίου, όντως τα τακτικά ραντεβού στο οφθαλμολογικό απαιτούν διάστημα που είναι περι το δίμηνο. Αυτό δεν είναι ευχάριστο ούτε για τους πολίτες, ούτε για εμάς. Και ευθαρσώς το σύστημα –και εγώ προσωπικά, ως εκπροσωπών αυτό το σύστημα στο τοπικό επίπεδο- οφείλουμε μία έντιμη συγνώμη στους πολίτες που δικαιούνται αξιοπρεπή φροντίδα υγείας. Όμως, όπως όλα, πρέπει και αυτό να κριθεί μέσα στο περιβάλλον που υφίσταται, και ιδιαίτερα:
1. Μέχρι πρότινος στο νοσοκομείο, υπήρχε -πλήν του Δ/ντή- σε ενεργή δράση μόνον ένας οφθαλμίατρος. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μην καλύπτεται σχεδόν καμία ανάγκη από το δημόσιο σύστημα και να μην μπορείς να έχεις ραντεβού, όχι στο δίμηνο, αλλά ποτέ. Αλλά και τα χειρουργεία -αν και μπορούσαν θεωρητικά να λειτουργούν- είχαν πάψει πρό πολλού να εκτελούνται, για απαράδεκτους λόγους. Με τις ενέργειες που έγιναν από την ανάληψη της νέας διοίκησης –πλήν του Δ/ντη- σήμερα εξυπηρετούν τους πολίτες τρείς οφθαλμίατροι με καθημερινά τακτικά ιατρεία. Παράλληλα έχουν από μηνών ξεκινήσει και λειτουργούν συστηματικά και τα οφθαλμολογικά χειρουργεία.
2. Οι ανάγκες που έπρεπε να καλύπτει το οφθαλμολογικό ενός νοσοκομείου, είναι αυτές της δευτεροβάθμιας φροντίδας.
Λόγω ανυπαρξίας ανεπτυγμένης πρωτοβάθμιας όμως, είναι αναγκασμένοι οι πολίτες να συρρέουν στο νοσοκομείο για υπηρεσίες που έπρεπε να παρέχονται εκτός. Αυτό, εξ’ αντικειμένου, προκαλεί αναπόφευκτα ανάγκες δύσκολα διαχειρίσιμες από δομές νοσοκομειακές, των οποίων ο προορισμός είναι διαφορετικός .Σαφώς και δεν είμαστε ικανοποιημένοι για το σημείο που βρισκόμαστε και συνεχίζουμε τις ενέργειες για να πάμε ακόμη πιο μπροστά. Όμως, όταν υπάρχουν δυσλειτουργίες, η σύγκριση με το πριν και το παρόν είναι επιβεβλημένη για να αποδίδουμε τα του Καίσαρος τω Καίσαρι.
Και επειδή σαφώς εξακολουθούν να υπάρχουν ελλείψεις στον τομέα της υγείας, πέραν των δράσεων για την ανάταξη των δυσλειτουργιών στα νοσοκομεία, κεντρική πολιτική επιλογή είναι και η αναδιάρθρωση και επαναφορά της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, που πέραν άλλων, θα δώσει σημαντική ανακούφιση και άλλη πνοή στα νοσοκομεία για να εστιάσουν στο δευτεροβάθμιο και τριτοβάθμιο έργο τους.