Όλα μειώθηκαν την περίοδο της κρίσης, εκτός από τα διόδια της Γέφυρας

Aπό την έναρξη της κρίσης το 2009, οι διελεύσεις μέσω της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου έχουν εμφανίσει μείωση, καθώς όλο και περισσότεροι οδηγοί επιλέγουν τα φέρυ-μπόουτ της γραμμής. Ο λόγος; Το υψηλό κόστος διέλευσης, καθώς για να περάσεις τη Γέφυρα πρέπει να πληρώσεις 13,30 ευρώ. Μισό μεροκάματο για να διανύσεις μια απόσταση περίπου 2,5 χιλιομέτρων μέσα σε λίγα λεπτά. Κι αν επιστρέψεις αφού περάσουν 5 ώρες τότε θα πρέπει να καταβάλεις ακόμα 13,30 ευρώ, δηλαδή πάει ολόκληρο το μεροκάματο.

Βεβαίως, αυτά προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης που υπογράφηκε όταν άρχισε η κατασκευή της Γέφυρας και μάλιστα η εταιρία θα αντιτείνει ότι εν μέσω κρίσης δεν προχώρησε σε αύξηση των διοδίων ή μη μόνον προσθέτοντας τις ετήσιες πληθωριστικές αυξήσεις και τις αυξήσεις στους φόρους.Ο αντίλογος φυσικά σε αυτό τον ισχυρισμό είναι ότι εν μέσω κρίσης τα πάντα μειώθηκαν στην Ελλάδα: οι μισθοί, οι συντάξεις, οι αξίες των ακινήτων και πρωτίστως το βιοτικό επίπεδο των πολιτών. Το μόνο που δεν μειώθηκε είναι τα διόδια της Γέφυρας! Όπως εύστοχα έχουν παρατηρήσει κάποιοι, ένας ασθενής που θα έλθει από την Αιτωλοακαρνανία στο Ρίο για μια χημειοθεραπεία υποχρεούται να καταβάλλει 27 ευρώ για το πήγαινε-έλα μέσω της Γέφυρας.

Ε, πλέον, είναι πολλά τα λεφτά σε μια χώρα που η οικονομική κρίση κατατάσσει στους τυχερούς (!) όσους έχουν έναν μισθό 667 ευρώ το μήνα! Και αυτοί, προ κρίσης, βάσει των συλλογικών συμβάσεων που είχαν τότε, μπορεί να έπαιρναν μισθό 1.000 και 1.200 ευρώ. Πλέον λαμβάνουν 667 ευρώ μηνιαίως και θεωρούνται τυχεροί. Οι δικές τους συμβάσεις έγιναν θρύψαλα, αλλά η σύμβαση της Γέφυρας παραμένει αγέρωχη. Μόνον αυτή.

Δείτε παρακάτω, τι εισπράττει η Γέφυρα για κάθε διέλευση:
Κατηγορία Οχήματος Διόδιο
1 Μοτοσικλέτες (οχήματα με κινητήρα με λιγότερους από 4 τροχούς) € 1,90
2 Επιβατικά Ι.Χ. (είναι όλα τα οχήματα με 4 τροχούς και ύψος κάτω των 2 μέτρων) που μπορεί να έχουν ρυμουλκούμενο ή τροχόσπιτο ύψους κάτω των 2 μέτρων € 13,30
2 Αυτοκινούμενα τροχόσπιτα € 13,30
3 Επιβατικά Ι.Χ. με ρυμουλκούμενο ή τροχόσπιτο ύψους άνω των 2 μέτρων € 20,00
3 Φορτηγά ύψους άνω των 2 μέτρων 2 άξονες € 20,00
4 Φορτηγά 3 άξονες € 32,50
5 Φορτηγά 4 άξονες € 41,50
6 Φορτηγά 5 άξονες και άνω € 41,50
7 Λεωφορεία ή πούλμαν Έως και 20 θέσεις € 30,00
8 Λεωφορεία ή πούλμαν Άνω των 20 έωςκαι 40 θέσεις € 42,00
9 Λεωφορεία ή πούλμαν Άνω των 40 θέσεων € 65,00

Ούτε λόγος για μείωση της τιμής των διοδίων
Φυσικά τα στελέχη της Γέφυρας, ούτε καν εκστομίζουν τη λέξη «μείωση» για τα υψηλά διόδια, τα οποία χαρακτηρίστηκαν πανάκριβα από την πρώτη ημέρα λειτουργίας του έργου. Τότε, το μακρινό 2004, το αντίτιμο ήταν 9,7 ευρώ ανά διέλευση…
Μάλιστα, στις κατά καιρούς δημόσιες τοποθετήσεις τους όταν τίθεται το θέμα συνήθως αναφέρουν ότι δεν εφαρμόζουν τις μέγιστες τιμές που προβλέπονται από τη σύμβαση που έχει υπογράψει η κοινοπραξία των εταιρειών της «Γέφυρα Λειτουργία» με το Ελληνικό Δημόσιο, το 1996.Για παράδειγμα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Γέφυρας Α.Ε., όπως και της Ολυμπίας Οδού, ο οποίος είναι ο επικεφαλής της γαλλικής κατασκευαστικής Vinci στη χώρα μας, της εταιρείας δηλαδή που έχει συμμετοχή και στα δυο έργα, Παναγιώτης Παπανικόλας, είχε δηλώσει πως: «Δεν έχει νόημα να εφαρμόσουμε τις μέγιστες τιμές που ορίζει η σύμβαση, όταν για παράδειγμα στα φορτηγά θα ήταν 65-70 ευρώ, αλλά… μετά δεν θα βλέπαμε φορτηγό να περνά».

Μπορεί να είναι «παγωμένα» αλλά ακριβαίνουν…
Βέβαια, όπως προκύπτει από τα στοιχεία, οι τιμές των διοδίων μπορεί είναι παγωμένες και προσαρμοσμένες στις ετήσιες πληθωριστικές αυξήσεις και τις αυξήσεις στους φόρους, αλλά για τον χρήστη του έργου σημαίνει ότι τα τελευταία χρόνια πληρώνει, σχεδόν κάθε χρόνο, κάτι παραπάνω. Τα διόδια μιας διέλευσης για τα ΙΧ ήταν το 2010, 11,80 ευρώ ενώ το 2017 έχουν φτάσει στα 13,30 ευρώ. Το 2009 η Γέφυρα αύξησε τα διόδια στα 11,70 ευρώ, από τα 11,20 που ίσχυε το 2008, ενώ για τις μοτοσικλέτες παρέμεινε η ίδια τιμή, δηλαδή 1,80 ευρώ για κάθε απλή διέλευση. Την ίδια χρονιά τα φορτηγά με δύο άξονες πλήρωναν 18 ευρώ από 17,30, τα φορτηγά με τρεις άξονες πλήρωναν 29,20 ευρώ τη διέλευση από 28,10 ευρώ που ήταν ενώ για τα φορτηγά με τέσσερις άξονες και άνω η τιμή ανέβηκε στα 39,20 ευρώ, από 38 ευρώ που ήταν.Για τα λεωφορεία ως 20 θέσεων η τιμή διοδίου διαμορφώθηκε για σε 27 ευρώ από 26,20 που ήταν, από 20-40 θέσεων σε 38 ευρώ από 39,90, άνω των 40 θέσεων σε 58 ευρώ, από 56,50 ευρώ.Και τον Ιανουάριο του 2010 υπήρξαν αυξήσεις στα διόδια κατά 10 λεπτά για τα ΙΧ αυτοκίνητα, κατά 30-60 λεπτά για τα φορτηγά και κατά 50 λεπτά ως 1 ευρώ για τα λεωφορεία.

Έτσι οι τιμές για το 2010 διαμορφώθηκαν σε 11,80 ευρώ για τα ΙΧ, για τα φορτηγά με δύο άξονες σε 18,30 ευρώ, για τα φορτηγά με τρεις άξονες σε 29,80 από 29,20 ευρώ, ενώ για τα φορτηγά με τέσσερις άξονες και άνω η τιμή παρέμεινε στα 39,20 ευρώ. Για τα λεωφορεία ως 20 θέσεων η τιμή διοδίου διαμορφώθηκε για σε 27,50, από 20-40 θέσεων σε 38,50 ευρώ, άνω των 40 θέσεων σε 59 ευρώ. Για τις μοτοσικλέτες το ποσό παρέμεινε στα 1,80 ευρώ.

Αυξήσεις στα διόδια έγιναν και την επόμενη χρονιά το 2011 σε 12,90 ευρώ για τα ΙΧ, για τα φορτηγά με δύο άξονες σε 19,90 ευρώ, για τα φορτηγά με τρεις άξονες σε 32, ενώ για τα φορτηγά με τέσσερις άξονες και άνω η τιμή έφτασε στα 41 ευρώ. Για τα λεωφορεία ως 20 θέσεων η τιμή διοδίου διαμορφώθηκε για σε 29,70, από 20-40 θέσεων σε 41,50 ευρώ, άνω των 40 θέσεων σε 64 ευρώ. Για τις μοτοσικλέτες το ποσό διαμορφώθηκε στα 1,90 ευρώ.

Αυξήσεις υπήρξαν από τη Γέφυρα και το 2012 μόνο όμως για τα ΙΧ, όπου η τιμή του διοδίου αυξήθηκε από τα 12,90 ευρώ στα 13,20 ευρώ. Οι τιμές παρέμειναν σταθερές μέχρι και τον Ιούνιο του 2016, οπότε και αυξήθηκαν λόγω της αύξησης του ΦΠΑ, τον οποίο η Γέφυρα μετακύλησε στους διερχόμενους οδηγούς. Οι τιμές διαμορφώθηκαν για τα Ι.Χ. σε 13,30 ευρώ, για τα φορτηγά με δύο άξονες σε 20 ευρώ, για τα φορτηγά με τρεις άξονες σε 32,50, ενώ για τα φορτηγά με τέσσερις άξονες και άνω η τιμή έφτασε στα 41,50 ευρώ.Για τα λεωφορεία ως 20 θέσεων η τιμή διοδίου διαμορφώθηκε σε 30 ευρώ, από 20-40 θέσεων σε 42 ευρώ, άνω των 40 θέσεων σε 65 ευρώ. Για τις μοτοσικλέτες το ποσό παρέμεινε στα 1,90 ευρώ.

πηγή : thebest.gr