Ιόνια Οδός : Στην κυκλοφορία 27 χλμ μεταξύ Αμφιλοχίας – Άρτας

Σπίρτζης: Τα έργα θα “τελειώσουν” όταν καθιερωθεί το σύστημα των αναλογικών διοδίων και όταν προχωρήσουν και τα συνοδά έργα
γέφυρα ΜενιδίουΠαραδόθηκε σε κυκλοφορία το τμήμα της Ιόνιας Οδού από τον Ανισόπεδο Κόμβο Αμφιλοχίας έως και την παράκαμψη Άρτας, μήκους 27 περίπου χιλιομέτρων. Σήμερα σε κυκλοφορία βρίσκονται το τμήμα από Αντίρριο έως Ανισόπεδο Κόμβο Αμφιλοχίας συνολικού μήκους 102 χλμ. και το τμήμα από την αρχή της παράκαμψης Άρτας (περιοχή Σελλάδες) έως και την Πέρδικα Ιωαννίνων, συνολικού μήκους 53 χλμ.

Η παράδοση έγινε από τον Υπουργό Υποδομών Χρ. Σπίρτζη ένω στην τελετή παρόντες ήταν η Υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης Όλγα Γεροβασίλη ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών Γιώργος Δέδες, οι Περιφερειάρχες Ηπείρου Αλ. Καχριμάνης και Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας, οι Αντιπεριφερειάρχες Χριστίνα Σταρακά, Γιάννης Λύτρας και Δημήτρης Μπαλαμπάνης, οι δήμαρχοι Αγρινίου Γιώργος Παπαναστασίου, Αμφιλοχίας Απόστολος Κοιμήσης, Ακτίου Βόνιτσας Γιώργος Αποστολάκης, Ναυπάκτου Τάκης Λουκόπουλος, Θέρμου Σπύρος Κωνσταντάρας και πολλά άλλα αυτοδιοικητικά και κομματικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ.

ΙόνιαΣτην ομιλία του ο Χρ. Σπίρτζης προανήγγειλε τα εγκαίνια του αυτοκινητοδρόμου στις αρχές Σεπτεμβίου από τον Πρωθυπουργό, ωστόσο τόνισε ότι για την κυβέρνηση τα έργα θα “τελειώσουν” όταν καθιερωθεί το σύστημα των αναλογικών διοδίων και όταν προχωρήσουν και τα συνοδά έργα όπως η επέκταση μέχρι την Αλβανία και οι συνδέσεις Αγρινίου και Πρέβεζας. Ο κ. Σπίρτζης σχολίασε ότι «τα διόδια είναι ακριβά, γιατί αυτοί που έκαναν τους διαγωνισμούς και τις συμβάσεις το 2006-2007 και αυτοί που έκαναν τις αναθεωρήσεις το 2013, το μόνο που δεν φρόντισαν ήταν να υπάρχουν κοινωνικοί συντελεστές, άλλοι τρόποι για να χαμηλώσεις το ύψος των διοδίων προς τους πολίτες, να βρεις άλλες τεχνοκρατικές λύσεις για να είναι βιώσιμα τα έργα. Το μόνο που τους ένοιαζε ήταν να «βγαίνουν» τα έργα τεχνοοικονομικά, να διασφαλιστούν οι τράπεζες που χρηματοδοτούν τα έργα, όχι οι πολίτες που τα χρησιμοποιούν».
«Έχουμε πει ότι για εμάς τα έργα δεν τελειώνουν με την ολοκλήρωση … αλλά όταν εγκατασταθεί το αναλογικό σύστημα διοδίων, για να μειώσουμε το ύψος χρέωσης ανά χιλιόμετρο», συνέχισε ο κ. Σπίρτζης και υπογράμμισε δύο στόχους:
– μέχρι το τέλος του χρόνου να γίνει ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων και μέσα στο 2018 να αρχίσει η εγκατάστασή του και να ολοκληρωθεί σε αρκετούς από τους οδικούς άξονες
– μέσω διαπραγματεύσεων κυρίως με τις τράπεζες που έχουν χρηματοδοτήσει έργα, να βρεθεί μοντέλο που θα μειώσει τα διόδια και θα έχει άλλες μεταβλητές.

Με την παράδοση αυτών των ενδιάμεσων 27 χιλιομέτρων, η Ιόνια Οδός γίνεται ένας ενιαίος αυτοκινητόδρομος συνολικού μήκους 182 χιλιομέτρων. Εντός Αυγούστου, θα παραδοθούν σε κυκλοφορία και τα τελευταία 14 χιλιόμετρα του τμήματος Πέρδικα Ιωαννίνων έως την ένωση με την Εγνατία Οδό και ο αυτοκινητόδρομος της Ιόνιας Οδού θα είναι στο σύνολο του σε κυκλοφορία. Με το νέο τμήμα, παρακάμπτονται οι στροφές της περιοχής Μενιδίου και η διάρκεια της διαδρομής από Α/Κ Αμφιλοχίας έως και Παράκαμψη Άρτας, μειώνεται σχεδόν στο μισό και από 40 λεπτά που διαρκεί σήμερα μέσω υφιστάμενης εθνικής οδού, δε θα ξεπερνά τα 20 λεπτά μέσω Ιόνιας Οδού.

Το σύνολο του τμήματος διαθέτει 2 λωρίδες κυκλοφορίας και Λ.Ε.Α. καθόλο το μήκος του, ενώ στα τεχνικά του χαρακτηριστικά περιλαμβάνονται 5 γέφυρες, 22 άνω και κάτω διαβάσεις και 34 οχετοί. Στις θέσεις 105 χλμ., 116 χλμ. και 128 χλμ. στη διάθεση των χρηστών βρίσκονται χώροι προσωρινής στάθμευσης με W.C, ενώ στο τμήμα συναντάται ο Ημικόμβος Κομποτίου στο 125,7 χλμ. ο οποίος συνδέει την Ιόνια Οδό με την υφιστάμενη εθνική οδό Αντιρρίου – Άρτας.
Πλέον, το ταξίδι από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα, μέσω των λειτουργούντων τμημάτων της Ιόνιας Οδού, θα διαρκεί περίπου 1 ώρα και 45 λεπτά, αντί σχεδόν 3,5 ωρών που απαιτούνταν μέσω της υφιστάμενης εθνικής οδού. Με την πλήρη ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου, η διάρκεια του ταξιδιού θα μειωθεί σε μόλις 1 ώρα και 30 λεπτά.