«Εγκλωβισμένη» στη αβελτηρία του κράτους η είσοδος του Αγρινίου

Η μη παραλαβή της αναδιαρρύθμισης και ο χαρακτηρισμός της ως πρωτεύον εθνικό δίκτυο φρενάρουν οποιαδήποτε παρέμβαση στην είσοδο του Αγρινίου
Το έργο που δρομολογεί ο δήμος Αγρινίου μέσω ΕΣΠΑ για τη «Λειτουργική αναβάθμιση του επιχειρηματικού κέντρου στην νοτιοανατολική είσοδο του Αγρινίου» προϋπολογισμού 4.800.000 € και θα υλοποιηθεί μέσα στο 2018 έρχεται πραγματικά να αναβαθμίσει μία υποβαθμισμένη περιοχή, αλλά και να υπενθυμίσει πως το βασικό πρόβλημα στην είσοδο του Αγρινίου είναι αρκετά μεγαλύτερο, έχει να κάνει με την παλιά Εθνική Οδό Αντιρρίου – Ιωαννίνων και παραμένει δυσεπίλυτο.

Η λεγόμενη αναδιαρρύθμιση της Εθνικής Οδού είναι ένα έργο που σχεδιάστηκε, ως έργο άρσης της επικινδυνότητας για ένα πρωτεύον εθνικό δίκτυο -γι” αυτό και τα new jersey τοποθετήθηκαν στους παραδρόμους- πριν λειτουργήσει η παράκαμψη του Αγρινίου. Όμως από το 2009 που λειτούργησε η παράκαμψη του Αγρινίου στην Ιόνια Οδό, η παλιά Εθνική Οδό λειτουργεί ουσιαστικά ως δημοτική οδός εν είδει νότιου περιφερειακού του Αγρινίου. Εντούτοις από το 2009 μέχρι σήμερα το συγκεκριμένο τμήμα της παλιάς Εθνικής Οδού παραμένει χαρακτηρισμένο ως πρωτεύον εθνικό οδικό δίκτυο, ενώ το έργο της λεγόμενης αναδιαρρύθμισης της Εθνικής Οδού, τόσα χρόνια μετά, δεν έχει ακόμη και σήμερα παραληφθεί επίσημα από το Υπ. Υποδομών.

Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι σήμερα η είσοδος του Αγρινίου, στο τμήμα που αφορά την παλιά εθνική οδού, να μην μπορεί να αλλάξει σε τίποτα, όντας «εγκλωβισμένη» στη μη παραλαβή του έργου της αναδιαρρύθμισης και στον χαρακτηρισμό της ως πρωτεύον οδικό δίκτυο, ζητήματα που βάζουν ουσιαστικά απαγορευτικό σε οποιαδήποτε διορθωτική παρέμβαση ενδεχομένως να ήθελαν να κάνουν είτε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, είτε ο δήμος Αγρινίου.κολωνάκια (2) Όμως η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί χρήζει διορθώσεων. Και αυτό γιατί το στηθαίο που έχει τοποθετηθεί μεταξύ του δρόμου και των παραδρόμων και ο τρόπος με τον οποίο σχεδιάστηκαν οι είσοδοι – έξοδοι από και προς τους παραδρόμους έχουν μεγάλη επικινδυνότητα, ενώ εμποδίζουν την προσέγγιση οχημάτων μεγάλου όγκου προς τις επιχειρήσεις της περιοχής. Ακόμη πιο σημαντικό είναι το πρόβλημα με την επικινδυνότητα μπροστά στο σταθμό του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας, όπου τα τελευταία χρόνια έχουν σημειωθεί πάμπολλα τροχαία ατυχήματα, ορισμένα εκ των οποίων θανατηφόρα. Όμως με την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, από το χαρακτηρισμό του δρόμου και τη μη παραλαβή του έργου, ούτε και εδώ μπορεί να γίνει κάποια παρέμβαση (π.χ. μια πεζογέφυρα, λόγω των γεωµετρικών χαρακτηριστικών). Το έργο που θα υλοποιήσει ο δήμος Αγρινίου μέσα από το πρόγραμμα «Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης» του ΕΣΠΑ προβλέπει μια επιπλέον σύνδεση για τον σταθμό του ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας -που δεν επιλύει πλήρως το πρόβλημα- με την κατασκευή οδού (Κλεισθένους, μήκους 480 μ.) παράλληλης με την παλιά Εθνική Οδό, ωστόσο από το έργο αυτό θα μπορούσε να γίνει κάποια παρέμβαση επί της παλιάς Εθνικής Οδούς για τους λόγους που προαναφέρθηκαν και για λόγους επιλεξιμότητας.

Μετά την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού είναι επιτακτική ανάγκη τόσο ο δήμος Αγρινίου όσο και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος να πιέσουν το Υπ. Υποδομών για τον αποχαρακτηρισμό της παλιάς εθνικής οδού καθώς και για διορθωτικές παρεμβάσεις!