Χωρίς τα… βασικά η τουριστική καμπάνια της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας

“Be Inspired” είναι το κεντρικό σύνθημα της τουριστικής καμπάνιας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Ωστόσο δεν χρειάζονταν κάποια ιδιαίτερη έμπνευση για να σκεφτεί κανείς πως το βασικό όπλο της τουριστικής προβολής της περιοχής, η ιστοσελίδα για τη Δυτική Ελλάδα, θα έπρεπε να συμπεριλάβει το πιο σύγχρονο μουσείο της Aιτωλοακαρνανίας, το νέο αρχαιολογικό μουσείο του Θέρμου, όπως επίσης να παρέχει βασικές πληροφορίες στον εν δυνάμει επισκέπτη της περιοχής για το πως θα φτάσει στην περιοχή, που θα μείνει κτλ. Κι όμως…

Προβολή χωρίς τα βασικά…
Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας μετά την παρουσίαση των μέσων τουριστικής προβολής, που έγινε την προηγούμενη εβδομάδα, φρόντισε να μας ενημερώσει για τις πρώτες κιόλας “επιτυχίες” της προβολής αυτής. Η Δυτική Ελλάδα λοιπόν απέκτησε πολύ γρήγορα 29.000 φίλους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ περίπου 100.000 χρήστες αντέδρασαν με σχόλιο ή like. Βεβαίως οι αριθμοί δεν λένε πάντα την αλήθεια.. Ένα like ή ένα σχόλιο σε μια φωτογραφία που θα αναρτηθεί στα social media με ευκολία θα το κάνει ο καθένας… Πόσο ικανοποιημένος όμως θα μείνει αυτός που θέλει να μάθει περισσότερα για την περιοχή; Αυτός, που εντυπωσιασμένος από τις φωτογραφίες και τα βίντεο, θα ενδιαφερθεί να έρθει στην περιοχή και θα θελήσει να μάθει χρήσιμες πληροφορίες που θα διευκολύνουν το ταξίδι του. Μοιάζει απίστευτο, αλλά από την ιστοσελίδα τουριστικής προβολής της Δυτικής Ελλάδας λείπει μία λίστα με τα καταλύματα της περιοχής, λείπουν οι βασικές πληροφορίες για το πως θα φτάσεις στην περιοχή (λιμάνια, αεροδρόμια, οδικοί άξονες, δρομολόγια λεωφορείων, τρένων κτλ). Λείπουν δηλαδή αυτονόητα πράγματα…

Land of discovery“Land of discovery” η Αιτωλοακαρνανία για τους ξένους που θα πρέπει να ανακαλύψουν μόνοι τους (!) το όνομά της
Όσον αφορά μάλιστα την Αιτωλοακαρνανία, τα όσα θα συναντήσει κανείς στην ιστοσελίδα ξαφνιάζουν ακόμη περισσότερο… Και δείχνουν αν μη τι άλλο πως όσοι δούλεψαν για την Αιτωλοακαρνανία κάθε άλλο παρά γνώστες της περιοχής είναι. Ένα από τα πλέον εντυπωσιακά “εφευρήματα” του όλου project είναι πως στις ξενόγλωσσες εκδόχες της ιστοσελίδας η Αιτωλοακαρνανία, που τουριστικά είναι ούτως ή άλλως terra incognita, αναφέρεται ως “land of discovery”, χωρίς να επεξηγείται στα κείμενα ποια ακριβώς περιοχή είναι η “land of discovery”… Για την Ηλεία όπως ήταν αναμενόμενο χρησιμοποιήθηκε για όλο το νομό το brand της Ολυμπίας, ενώ για την Αχαΐα οι συντάκτες εκτίμησαν πως το Αchaia κάτι σημαίνει σε κάποιον τουρίστα… Είναι βέβαια πολύ πιθανό ένας μη Έλλην να δυσκολευτεί να προφέρει την λέξη “Αιτωλοακαρνανία”, αλλά αυτός δεν είναι λόγος να μην εξηγείται στον εν δυνάμει επισκέπτη της περιοχής ποια είναι η “land of discovery”…

Παρέλειψαν το πιο σύγχρονο μουσείο της Αιτωλοακαρνανίας
Παρέλειψαν το πιο σύγχρονο μουσείο της Αιτωλοακαρνανίας

Η λίστα με τα μουσεία περιλαμβάνει ένα κλειστό μουσείο… κι όχι το πιο σύγχρονο και το μόνο δίγλωσσο
Το πλέον εξοργιστικό όμως είναι η παράλειψη του νέου αρχαιολογικού μουσείου του Θέρμου. Είναι χαρακτηριστικό ότι για την Αιτωλοακαρνανία έχει δημιουργηθεί μία ειδική ενότητα που φέρει τον τίτλο “μια αποκαλύπτική κατάδυση στο παρελθόν μας”. Εκεί λοιπόν το μόνο που θα πληροφορηθεί κανείς για το Θέρμο είναι πως “το Αρχαίο Θερμό σας περιμένει να θαυμάσετε τις στοές της Αγοράς των Αιτωλών και τις σπάνιες ζωγραφικές μετόπες του ναού Θερμίου Απόλλωνα”. Και απουσιάζει εντελώς οποιαδήποτε αναφορά στο νέο αρχαιολογικό μουσείο, που είναι το πιο σύγχρονο της Αιτωλοακαρνανίας και το μόνο δίγλωσσο!!! Mάλιστα στο σημείο που γίνεται ειδική αναφορά στα μουσεία του νομού, απουσιάζει το μουσείο του Θέρμου, ενώ αναφέρεται το κατά βάση κλειστό… αρχαιολογικό μουσείο του Θυρρείου… Απορεί λοιπόν κανείς, αν δεν διαφημίσουμε την πιο σύγχρονη υποδομή αυτού του είδους, που είναι το μουσείο του Θέρμου, τι νόημα έχουν όλα τα υπόλοιπα;

Κατάδυση στο παρελθόν μας, αλλά χωρίς το μουσείο του Θέρμου...
Κατάδυση στο παρελθόν μας, αλλά χωρίς το μουσείο του Θέρμου…

Και η αλήθεια είναι πως υπάρχει μία επιγραμματική αναφορά στο μουσείο του Θέρμου, αλλά στην ενότητα που προτείνεται στους εν δυνάμει επισκέπτες της περιοχής ένα roadtrip στην Αιτωλοακαρνανία…! “Κέντρο της πολιτιστικής ιστορίας της περιοχής είναι το Θέρμο, με προϊστορικές καταβολές. Για μία αναδρομή στο παρελθόν μην παραλείψετε την επίσκεψη στο αρχαιολογικό μουσείο” αναφέρεται χαρακτηριστικά. Φυσικά αυτός που θέλει να κάνει ένα roadtrip σπανίως θα ενδιαφερθεί να κάνει επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία… Πραγματικά εδώ oι ιθύνοντες της τουριστικής προβολής της Δυτικής Ελλάδας “το τερμάτισαν”… Από το πολύ inspiration ίσως! Και βέβαια ανάλογες παραλείψεις θα συναντήσει κανείς και σε άλλες ενότητες που αφορούν την Αιτωλοακαρνανία. Για παράδειγμα, στην ενότητα που αφορά το Αγρίνιο παραλείπονται αξιοθέατα, όπως η γλυπτοθήκη Καπράλου και η Δημοτική Πινακοθήκη Αγρινίου, ενώ από την ενότητα που αφορά το Μεσολόγγι απουσιάζει οποιαδήποτε αναφορά στο Ιστορικό Μουσείο της “Διεξόδου”.

Είναι οπωσδήποτε απαραίτητα για μια τουριστική καμπάνια οι φωτογραφίες των τοπίων, τα βίντεο, τα social media, αλλά για να μπορέσουν να έχουν και αντίκρυσμα θα πρέπει να συνοδεύονται με βασικά στοιχεία και πληροφορίες για τον εν δυνάμει επισκέπτη της περιοχής. Και φυσικά να μην παραλείπονται τα σπουδαιότερα πράγματα που έχεις να δείξεις… Διαφορετικά η καμπάνια γίνεται απλώς και γίνει και… “ό,τι ψάρια πιάσει”…

Δ.Π.