Ο Γολγοθάς… του φορολογούμενου πολίτη

Γράφει ο Χρήστος Γερ. Σιάσος Καθηγητής
Η οριστική διαγραφή ενός αυτοκινήτου από το Μητρώο του ΥΜΕ πριν το 2004 και ο Γολγοθάς… του φορολογούμενου πολίτη.

Είναι γεγονός ότι στο Ελληνικό Κράτος, στις συναλλαγές του πολίτη με τις Δημόσιες Υπηρεσίες, δηλαδή με τους Δημοσίους Υπαλλήλους, υπάρχει μια «απόσταση» όσο απέχει το γραφείο του υπαλλήλου με τον πολίτη. Οι «συμπεριφορές» μεταξύ τους διαφοροποιούνται ανάλογα με το τι ζητά ο φορολογούμενος πολίτης από τον υπάλληλο.
Τις τελευταίες δεκαετίες υπήρχαν πολλές «αμαρτωλές» Δημόσιες Υπηρεσίες όπως: Εφορίες, Πολεοδομίες, Υπηρεσίες Υγείας, Υπηρεσίες Συγκοινωνιών, Δασικές Υπηρεσίες και αρκετές άλλες που στην κυριολεξία «γονάτιζαν» τον ταλαίπωρο φορολογούμενο Έλληνα πολίτη.
Αναφέρομαι στα παραπάνω, γιατί πριν από καιρό διάβασα στον τύπο και σε διάφορα sait τη δυνατότητα που δόθηκε, μέσα από Νομοθετική ρύθμιση, αρ. Υπουργικής απόφασης 4484/2017/ΦΕΚ 110 τ.Α’/24-9-17, για την οριστική λύση – διαγραφή των αυτοκινήτων από το Μητρώο του Υπουργείου Συγκοινωνιών. Ένα μεγάλο πρόβλημα που υπήρχε με τους ιδιοκτήτες που έχουν ή είχαν οχήματα προ του έτους 2004 και βρισκόταν είτε κατεστραμμένα, είτε διαλυμένα και χωρίς οικονομικά προβλήματα, τέλη κυκλοφορίας, πινακίδες κτλ.
Μεταξύ αυτών των πολιτών είναι και ο υπογράφων που ταλαιπωρήθηκα πέραν της διετίας με την τοπική Υπηρεσία Συγκοινωνιών.
Στην περίπτωσή μου δεν είχα καμία οικονομική υποχρέωση, τέλη κυκλοφορίας κτλ. έναντι των Υπουργείων Οικονομικών και Συγκοινωνιών, το δε αυτοκίνητο μου καταστράφηκε ολοσχερώς μετά από τρακάρισμα στην Εθνική Οδό το Δεκέμβριο το 2002. Από την τοπική Διεύθυνση Συγκοινωνιών αν και δόθηκαν όλα τα απαραίτητα έγγραφα, από τις αρμόδιες υπηρεσίες, ΔΟΥ, Τροχαία, Πυροσβεστική, Αντιπροσωπεία αυτοκινήτου, ουδέποτε προχώρησε σε πράξη διαγραφής του ανύπαρκτου πλέον αυτοκινήτου μου από το μητρώο του Υπουργείου Συγκοινωνιών, ταλαιπωρώντας με επί αρκετό χρόνο. Να θυμίσω ότι την εποχή εκείνη, 2002, δεν υπήρχαν υπηρεσίες απόσυρσης ή ανακύκλωσης.
Μετά από όλη αυτή την ταλαιπωρία μου απευθύνθηκα στον αρμόδιο Υφυπουργό Υποδομών – Μεταφορών.
Ο κος Υφυπουργός, αφού έλαβε το σχετικό φάκελο, ασχολήθηκε επισταμένως με το παραπάνω θέμα και είδε πραγματικά την αδικία, την ταλαιπωρία και ό,τι άλλο βρήκε μπροστά του… ο ταλαίπωρος πολίτης. Με τα αδιάσειστα στοιχεία που συγκέντρωσε προχώρησε, και με την παραπάνω σχετική Υπουργική απόφαση απαλλάσσει όλους τους πολίτες που έτρεχαν ή τρέχουν από «πόρτα σε πόρτα» προκειμένου να «δαμάσουν» τη γραφειοκρατία!!! που με τον τρόπο του… «καλλιεργεί» ο κάθε… Δημόσιος υπάλληλος!!!
Προσωπικά, θέλω και Δημόσια να ευχαριστήσω τον κο Υφυπουργό και να τον παρακαλέσω για άλλη μια φορά να προχωρήσει στην «εκκαθάριση» και άλλων παρόμοιων περιπτώσεων στις «αμαρτωλές» υπηρεσίες του Υπουργείου του.
Κύριε Υπουργέ, γνωρίζετε ότι ο κάθε πολίτης, ο κάθε οικογενειάρχης, λόγω της οικονομικής κρίσης, δύσκολα τα βγάζει πέρα τουλάχιστον για τα τόσο απλά, κατανοητά και αυτονόητα. Ας μην τον δυσκολεύουμε άλλο και ας μην τον ταλαιπωρούμε… Η καθημερινότητα είναι δύσκολη υπόθεση και ο κάθε υπάλληλος θα πρέπει να σταματήσει να είναι «απέναντι» στον πολίτη. Έλεος πια!!!