Με το… κιάλι βλέπει η Αιτωλοακαρνανία το ΕΣΠΑ του Υπ. Υποδομών

-Κυβέρνηση και Κατσιφάρας “σφάζουν” με το… ΠΔΕ την Αιτωλοακαρνανία
-Οδικά έργα: 25 εκατ. ευρώ και ΕΣΠΑ στην Ηλεία, 11,63 εκατ. ευρώ και μόνο ΠΔΕ στην Αιτωλοακαρνανία
Με τις επιλογές του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδος και του Υπουργείου Υποδομών η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος ανέλαβε στο δικό της ΕΣΠΑ οδικά έργα στην Αιτωλοακαρνανία που προορίζονταν να χρηματοδοτηθούν από το τομεακό ΕΣΠΑ του Υπουργείου Υποδομών. Και ενώ η Αιτωλοακαρνανία “μειώνει” το βάρος στο ΕΣΠΑ του Υπουργείου Υποδομών με τη χρηματοδότηση του από το ΕΣΠΑ Δυτικής Ελλάδος της διπλής οδικής σύνδεσης της Λευκαδάς με Άκτιο και Βόνιτσα και των πρώτων χιλιομέτρων του δρόμου Αγρίνιο-Άγιος Βλάσης, η Ηλεία -πάλι με την παρέμβαση της Περιφέρειας- είναι αυτή που κερδίζει σε χρηματοδοτήσεις από το ΕΣΠΑ του Υπ. Υποδομών. Την ίδια ώρα, όσον αφορά πάντα τα οδικά έργα, η Αιτωλοακαρνανία δεν έχει “δει” το ΕΣΠΑ του Υπ. Υποδομών σε νέο έργο στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο…

Παραμονές της Πρωτοχρονιάς ανακοινώθηκαν από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος οδικά έργα που πρόκειται να δημοπρατηθούν εντός του 2018 μετά από απόφαση του Υπ. Υποδομών και έγκριση του Υπ. Οικονομίας και Ανάπτυξης. Συγκεκριμένα στην Αιτωλοακαρνανία με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων εντάχθηκαν η συντήρηση – βελτίωση του οδικού τμήματος “Κεφαλόβρυσο – Αγρίνιο – Κουβαράς” προϋπολογισμού 5.000.000 €, ο δρόμος Πογωνιά-Πλαγιά προϋπολογισμού 6.320.000 € και η αποκατάσταση του δρόμου Περίστα-Κλεπά του Δήμου Ναυπακτίας», προϋπολογισμού 310.000€. Στην Ηλεία εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ του Υπ. Υποδομών -πράγμα σπάνιο για έργο συντήρησης- η συντήρηση του δρόμου Πύργος-Καλό Νερό, προϋπολογισμού 20.000.000 €, ενώ στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων εντάχθηκε το έργο «Κατασκευή παραλιακή οδού στα όρια του δήμου Πηνειού νομού Ηλείας» προϋπολογισμού 5.000.000 €. Έχουμε λοιπόν 25 εκατ. ευρώ οδικά έργα στην Ηλεία και 11,63 εκατ. ευρώ οδικά έργα στην Αιτωλοακαρνανία. Η διαφορά όμως δεν είναι μόνο ποσοτική, είναι και ποιοτική. Γιατί στην Αιτωλοακαρνανία δεν υπάρχει χρημοτοδότηση από το ΕΣΠΑ του Υπ. Υποδομών. Τουλάχιστον μέχρι στιγμής. Και τα λίγα οδικά έργα που υπάρχουν στην Αιτωλοακαρνανία χρηματοδοτούνται από το ΠΔΕ, το οποίο δεν μπορούμε να είμαστε βέβαιοι ότι θα έχει απρόσκοπτη χρηματοδότηση. Εξάλλου τη χρονιά που πέρασε το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων παρουσίασε υστέρηση ένατι του στόχου του προϋπολογισμού πάνω από 500 εκατ. ευρώ…

Και ενώ αυτή είναι η διαχείριση που γίνεται σε ό,τι αφορά τα οδικά έργα, στο Αγρίνιο ακόμη περιμένουμε την έγκριση της πίστωσης των 500.000 ευρώ για να ξεκινήσει η μελέτη της κάθετης σύνδεσης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό.