Άκτιο – Αμβρακία: Διάλυση των συμβάσεων σε 3η και 4η εργολαβία

Προς μεγάλη εργολαβία-“σκούπα” οδεύει το “Άκτιο – Αμβρακία”
Στη διάλυση των συμβάσεων με τους αναδόχους της 3ης και της 4ης εργολαβίας του υπό κατασκευή αυτοκινητδρόμου “Άκτιο – Αμβρακία” αποφάσισε να προβεί το Υπουργείο Υποδομών. Πρόσφατα στο Περιφερειακό Συνέδριο για τη Δυτική Ελλάδα ο Υπ. Υποδομών Χρ. Σπίρτζης δήλωσε πως εντός του Φεβρουαρίου θα υπάρξει δημοπράτηση για το “Άκτιο – Αμβρακία”, χωρίς ωστόσο να διευκρινίσει το μέγεθος της νέας εργολαβίας.

Ωστόσο, σύμφωνα με πρόσφατες αποφάσεις του Υπ.Υποδομών, που παρουσιάζει σήμερα το ΑγρίνιοCulture.gr το Υπουργείο απέρριψε τα αιτήματα των αναδόχων της 3ης και της 4ης εργολαβίας για παράταση της προθεσµίας του έργου και αποφάσισε να προβεί στη διάλυση των συμβάσεων. Έτσι φαίνεται πως οδεύουμε πως μία μεγάλη εργολαβία – “σκούπα” με αντικείμενο όλες τις υπολοιπόμενες εργασίες των τεσσάρων εργολαβιών. Υπενθυμίζεται πως μέχρι πρόσφατα υπήρχε το ενδεχόμενο η 4η εργολαβία, η λεγόμενη παράκαμψη της Αμφιλοχίας από την Αμβρακία έως το Λουτράκι, να “διασωθεί”, υπό την έννοια ότι θα μπορούσε να λειτουργήσει ως αυτοτελές τμήμα. Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι η μέχρι πρότινος ανάδοχος της 4ης εργολαβίας στα τέλη του 2017 κατέθεσε αίτημα υποκατάστασής της από την εταιρεία ΑΚΤΩΡ. Το αίτημα αυτό αρχικά φαίνεται πως είχε τη σύμφωνη γνώμη των υπηρεσίων του Υπ. Υποδομών, όμως δεν υπήρξε οριστική απάντηση του Υπουργείου στο αίτημα αυτό και μετά την διάλυση της σύμβασης με τον ανάδοχο και η 4η εργολαβία φαίνεται πως πηγαίνει στην εργολαβία – “σκούπα”.

Αναφορικά λοιπόν με την 3η εργολαβία (Χ.Θ.26+900 έως Χ.Θ. 35+000), που έχει ανατεθεί στην Κ/Ξ «ΙΟΝΙΟΣ Α.Ε. – ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε.», έχει εκτελέσει το 41% περίπου της σύµβασης, ενώ στην 4η εργολαβία (Χ.Θ. 35+000 έως Χ.Θ. 48+497») που έχει ανατεθεί στην «CONSORZIO STABILE ITALIMPRESE SOCIETA CONSORTILE A RESPONSABILITA LIMITATA» έχει εκτελέσει το 67% περίπου της σύµβασης. Οι υπολειπόμενες εργασίες των εργολαβιών αυτών καθώς και της 2ης εργολαβίας (έχει κατασκευαστεί έως σήμερα περίπου το 40% των εργασιών) θα συναποτελέσουν το αντικείμενο της εργολαβίας-“σκούπα”. Είναι γνωστό ότι στη 2η εργολαβία, μόλις 4,4 χλμ, δεν υπάρχει τµήµα που θα µπορούσε είτε από µόνο του, είτε συνδεόµενο µε τµήµα παρακείµενης εργολαβίας να αποτελέσει λειτουργικό τµήµα. Υπενθυμίζεται τέλος πως η 1η εργολαβία που περιλαμβάνει τα πρώτα 22,5χλμ (από τα συνολικά 48,5χλμ του έργου), η λεγόμενη παράκαμψη Βόνιτσας, συνεχίζεται από τον ανάδοχο έχοντας ορίζοντα ολοκλήρωση το τέλος του 2019.

Η απόφαση για τη διάλυση της 3ης εργολαβίας

Η απόφαση για τη διάλυση της 4ης εργολαβίας