11 βήματα να γίνει ακόμα πιο γνωστή η Δυτική Ελλάδα

Mε έντεκα πακέτα εργασίας η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας σκοπεύει να βγει …επιθετικά στην τουριστική αγορά, την επόμενη τριετία 2019-2021, στοχεύοντας στη μέγιστη εφικτή προβολή και συμβολή στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος.

Το υπό διαμόρφωση σχέδιο παρουσιάστηκε ήδη στους τουριστικούς φορείς των τριών Περιφερειακών Ενοτήτων, προκειμένου, στη συνέχεια οι εμπλεκόμενοι παράγοντες να καταθέσουν τις δικές τους προτάσεις και να προχωρήσει η κατάρτιση του Τεχνικού Δελτίου που θα υποβληθεί για χρηματοδότηση στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2014-2020». Κοινή διαπίστωση των συμμετεχόντων στη διαβούλευση, είναι ότι για πρώτη φορά οργανώνεται τέτοιας έκτασης προβολή, με τόσο υψηλό προϋπολογισμό. Το κονδύλι που θα διατεθεί στην τριετία φθάνει το 1 εκατ. ευρώ. Ακόμη κι αν αυτό κατανεμηθεί στα έτη 2019, 2020, 2021 από 300.000 € το χρόνο, το ποσό είναι σαφώς εξαπλάσιο από τα περίπου 50.000 ευρώ που διατέθηκαν το 2017 για τουριστική προβολή. Το υπό διαμόρφωση σχέδιο που αποτελεί πρόταση του Τμήματος Σχεδιασμού Τουριστικής Στρατηγικής της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας περιλαμβάνει έντεκα πακέτα εργασίας, τα οποία παρουσίασε στο πλαίσιο της διαβούλευσης ο προϊστάμενος του Τμήματος Λαυρέντης Βασιλειάδης.

Ναυτικός Όμιλος ΜεσολογγίουΤο πρώτο πακέτο εργασίας περιλαμβάνει τη συμμετοχή σε Διεθνείς Τουριστικές Εκθέσεις και εκδηλώσεις, οι οποίες αποτελούν παραδοσιακό εργαλείο προβολής ενός προορισμού με την επισήμανση ότι απαιτείται στοχευμένη συμμετοχή σε εκθέσεις, ένεκα της διαρκώς αυξανόμενης προτίμησης του κοινού στα ψηφιακά μέσα. Χώρες-στόχοι εντός ΕΟΤ είναι οι εξής Ηνωμένο Βασίλειο (Λονδίνο), Γερμανία (Βερολίνο), Ρωσία (Μόσχα), Σερβία (Βελιγράδι), Ιταλία(Ρίμινι), Ολλανδία (Ουτρέχτη), Ισραήλ (Τελ Αβίβ), Ρουμανία (Βουκουρέστι), Γαλλία (Παρίσι), Πολωνία (Βαρσοβία), Κίνα (Πεκίνο), εκθέσεις στις οποίες η Δυτική Ελλάδα μπορεί να συμμετέχει μέσω του ΕΟΤ, ενώ υπάρχει και η εσωτερική αγορά, στην οποία προσβλέπει η περιοχή μέσα από τη συμμετοχή της σε εκθέσεις στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα για συμμε- τοχή σε μία επιπλέον έκθεση. Το δεύτερο πακέτο εργασίας είναι η ειδική προβολή σε χώρες του εξωτερικού και σε πόλεις του εσωτερικού, με στόχο να αποτελέσει η Δυτική Ελλάδα τον οικοδεσπότη δυνητικών επισκεπτών και παραγόντων επιρροής της τουριστικής αγοράς, χωρίς να χρειαστεί να μετακινηθούν από τη δική τους πόλη, δίνοντάς τους μια γεύση από το πολυδιάστατο τουριστικό προϊόν που προσφέρει. Προτεινόμενες πόλεις για τη διοργάνωση σχετικής εκδήλωσης είναι το Βελιγράδι (Σερβία), η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη. Το τρίτο πακέτο εργασίας προβλέπει τη συμμετοχή σε B2B Workshops, Επαγγελματικά Ταξίδια Παρουσίασης, Εκδηλώσεις Παρουσίασης Προορισμού.Σκοπός είναι η παρουσίαση του προορισμού της Δυτικής Ελλάδας σε εξειδικευμένο κοινό του τουριστικού κλάδο, όπως οι τουριστικοί πράκτορες και δημοσιογράφοι τουρισμού, σε στοχευμένες αγορές του εξωτερικού και εσωτερικού, με στόχο να προωθήσει το χαρτοφυλάκιο τουριστικών προϊόντων της Δυτικής Ελλάδας, καλλιεργώντας σταθερή σχέση συνεργασίας με αυτά τα κανάλια προβολής και διανομής. Η δράση workshops 2019- 2021 κρίνεται εξαιρετικά σημαντική και συμβάλλει στην «τοποθέτηση» (positioning) του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, στην ενίσχυση του brand name, καθώς και στη διαμόρφωση της τουριστικής ζήτησης σε νέες και πολλά υποσχόμενες αγορές, όπως ήταν η σχετικά πρόσφατη εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Ντουμπάι. Οι συγκεκριμένες δράσεις θα πραγματοποιηθούν σε Ιταλία, Γαλλία, Βουλγαρία και άλλη μία χώρα που θα συμφωνηθεί. Για τις παραπάνω χώρες προϋπολογίζεται ένα ταξίδι συμμετοχής σε εκδήλωση ειδικού ενδιαφέροντος. Το τέταρτο πακέτο εργασίας αφορά την Offline Διαφημιστική προβολή, στην οποία περιλαμβάνονται, τόσο οι παραδοσιακές, όσο και οι πιο σύγχρονες μέθοδοι διαφήμισης. Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης δράσης προβλέπονται καταχωρήσεις, κατάρτιση και υλοποίηση αναλυτικού πλάνου Δημοσιότητας (Media Plan) σε εγχώρια ΜΜΕ. Επίσης προβλέπεται σχεδιασμός καταχωρήσεων σε Ελληνικά, Αγγλικά, Ιταλικά, Γαλλικά, Τουρκικά, Ρωσικά και Γερμανικά έντυπα για την προβολή του προορισμού στο εξωτερικό, με συγκεκριμένους θεματικούς άξονες. Το πέμπτο Πακέτο Εργασίας είναι η Online διαφημιστική προβολή, μέσω της οποίας επιδιώκεται η επικαιροποίηση και η αναβάθμιση του περιεχομένου των δομών της τουριστικής προβολής της Δυτικής Ελλάδας στο διαδίκτυο, όπως είναι η υπάρχουσα ιστοσελίδα της, αλλά και η δημιουργία νέων σύγχρονων εργαλείων για την προσέλκυση επισκεπτών, τόσο από την Ελλάδα όσο και από αγορές-στόχους του εξωτερικού.

Μεσολόγγι Τα μυστικά της λιμνοθάλασσας (2)Το έκτο Πακέτο Εργασίας αφορά την παραγωγή και την εκτύπωση έντυπου και ψηφιακού υλικού τουριστικής προβολής της Περιφέρειας. Προτείνεται η εκτύπωση του νέου φυλλαδίου και ψηφιακού υλικού (DVDs) σε διάφορες γλώσσες για τις ανάγκες των εκθέσεων και άλλων δράσεων που πιθανά θα συμμετάσχει η Περιφέρεια, η παραγωγή (δημιουργία) νέων θεματικών/ χωρικών φυλλαδίων και εκτύπωση έως 20.000 φυλλαδίων. Το έβδομο Πακέτο Εργασίας είναι η φωτογράφηση. Στόχος είναι να εμπλουτιστεί η τράπεζα φωτογραφιών της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για την περαιτέρω τουριστική ανάδειξή της. Στις φωτογραφίες θα αναδεικνύονται τοπία, τοποθεσίες, αλλά και άνθρωποι και σκηνές της καθημερινότητας, δίνοντας πληρέστερη και περισσότερο ελκυστική αίσθηση του χώρου στο δυνητικό επισκέπτη. Η «τράπεζα» φωτογραφιών προβλέπει τουλάχιστον 150 λήψεις με εικόνες που θα καλύπτουν θεματικά όλες τις περιφερειακές ενότητες. Το όγδοο Πακέτο Εργασίας προβλέπει την παραγωγή 7 βίντεο και 7 Διαφημιστικών Spot για την προβολή του ιδιαίτερου χαρακτήρα της Δυτικής Ελλάδας και του έντονου τουριστικού ενδιαφέροντος που παρουσιάζει. Προβλέπονται τέσσερα χωρικά βίντεο και τρία σύντομα θεματικά. Αντίστοιχα, θα πρέπει να δημιουργηθούν επτά διαφημιστικά σποτ: ένα γενικό και έξι που θα αντιστοιχούν στις έξι θεματικές ενότητες τουριστικού ενδιαφέροντος που προσφέρει η περιοχή. Το ένατο Πακέτο Εργασίας αφορά τα αναμνηστικά δώρα σε δύο ξεχωριστές ομάδες επισκεπτών, τους επαγγελματίες, όπως δημοσιογράφους, tour operators κλπ και τους επίσημους/επίτιμους καλε- σμένους, επισκέπτες συνεδρίων κλπ. Το δέκατο Πακέτο Εργασίας είναι η δημιουργία πολυτελούς αναμνηστικού λευκώματος και το ενδέκατο η ανάπτυξη εφαρμογών τουριστικής προβολής. Στόχος είναι η χρήση των πλέον σύγχρονων και δημοφιλών εργαλείων που απευθύνονται στις νεότερες ηλικίες, μέσα από τις οποίες οι επισκέπτες θα ξεναγούνται και θα περιηγούνται εικονικά σε όλα τα αξιοθέατα της Περιφέρειας. Ενδεικτικά, προβλέπεται η δημιουργία προβολής στο κινητό τηλέφωνο (Mobile Application που θα λειτουργεί και ως τουριστικός οδηγός σε ελληνικά-αγγλικά, με δυνατότητα προσθήκης και άλλων γλωσσών.

πηγή : Εφημερίδα “Σύμβουλος Επιχειρήσεων” / symboulos.gr