Qu’est ce que c’est σύνδεση με τη νότια και βόρεια σύνδεση Αγρινίου?

Σύσκεψη στο πλαίσιο της αναθεώρησης του Στρατηγικού Πλαισίου Επενδύσεων Μεταφορών (ΣΠΕΜ) πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή στο γραφείο της Αντιπεριφερειάρχη Αιτωλοακαρνανίας Χριστίνας Σταρακά στο Μεσολόγγι με τους Δημάρχους της Αιτωλοακαρνανίας προκειμένου, από κοινού να κατατεθούν προτάσεις για νέα έργα στον τομέα των μεταφορών. Στη σχετική ανακοίνωση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας καταγράφεται μία λίστα με συγκεκριμένες προτάσεις για νέα έργα, που προέκυψαν από τη σύσκεψη. Εκεί ανάμεσα στα άλλα, όπως η κάθετη σύνδεση της Ιόνιας οδού με το Αγρίνιο, η αναβάθμιση του λιμανιού στο Μεσολόγγι και η σύνδεσή του με την Ιόνια Οδό, ο οδικός άξονας Ναύπακτος – Ιτέα – Άμφισσα – Λαμία, διαβάζουμε για την πρόταση – έργο “Σύνδεση Ιόνιας οδού με τμήμα παλαιάς Εθνικής Οδού Αντιρρίου – Ιωαννίνων (από Νότια σύνδεση Αγρινίου με Ιόνια έως και Βόρεια σύνδεση Αγρινίου με Ιόνια)”

Τι είναι αυτό; Προσπαθούμε να καταλάβουμε τι θέλουν να πουν με αυτό στην Περιφέρεια Δυτική Ελλάδας, αλλά είναι αδύνατον να δώσουμε κάποια ερμηνεία. Μία εξήγηση ίσως να ήταν ότι επρόκειτο για κάτι άλλο που παρεισέφρησε με λάθος διατύπωση κατά τη σύνταξη της ανακοίνωσης. Όμως τρία 24ωρα μετά δεν έχει υπάρξει κάποια ορθή επανάληψη στην ανακοίνωση της Περιφέρειας. Άρα, μιλάμε οριστικά για τη “Σύνδεση Ιόνιας οδού με τμήμα παλαιάς Εθνικής Οδού Αντιρρίου – Ιωαννίνων (από Νότια σύνδεση Αγρινίου με Ιόνια έως και Βόρεια σύνδεση Αγρινίου με Ιόνια)”. Δυστυχώς, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος θέλει να συνδέσει την Ιόνια Οδό με την παλαιά Εθνική Οδό Αντιρρίου – Ιωαννίνων σε σημεία που ήδη υπάρχει σύνδεση… Είναι ο κόμβος στο Χαλίκι (Νότια σύνδεση Αγρινίου) και ο κόμβος στον Κουβαρά (Βόρεια σύνδεση Αγρινίου).

Ας ελπίσουμε ότι αυτή η ακατανόητη πρόταση δεν θα φτάσει στο Υπουργείο Υποδομών, που διενεργεί τη διαβούλευση για το Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών (ΣΠΕΜ). Είναι πραγματικά λυπηρό να υπάρχει τόση ασχετοσύνη στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος και να αντιμετωπίζεται με τόση ελαφρότητα ένα σοβαρό θέμα, όπως το Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών (ΣΠΕΜ). Γιατί, είναι απαραίτητη προϋπόθεση -ιδίως τα έργα υποδομών μεγάλου προϋπολογισμού- να έχουν συμπεριληφθεί στο ΣΠΕΜ για να μπορέσουν να βρουν πόρους, είτε στο ΕΣΠΑ, είτε σε άλλο χρηματοδοτικό εργαλείο. Δυστυχώς όμως η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος συνδέει… την Ιόνια Οδό με.. τους υπάρχοντες κόμβους της…!