Ανάκληση της άδειας του φράγματος στο Αυλάκι ζητά ο Σύλλογος Κοιλάδας Αχελώου

φράγμα αυλάκι (2)Ο Πολιτιστικός-Περιβαλλοντολογικός Σύλλογος Κοιλάδας Αχελώου με έγγραφό του προς το Υπουργείο Υποδομών, το Υπουργείο Περιβάλλοντος, το Υπουργείο Πολιτισμού, την Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών Περιβάλλοντος Ν. Ελλάδος και το Συνήγορο του Πολίτη κοινοποιεί στοιχεία, όπως η Έκθεση Αυτοψίας της Κτηματικής Υπηρεσίας Αιτωλοακαρνανίας (δείτε την εδώ), σχετικά με τις εργασίες που λαμβάνουν χώρα το τελευταίο διάστημα στο Φράγμα Δαφνοζωνάρας στο Αυλάκι του ορεινού Βάλτου.

Ο Πολιτιστικός-Περιβαλλοντολογικός Σύλλογος Κοιλάδας Αχελώου εκτιμά πως “προκύπτει αβίαστα η προβληματική κατασκευή του Φράγματος Δαφνοζωνάρας, λόγω και μη εφαρμογής των περιβαλλοντικών όρων της Μελέτης Περιβαλλοντικών επιπτώσεων” και παράλληλα ζητά την ανάκληση της άδειας του έργου.

Αναλυτικά ο Πολιτιστικός-Περιβαλλοντολογικός Σύλλογος Κοιλάδας Αχελώου αναφέρει:
φράγμα αυλάκι (1)Σας κοινοποιούμε στοιχεία για το φράγμα Δαφνοζωνάρας, για το οποίο έχουμε επανειλημμένα προβεί σε καταγγελίες (στις αρμόδιες υπηρεσίες και του υπουργείου σας), παραβίασης των περιβαλλοντικών όρων λειτουργίας του και μη αληθών στοιχείων όπως μήκος, όγκος, εμβαδόν, στάθμη λεκάνη κατάκλισης, ύψους φράγματος από 12μ. σε 15.30μ. (+3.30μ.) με υπερκείμενα μόνιμα θυροφράγματα, με ΜΠΕ που δεν έλαβε υπόψη τις συνέπειες αυτών των στοιχείων, ιδιαίτερα τις συνέπειες της κατάκλισης του ιστορικού γεφυριού Αυλακίου το μπάζωμα και την επικείμενη καταστροφή του και πλήθος περιβαλλοντικών παραβιάσεων που πρόσφατα «νομιμοποιήθηκαν» με την Τροποποίηση- Ανανέωση της ΑΕΠΟ του Α.Π οικ. 110417/5.10.2000 με την Απόφαση του Γεν. Δ/ντή Περιβαλλοντικής πολιτικής (ΔΙΠΑ) Α.Π. οικ.10989/24.7.2018.

Ενημερωθήκαμε ότι από τον Σεπτέμβριο του 2018 η εταιρεία του φράγματος εκτελεί εργασίες αντιστήριξης, θεμελίωσης, προστασίας του φράγματος γιατί ίσως αυτό διολισθαίνει ή για ποιόν άραγε λόγο; Μάρτυρες οι κάτοικοι και η Κτηματική υπηρεσία που έκανε έλεγχο για δική της αρμοδιότητα. Φαίνονται εκατοντάδες μ3 σκυρόδεμα – κουτί – βάση – αγκύριο, τόνοι οπλισμοί-αποψιλωμένοι, διαμόρφωση δρόμων κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων μέσα στην κοίτη για μεταφορά υλικών. Έχει άραγε σχέση το ότι η κατασκευή του φράγματος έγινε κατά παραβίαση του αρχικού σχεδιασμού, δηλαδή με την μη κατασκευή σήραγγας εκτροπής της ροής κατά την κατασκευή;
Έχει άραγε σχέση το ότι η κατασκευή του από σκυρόδεμα σώματος του φράγματος ύψους 12μ. (στάθμη + 295μ.) τελικά υπερυψώθηκε με μεταλλικά μόνιμα θυροφράγματα σε 15.30μ. (στάθμη + 298.30) και αύξηση της ισχύος του από 5MW σε 11.2MW, χωρίς ίσως να υπάρχουν επιπλέον στατικές ενισχύσεις;

Σας ερωτάμε αν υπάρχει θέμα αρμοδιότητάς σας, αν είστε ενήμεροι για τα προβλήματα ασφάλειας του φράγματος, ποια δημόσια αρχή εποπτεύει-ελέγχει τις εργασίες και την επάρκεια των μελετών στατικής αποκατάστασής του και αν υπάρχει κίνδυνος για τη δημόσια ασφάλεια.