“Η αδιαφορία μπροστά στον επικείμενο θάνατο είναι βία”

Η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑ στο ΘΑΝΑΤΟ ΣΥΜΠΟΛΙΤΩΝ ΜΑΣ, αλλά και η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑ στον ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΟ ΘΑΝΑΤΟ, είναι ΒΙΑ !!!

Λέγομαι Σκανδάλου Ελένη,
Κάποιοι μπορεί να με θυμάστε γιατί είχα εκπροσωπήσει τους επιχειρηματίες και τους κατοίκους του επίμαχου τμήματος της εθνικής οδού, αλλά και των οικισμών «Στρογγυλαίικα» και «Αγ. Ιωάννη Ριγανά» μέσα στο δημοτικό συμβούλιο.

Θα σας υπενθυμίσω εν τάχει, ότι στον πολυετή αγώνα μας για την άρση της επικινδυνότητας αλλά και την επίτευξη της λειτουργικότητας στο θανατηφόρο έργο της «βελτίωσης» του τμήματος καρμανιόλα του τμήματος της Ε.Ο. Αγρινίου – Αντιρρίου από τον κυκλικό κόμβο μέχρι τον χείμαρρο Ερμίτσας, απευθυνθήκαμε σε όλους τους αρμόδιους φορείς με υπομνήματα, αποφάσεις και δράσεις, οι οποίοι φορείς, έχουν κατανοήσει και εμπεδώσει την επικινδυνότητα αλλά και την αναγκαιότητα λήψης μέτρων. Αντ’ αυτού έχουμε εισπράξει την εγκληματική αδιαφορία των ανευθυνουπεύθυνων των αρμόδιων υπηρεσιών:
Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων
Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων
Μεγάλα Έργα Δυτικής Ελλάδος
ΔΟΜΟΚΑΤ ΑΕ (κατασκευαστική εταιρεία)
Περιφέρεια Δυτ. Ελλάδος με τις αρμόδιες υπηρεσίες της και
Δήμος Αγρινίου

Έχω μαζί μου συστάσεις και επιστολές:
1) από την Τροχαία Αγρινίου προς
α) Υπεραστικό ΚΤΕΛ
β) Αστικό ΚΤΕΛ
γ) Διεύθυνση Τεχνικών Έργων
δ) Δήμο Αγρινίου

2) Επιστολή του αστικού ΚΤΕΛ Αγρινίου με αναφορές σε πλήθος τροχαίων ατυχημάτων
3) Επιστολή του Σωματείου Ραδιο-Ταξί, προς το Δήμο Αγρινίου και κοινοποίηση σε:
Α) Περιφερειακή Ενότητα Αιτ/νίας,
Β) Εισαγγελέα Αγρινίου,
Γ) Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών

4) Αναφορά – Καταγγελία του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Αγρινίου για την αδιαφορία του ΥΠΕΧΩΔΕ για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν από την συγκεκριμένη μελέτη, που δεν συμπεριέλαβε τις ανάγκες του ήδη περατωμένου σταθμού και για την ύπαρξη τροχαίων ατυχημάτων πολλών εκ των οποίων θανατηφόρα.

5) Υπάρχουν επιστολές σε βουλευτές του νομού μας για την γνωστοποίηση των προβλημάτων και των κινδύνων που αντιμετωπίζουμε

6) Εξώδικη διαμαρτυρία στους:
Α) Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, στην ειδική υπηρεσία δημοσίων έργων (Πρέβεζα)
Β) Δήμο Αγρινίου
Γ) ΔΟΜΟΚΑΤ ΑΕ
7) Αναφορές και διαμαρτυρίες για το επίμαχο θέμα σε όλο το τοπικό τύπο.

Μετά από όλη αυτή την απαρίθμηση των πολυετών δράσεων και διαμαρτυριών μας, σας γνωστοποιώ ότι στις 28/11/18 έκανα αίτηση στην Τροχαία Αγρίνιου να μου δώσει κατάλογο τροχαίων ατυχημάτων και συμβάντων στο επίμαχο τμήμα (θανατηφόρα, βαριά τραυματιών και υλικών ζημιών), τα οποία θα χρησιμοποιήσουμε για να πάμε εκ νέου στον εισαγγελέα. Γνωρίζω ότι ανάλογη κίνηση έχει γίνει προ καιρού και από τον δημοτικό σύμβουλο κ. Τραπεζιώτη Δημήτριο.ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ, ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι!

Βρεθήκαμε πάλι εδώ, όχι για να συζητήσουμε και να βγάλουμε συμπεράσματα για την επικινδυνότητα ή όχι, τη λειτουργικότητα ή μη του δρόμου «φονιά», αλλά για το πώς θα λάβει μορφή ή όχι η δράση μας, σε μία από τις πολλοστές προσπάθειές μας.Η προσωπική μου άποψη, είναι ότι αυτή η δράση, θα πρέπει να έχει στοιχεία αποφασιστικά για τη λύση του προβλήματος και να μην είναι μια απλή διαμαρτυρία.Η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑ στο ΘΑΝΑΤΟ ΣΥΜΠΟΛΙΤΩΝ ΜΑΣ, αλλά και η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑ στον ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΟ ΘΑΝΑΤΟ, είναι ΒΙΑ !!!

Αυτό και μόνο βαραίνει όχι μόνο τους ανευθυνουπεύθυνους φορείς, αλλά κι εμάς τους ίδιους τους πολίτες που παθητικά παρακολουθούμε να κατακρεουργούνται άνθρωποι στην άσφαλτο.
Στο βιασμό της κοινωνίας από την αδιαφορία, θα απαντήσουμε με βία?
Όπως προείπα, ΒΙΑ είναι η ΣΙΩΠΗ και η μη ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΣΥΜΕΤΟΧΗ μας στο πρόβλημα!
Όταν λέω δυναμική συμμετοχή δεν εννοώ να είναι αντίστοιχη της βίας που υπόκειται η κοινωνία μας αλλά να προχωρήσουμε σε μία έμπρακτη δυναμικότερη δράση.

Στο σημείο αυτό, να επισημάνω, ότι ο δρόμος ΔΕΝ σχεδιάστηκε, ΟΥΤΕ κατασκευάστηκε, αλλά ΟΥΤΕ είχε και την επίβλεψη από το Δήμο Αγρινίου, αν και στο παρελθόν υπήρξαν δημοτικές αρχές, που με πανηγυρικά δελτία τύπου, μιλούσαν για την «ΑΝΑΔΙΑΡΥΘΜΙΣΗ» , που θα αλλάξει τη μορφή της εισόδου στη πόλη, ….όπως πολύ καλά προέβλεψε «γέμισε προσκυνητάρια».Το γεγονός ότι ο δρόμος αυτός δεν είναι ευθύνη του δήμου, δεν αποτελεί και δικαιολογία για μια δημοτική αρχή που σέβεται, νοιάζεται και υπηρετεί τον πολίτη.Σε συνάντηση που είχαμε με τον δήμαρχο Αγρινίου κ. Γιώργο Παπαναστασίου, ο ίδιος μας είπε ότι ως διαμαρτυρία «θα βάλει τα μηχανήματα του δήμου να κλείσει το δρόμο».Μήπως ήρθε η ώρα να του υπενθυμίσουμε να το κάνει ή να είναι σύμμαχος μας και παρόν την ώρα που θα το κάνουμε εμείς;

Το να καθίσουμε περαιτέρω να γράφουμε και να εκφωνούμε εκθέσεις ιδεών για τον αιματοβαμμένο δρόμο και την εγκληματική αδιαφορία των ανευθυνουπεύθυνων, αλλά και εν μέρει της δικιάς μας, θεωρώ ότι είναι υποκριτική επιλογή. Η πρόταση η δικιά μου είναι αν δεν βάλει τα μηχανήματα ο Δήμος (ή δεν μας τα δώσει να το κάνουμε εμείς), τότε να βρούμε μόνοι μας τα εργαλεία που θα μας επιτρέψουν να κλείσουμε το δρόμο «ΧΑΡΟ» και να σταματήσει το αιματοκύλισμα, μέχρι η πολιτεία να αναλάβει τις ευθύνες της, που και είναι καθήκον της και στο ενδιάμεσο οι κατανοούντες του προβλήματος να αναλάβουμε τις δικές μας ευθύνες συλλογικά.

Αν συμφωνήσουμε σε αυτή την άποψη και όχι σε απόφαση συμμετοχής μας σε show, θα πρέπει να βάλουμε κάτω τα στοιχεία που έχουμε και να εντοπίσουμε τα θανατηφόρα σημεία που θα επέμβουμε.Επίσης, σ’ αυτό το σημείο να πω, ότι έχει γίνει ήδη μία μελέτη, του ΤΕΕ, η οποία αποτυπώνει τα λάθη, τις ελλείψεις και τα διορθωτικά σημεία παρέμβαση. Νομίζω ότι πρέπει να τη δούμε και μιας και δεν είμαστε εμείς η τεχνική εταιρεία που θα αναλάβει την επίλυση του προβλήματος, ας είμαστε εμείς αυτοί που θα τους αναγκάσουν να επισπεύσουν τις διαδικασίες.

Είναι μια μελέτη από την Ερμίτσα μέχρι τον ΟΑΕΔ, που εντοπίζει τα επικίνδυνα σημεία και έχει κάποιες διορθωτικές συμβιβαστικές επεμβάσεις. Δεν είναι μία εξ αρχής μελέτη σχεδιασμού ενός δρόμου, που θα πληροί τις προδιαγραφές που διδαχτήκαμε στα πανεπιστήμια σύμφωνα με τις Οδηγίες Μελετών Οδικών Έργων (ΟΜΟΕ) και Κόμβων, προδιαγραφές που έχουν στόχο να λαμβάνονται υπ’ όψιν και να επιτυγχάνονται η αισθητική, η οικονομία, το περιβάλλον, η λειτουργία, η ασφάλεια και η ποιότητα κυκλοφορίας, στόχοι για τις οποίες έχει πληρώσει και πληρώνει αδρά ο ελληνικός λαός ίσως περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο λαό στο κόσμο.

Η συγκεκριμένη μελέτη είναι «ένα πόνημα στο οποίο προτείνεται η υλοποίηση μεσοπρόθεσμων επεμβάσεων για την βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας συγκεκριμένων θέσεων Μειωμένης Οδικής Ασφάλειας (ΜΟΑ) του οδικού άξονα ΕΟ 5 από τον κόμβο Παναιτωλίου έως την περιοχή ΚΕΤΕΚ – ΟΑΕΔ».

Επιγραμματικά να αναφέρω τα κομβικά σημεία που είναι:
· Ο κόμβος Παναιτωλίου.
· Ο κόμβος του Γ.Ν.Α.
· Η οδός Πανεπιστημίου ως είσοδος και έξοδος της πόλης, της οποίας ο κυκλοφοριακός φόρτος έχει μειωθεί μετά την τοποθέτηση των στηθαίων.
· Η ανυπαρξία διάβασης πεζών ανάμεσα στο ΚΤΕΛ και στον κόμβο ΑΛΙΜΕΝΤΑ.
· Στο ύψος του ΚΤΕΛ γίνονται συνέχεια παραβιάσεις του ΚΟΚ κατά την είσοδο και την έξοδο των οχημάτων.
· Πλησίον των φαναριών του Αγίου Δημητρίου δεν υπάρχει διάβαση που να ενώνει το τέρμα της οδού Κυριαζή με την απέναντι πλευρά που οδηγεί στο μΑστυνομικό Τμήμα και στην οδό Αιγαίου.
· Ο κόμβος Ρεμπελιά, ο οποίος δεν χρησιμοποιείται.
· Ο κόμβος Σταδίου και τέλος
· Η ελλιπής διαμόρφωση προσβάσεων της ΕΟ5 στο κτιριακό σύμπλεγμα ΟΑΕΔ-ΚΕΤΕΚ.

Η δεύτερη πρότασή μου είναι να τοποθετηθούν πανό στα δύο άκρα του επίμαχου οδικού τμήματος, θα προτιμούσα με ειρωνική-σαρκαστική-τραγική αναφορά τύπου: «φίλε οδηγέ χαμογέλα, ίσως στο τέλος του δρόμου να είσαι ανάμνηση» ή άλλη που θα επιλέξουμε.

Ευχαριστώ για την υπομονή σας
Σκανδάλου Ελένη
Αγρονόμος Τοπογράφος Μηχανικός ΕΜΠ