Ν. Καραπάνος: “«Αδιάβαστος» ο κ. Λύρος”

Απάντηση στην ανακοίνωση της παράταξης “Δημιουργική Ανατροπή” του υποψηφίου δημάρχου Μεσολογγίου Κώστα Λύρου σχετικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Μεσολογγίου με την Κεφαλονιά και την Ιθάκη, δίνει η δημοτική αρχή Μεσολογγίου. “Δεν υπογράφηκαν κανενός είδους «χαρτιά» και «σύμφωνα» και ασφαλώς κάθε ενέργεια και πρωτοβουλία που έλαβε αυτή η δημοτική αρχή γι’ αυτό το μεγάλο αναπτυξιακό βήμα του δήμου, μπορεί ν’ ακυρωθεί από τον ίδιο εάν και εφόσον εκλεγεί δήμαρχος…” αναφέρεται με νόημα στην ανακοίνωσή της δημοτικής αρχής Μεσολογγίου

Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Αδιάβαστος» ο κ. Λύρος
Διαβάζοντας κανείς την ανακοίνωση του υποψηφίου δημάρχου κ. Κ. Λύρου σχετικά με …διάφορα θέματα αντιλαμβάνεται την έννοια του όρου «μιζέρια» στην πρακτική της εφαρμογή.
Ξεκινούμε λοιπόν πληροφορώντας τον ίδιο ότι στο Δήμο Ιερής Πόλης Μεσολογγίου, δεν «κυνηγάμε» έργα. Έχουμε συντονισμό ενεργειών και προσωπικό υπεύθυνο, με γνώση και εμπειρία που συντάσσει μελέτες και φακέλους τα οποία υποβάλλει στις αρμόδιες αρχές και έτσι εξασφαλίζονται οι χρηματοδοτήσεις των έργων. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Δήμος μας βρίσκεται στις πρώτες θέσεις των Δήμων της χώρας σε ότι αφορά απορροφήσεις χρηματοδοτήσεων και αξιοποίησης δυνατότητων μέσα από προγράμματα.
Άξιο απορίας είναι επίσης η πλήρης άγνοιά του για τον δρόμο της Τουρλίδας. Αν και όπως δηλώνει ο ίδιος ενεργοποιείται επαγγελματικά στον κατασκευαστικό τομέα, δεν γνωρίζει πως η συγκεκριμένη οδός είναι επαρχιακή και όχι δημοτική, συνεπώς ανήκει στις αρμοδιότητες της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Τα άλλα δύο έργα πάντως της Ο.Χ.Ε. (ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση πιο αναλυτικά) σε Μεσολόγγι και Αιτωλικό έχουν εγκατεστημένους ανάδοχους κατασκευής. Για κάποιο λόγο πάντως ο ίδιος δεν αναφέρεται σε αυτά…Σύμφωνα δε με ασφαλείς πληροφορίες, προχωρά και το Αρχαιολογικό μουσείο με ανάδοχο έργου.
Σε ότι αφορά δε το κολυμβητήριο, αυτή η δημοτική αρχή έκανε πράξη κυβερνητικές υποσχέσεις 30 και παραπάνω ετών.
Η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Ιερής Πόλης του Μεσολογγίου με την Κεφαλονιά και την Ιθάκη ασφαλώς δεν έγινε πίσω από «κλειστές πόρτες» κι ούτε χρειάσθηκε καμιά «μυστική διπλωματία» για να ολοκληρωθεί. Ο διάλογος που προηγήθηκε ήταν στοχευμένος, με σοβαρότητα και χωρίς επικοινωνιακές «κορώνες». Δεν υπογράφηκαν κανενός είδους «χαρτιά» και «σύμφωνα» και ασφαλώς κάθε ενέργεια και πρωτοβουλία που έλαβε αυτή η δημοτική αρχή γι’ αυτό το μεγάλο αναπτυξιακό βήμα του δήμου, μπορεί ν’ ακυρωθεί από τον ίδιο εάν και εφόσον εκλεγεί δήμαρχος… Προς το παρόν, ο Δήμος εκτελεί το έργο της εκβάθυνσης του διαύλου, δίνοντας ακόμη μεγαλύτερη δυνατότητα αξιοποίησης του λιμένα Μεσολογγίου.
Για τα υπόλοιπα τεχνικά ζητήματα μπορεί ν’ απευθυνθεί στην πλοιοκτήτρια εταιρεία και να ενημερωθεί σχετικά.
Επίσης θα τον καλέσουμε να μας πει ποια ακριβώς έργα – χερσαία και θαλάσσια – εννοεί και τα οποία θεωρεί ως απαραίτητα για την ολοκλήρωση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης, μήπως μας διαφεύγει κάτι. Πολύ πιθανόν όμως να μην έχει αφεθεί τίποτε στην τύχη του. Επίσης να γίνει πιο σαφής όταν μιλά για «επιπτώσεις» στο λιμάνι, το οποίο προφανώς αγνοεί πως ήδη είναι εμπορευματικό και χρησιμοποιείται μάλιστα για την μεταφορά μεγάλων φορτίων (π.χ. ανεμογεννήτριες).
Σε κάθε περίπτωση επειδή είναι λίγο δύσκολο ν’ αντιληφθούμε τον ειρμό των σκέψεων του κ. Λύρου, θα προτείναμε στον ίδιο ν΄ αποκτήσει πρώτα προσωπική άποψη για το Δήμο. Από την ανακοίνωσή του αποδεικνύεται πως αγνοεί στοιχειώδη και βασικά δεδομένα-υποδομές (εισόδους και εξόδους πόλης, περιμετρικές οδοί, δυναμικότητα λιμένα, προσβάσεις στο οδικό δίκτυο, όρια αρμοδιοτήτων κ.α.), ανακυκλώνοντας τη «μιζέρια» και την άγνοια, στην–μάλλον ασύνδετη -ροή των γραφομένων του.