Επισπεύδεται ο σχεδιασμός της ΔΕΔΑ για το φυσικό αέριο στη Δυτική Ελλάδα

Επί τάπητος η επιλογή χώρων για τους σταθμούς LNG σε Πάτρα, Αγρίνιο και Πύργο
Η Δημόσια Επιχείρηση Δικτύων Διανομής Αερίου ξεμπλόκαρε την «άφιξη» του φυσικού αερίου στην Πάτρα, το Αγρίνιο και τον Πύργο, απεξαρτώντας την τροφοδοσία των υποδομών της αχαϊκής πρωτεύουσας από τον σχεδιαζόμενο σταθμό υποδοχής υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) που σχεδιάζεται να δημιουργηθει στο λιμάνι της Πάτρας.

Όσον αφορά την «άφιξη» του φυσικού αερίου στην Πάτρα, το Αγρίνιο και τον Πύργο, η ΔΕΔΑ αποφάσισε να κατασκευάσει ανεξάρτητες υποδομές LNG για την τροφοδοσία των δικτύων της αχαϊκής πρωτεύουσας, χωρίς να αξιοποιήσει γι’ αυτό τον σκοπό τον σταθμό υποδοχής στο λιμάνι της αχαϊκής πρωτεύουσας, το οποίο προβλέπεται να κατασκευασθεί στο πλαίσιο του προγράμματος Poseidon Med II, για τον ανεφοδιασμό πλοίων που «καίνε» LNG. Ο λόγος είναι πως, αν και το αρχικό σχέδιο της ΔΕΔΑ προέβλεπε πως από τον ίδιο σταθμό θα «έπαιρναν» φυσικό αέριο και τα δίκτυα της πόλης, καθυστερεί σημαντικά η κατασκευή του, λόγω των αντιδράσεων του τοπικού δήμου.

Έτσι, με τη συνδρομή της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και του τοπικού Τεχνικού Επιμελητήριου, έχουν ήδη εντοπιστεί οι υποψήφιοι χώροι για την εγκατάσταση των σταθμών LNG, ώστε να οριστικοποιηθούν σύντομα οι θέσεις. Εξίσου άμεσα θα οριστικοποιηθούν οι χώροι για τους σταθμούς LNG και στο Αγρίνιο και τον Πύργο, αφού και σε αυτές τις πόλεις έχουν ήδη βρεθεί τα υποψήφια σημεία. Σύμφωνα με πηγές της ΔΕΔΑ, με την εξέλιξη αυτή ουσιαστικά υπερβαίνεται το σημαντικό εμπόδιο για την «άφιξη» του καυσίμου στη Δυτική Ελλάδα. Έτσι, οι ίδιοι κύκλοι εκτιμούν πως οι διαγωνισμοί μπορεί κάλλιστα να προκηρυχθούν το επόμενο φθινόπωρο.

Τα σχέδια της ΔΕΔΑ για την έλευση του φυσικού αερίου στη Δυτική Ελλάδα, έχουν στραφεί πλέον στη λύση της οδικής μεταφοράς από τη Ρεβυθούσα, παραθέτοντας και τα γεγονότα που μεσολάβησαν στη λήψη αυτών των αποφάσεων.Σύμφωνα με πηγές της ΔΕΔΑ, στις αρχές του 2020 θα έχει υλοποιηθεί το σημείο φόρτωσης βυτιοφόρων με υγροποιημένο φυσικό αέριο στη Ρεβυθούσα, για να καλυφθούν κέντρα κατανάλωσης σε μακρύτερες περιοχές.Επίσης, η τεχνολογική εξέλιξη στην κατασκευή βυτιοφόρων, διευκολύνει πλέον τη χερσαία μεταφορά με μεγαλύτερες ποσότητες υγροποιημένου φυσικού αερίου.