Παραδόθηκε η μελέτη της σύνδεσης του Αγρινίου με την Ιόνια – Την Τετάρτη στο Υπ. Υποδομών [HDvideo]

Την προσεχή Τετάρτη ο δήμαρχος Αγρινίου Γ. Παπαναστασίου και ο επικεφαλής της “Race Σύμβουλοι Μηχανικοί ΕΕ” Χρήστος Ράδος θα παραδώσουν στο Υπ. Υποδομών την μελέτη για την κάθετη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό και τη Νότια Περιφερειακή του Αγρινίου. Πλέον είναι στα χέρια του Υπ. Υποδομών να κάνει τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, έτσι ώστε σε έξι περίπου μήνες η μελέτη που έγινε μετά από την εθελοντική πρωτοβουλία του Αγρινιώτη Χρήστου Ράδου να είναι 100% ώριμη για δημοπράτηση.

Σήμερα το πρωί ο Χρ. Ράδος στο δημαρχείο Αγρινίου παρέδωσε στο δήμαρχο Γ. Παπαναστασίου τη μελέτη, με το δήμαρχο να δηλώνει ευγνώμων για την προσφορά του Αγρινιώτη μηχανικού, που όπως χαρακτηριστικά είπε αποτελεί παράδειγμα επιτυχημένης πορείας στο χώρο των μελετητών, αλλά και προσφοράς που θα πρέπει να βρεί μιμητές. Αξίζει να σημειωθεί ενδεικτικά ότι η εταιρεία “Race” με επικεφαλής τον Χρήστο Ράδο έχει κάνει τις μελέτες στην Ολυμπία Οδό (Κόρινθος – Πάτρα) και έχει αναλάβει να μελετήσει σημαντικά έργα στο εξωτερικό, όπως μεγάλο μέρος του μετρό στη Ντόχα του Κατάρ!

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 77εκατ. συνολικά με την σύνδεση της πόλης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό από τον κόμβο του Αγγελοκάστρου μέχρι το ύψος του Δοκιμίου να υπολογίζεται στα 54,6 εκατ. ευρώ και το υπόλοιπο να αφορά τους δύο κλάδους της νότια περιφερειακής του Δοκιμίου. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη μελέτη προβλέπονται διαφορετικές προδιαγραφές για το δυτικό κλάδο της νότιας περιφερειακής, τη συνέχεια δηλαδή του ρέματος Ρεμπελιά έως το Δοκίμι, που θα έχει αστικές προδιαγραφές, ενώ ο ανατολικός κλάδος της περιφερειακής από το Δοκίμι έως το Νοσοκομείου Αγρινίου θα έχει τις προδιαγραφές ώστε η σύνδεση του Αγρινίου να “κουμπώσει” με τον υπό κατασκευή δρόμο Αγρίνιο – Άγιος Βλάσης, αφού μιλάμε για τμήμα του διευρωπαϊκού Πλατυγιάλι – Ιόνια – Αγρίνιο – Καρπενήσι – Λαμία.

Ο δήμαρχος Αγρινίου Γ. Παπαναστασίου μετά από μία επιγραμματική παρουσίαση της μελέτης που έκανε ο Χρ. Ράδος στους εκπροσώπους των ΜΜΕ του Αγρινίου ανέφερε σχετικά: «Σήμερα είναι μια σπουδαία ημέρα για την πόλη. Έχω δίπλα μου έναν δικό μας άνθρωπο, ένα Αγρινιωτάκι, με αξιοθαύμαστη πορεία σε μια σημαντική εταιρεία που διαπρέπει στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έφυγε αλλά ποτέ δεν ξέχασε την πόλη του. Και έρχεται τώρα να κάνει δωρεά μια σπουδαία μελέτη. Ο Χρήστος αποτελεί παράδειγμα για όλους μας. Με την προώθηση του έργου αυτού το Αγρίνιο λύνει ένα μεγάλο πρόβλημα. Χρειαζόμαστε την κάθετη σύνδεση για να μπορέσουμε να διεκδικήσουμε ανάπτυξη για την περιοχή μας. Η κάθετη σύνδεση σε συνδυασμό με την νότια περιμετρική και το επιχειρηματικό πάρκο θα δώσει στο Αγρίνιο την προοπτική μια σύγχρονης πόλης και είναι αυτό που οφείλουμε στις επόμενες γενιές. Το Αγρίνιο, όλοι εμείς οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Χρήστο Ράδο και την μελετητική του ομάδα για την μοναδική προσφορά».

Τεχνική Επιτελική Σύνοψη του Έργου
Ο Εθνικός σχεδιασμός του προσφάτως ολοκληρωθέντος από τον Αύγουστο 2017 οδικού έργου παραχώρησης της Ιόνιας Οδού δεν προέβλεπε την σύνδεση της ευρύτερης περιοχής Αγρινίου, μιας περιοχής με πληθυσμό που ξεπερνά τις 120,000κατοίκους.Εξετάσθηκαν τρεις εναλλακτικές προτάσεις για την οδική σύνδεση, μέσω των παρακάτω υφιστάμενων Ανισόπεδων Κόμβων (Α/Κ) της Ιόνιας Οδού:
 Του Α/Κ Κεφαλόβρυσου
 Του Α/Κ Αγγελοκάστρου
 Του Α/Κ Κουβαρά
Επιλέχθηκε η σύνδεση μέσω του Α/Κ Αγγελοκάστρου χρησιμοποιώντας την μεθοδολογία Value Engineering του διεθνούς οργανισμού SAVE (Society of American Value Engineers), η οποία έδωσε τον μεγαλύτερο δείκτη Λειτουργικότητας προς Κόστος (Value = Functions/Cost).Η σύνδεση της πόλης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό γίνεται μέσω κλειστού αυτοκινητόδρομου (συνδετήριος) με διαχωρισμένο κατάστρωμα κυκλοφορίας το οποίο φέρει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Η συνδετήριος μήκους 13.4 Km καταλήγει στην νέα προτεινόμενη Περιφερειακή οδό του πολεοδομικού συγκροτήματος Αγρινίου μήκους 6.8 Km.
Ειδικότερα, ο σχεδιασμός του συνδετήριου αυτοκινητόδρομου προβλέπει την κατασκευή:
– Ενός ανισόπεδου κόμβου στην περιοχή που προβλέπεται το νέο Βιομηχανικό Πάρκο Αγρινίου
– 5 Κυκλικών Κόμβων (Round about)
– 3 Άνω Διαβάσεων
– 5 Κάτω Διαβάσεων
– 4 Γεφυρών
– 14 Κιβωτοειδών Οχετών
– Την ανακατασκευή και κατασκευή νέου τοπικού οδικού δικτύου κάθετων και παράπλευρων οδών
– Την αποκατάσταση Αρδευτικού Δικτύου σε μήκος 4.5 Km.

σύνδεσηΟ συνδετήριος αυτοκινητόδρομος καταλήγει στη νέα Περιφερειακή οδό του πολεοδομικού συγκροτήματος Αγρινίου και συνδέεται με αυτή μέσω ενός κυκλικού κόμβου. Ο σχεδιασμός της νέας περιφερειακής έχει λάβει υπόψη το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Αγρινίου, προβλέπει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά
κατεύθυνση και την κατασκευή:
 4 Κυκλικών Κόμβων (Round about)
 2 Γεφυρών
 1 Άνω Διάβασης
 2 Κάτω Διαβάσεων
 4 Κιβωτοειδών Οχετών
 Την ανακατασκευή και κατασκευή νέου τοπικού οδικού δικτύου κάθετων και παράπλευρων οδών συνολικού μήκους
 Την κατασκευή ποδηλατοδρόμου συνολικού μήκους 3 Km.
Ο σχεδιασμός έχει λάβει υπόψη τις παρατηρήσεις των ενδιαφερομένων μερών όπως η Δημοτική Αρχή και τοπικοί φορείς, ενώ ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στην προστασία του ευαίσθητου φυσικού οικοσυστήματος της λίμνης Λυσιμαχίας και του π. Δίμηκου.

View post on imgur.com