Οι προτάσεις του ΤΕΕ για την καρμανιόλα της Εθνικής Οδού έξω από το Αγρίνιο

Δόθηκε σήμερα στην δημοσιότητα το πόρισμα της Ομάδας Εργασίας του ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας η οποία κλήθηκε από την Δ.Ε. να διερευνήσει την επικινδυνότητα του οδικού άξονα από τον κόμβο Παναιτωλίου έως το κτιριακό συγκρότημα ΚΕΤΕ – ΟΑΕΔ και να προτείνει λύσεις για την άρση της.

Συνολικά η ομάδα εργασίας προσδιόρισε 9 σημεία του δρόμου που χρήζουν επεμβάσεων και πρότεινε 5 κυκλικούς κόμβους, 3 πεζογέφυρες και 3 ισόπεδες παρεμβάσεις. Συγκεκριμένα προτείνεται μεταξύ άλλων η δημιουργία κυκλικού κόμβου στον υπάρχοντα κόμβο του Παναιτωλίου και στον κόμβο του ΔΑΚ Αγρινίου, καθώς επίσης και η δημιουργία πεζογέφυρας κοντά στη διασταύρωση του Αγίου Δημητρίου.

Προτάσεις για την άρση επικινδυνότητας της Εθνικής Οδού έμπροσθεν του ΚΤΕΛ
Προτάσεις για την άρση επικινδυνότητας της Εθνικής Οδού έμπροσθεν του ΚΤΕΛ

Αναφορικά με τις παρεμβάσεις στο ύψους του σταθμού του ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας, όπου έχουν παρατηρηθεί και τα περισσότερα ατυχήματα το ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας προτείνει:
1. Κατασκευή διαχωριστικής νησίδας μεταξύ των δύο κατευθύνσεων της εθνικής οδού με σκοπό την αποτροπή κάθε οχήματος που παρεκκλίνει από την κανονική του πορεία, να βρεθεί στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.
2. Εφαρμογή της μελέτης «Κυκλοφοριακή αναδιαρρύθμιση της Ε.Ο. 5 στο Π.Σ. Αγρινίου» για την αναχαίτιση οχημάτων και παθητική ασφάλεια οδών με χρήση διαχωριστικών τσιμεντένιων στηθαίων New Jersey, μεταξύ εθνικής οδού και παράδρομου, στο τμήμα έμπροσθεν του σταθμού ΚΤΕΛ, επιτρέποντας την είσοδο στον παράδρομο.
3. Κατασκευή πεζογέφυρας για την ασφαλή διέλευση των πεζών με προδιαγραφές ώστε να είναι προσβάσιμη σε άτομα με ειδικές ανάγκες, αλλά και την εξυπηρέτηση των αναγκών των επιβατών του ΚΤΕΛ (ανελκυστήρας, κυλιόμενες σκάλες, κυλιόμενος διάδρομος) καθώς και την πεζοδρόμηση και της δεύτερης κατεύθυνσης της Ε.Ο. από την πεζογέφυρα έως τον κόμβο «Αλιμέντα».

Συμπερασματικά στην πρόταση του ΤΕΕ αναφέρεται ότι η ΕΟ5 έγινε για ένα μικρότερο Αγρίνιο που δεν αλληλεπιδρούσε μαζί της. Με την πάροδο του χρόνου τα δεδομένα άλλαξαν και πλέον δεν εξυπηρετούνται μόνο υπεραστικές διαδρομές αλλά περιαστικές και αστικές. Συστήνεται ο άξονας αυτός να μετατραπεί σε αστική λεωφόρος σε συνδυασμό με την πρόταση Ράδου για τον Νότιο Περιφερειακό Αγρινίου ο οποίος θα μπορούσε να ενταχθεί στο Εθνικό Δίκτυο.

Η ομάδα εργασίας εξέτασε όλες τις εναλλακτικές λύσεις και κατέληξε στις πιο άμεσα εφαρμόσιμες οι οποίες είναι δυνατόν να υλοποιηθούν χωρίς υπέρογκους προϋπολογισμούς εργασιών και μέσα στα πλαίσια του εγκεκριμένου σχεδίου πόλεως, όπως αυτό έχει ολοκληρωθεί πρόσφατα σε όλη την έκταση του τμήματος της Ε.Ο που αναφέρεται. Οι παρεμβάσεις που προτείνονται θα επηρεάσουν θετικά την καθημερινότητα τόσο των χρηστών της ΕΟ5, όσο και των επιχειρήσεων που βρίσκονται κατά μήκος αυτής, αφού στόχο έχουν την αποτροπή των ατυχημάτων και την διευκόλυνση της πρόσβασης σε κομβικά σημεία της ΕΟ5 τόσο από πεζούς όσο και από οχήματα.

Όπως έχει αποκαλύψει το ΑγρίνιοCulture.gr από τον περασμένο Ιούνιο το Υπουργείο Υποδομών παρέλαβε το λεγόμενο έργο της αναδιαρρύθμισης της Εθνικής Οδού και πλέον υπεύθυνη για τη συντήρηση του συγκεκριμένου τμήματος στην είσοδο του Αγρινίου είναι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.

Δείτε το πόρισμα της ομάδας εργασίας του ΤΕΕ: