Παράπονα από τη Ναυπακτία για το Επιμελητήριο

Με επιστολή της προς τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας η Ο.Ε.Β.Ε.Σ Ναυπακτίας και Δωρίδας εκφράζει τα παράπονά της για τη λειτουργία του παρατήματος στη Ναύπακτο και εν πολλοίς καταλογίζει και αυτή με τη σειρά της αγρινιοκεντρική πολιτική στη διοίκηση του Επιμελητηρίου. Μεταξύ άλλων στην επιστολή της αναφέρει : “η λειτουργία του παρατήματος στην Ναύπακτο είναι μερική και αποσπασματική, μιας και οι αρμοδιότητες που έχουν ανατεθεί στην μοναδική υπάλληλο του παραρτήματος είναι σημαντικά λίγες. Η είσπραξη της συνδρομής δεν θα έπρεπε να είναι αυτοσκοπός για την λειτουργία του παραρτήματος. Ακόμη και για την έκδοση ενός απλού πιστοποιητικού μετά από πληρωμή συνδρομής μεσολαβεί μεγάλο διάστημα για να παραλειφθεί το πρωτότυπο πιστοποιητικό αλλά και οι αποδείξεις από τα μέλη.

Δέν υπάρχει καμμία απολύτως ενημέρωση , πόσο μάλλον και καθοδήγηση μιας και οι αρμοδιότητες του γραφείου περιορίζονται στην είπραξη συνδρομών – στα μέλη του Επιμελητηρίου της περιοχής μας αναφορικά με επιχειρησιακά επιδοτούμενα προγράμματα και τον τρόπο λήψης τους, με αποτέλεσμα κανένα υφιστάμενο μέλος πόσο μάλλον κάποιος νέος επαγγελματίας να μπορέσει να έχει πρόσβαση στην πληροφόρηση σχετικά με το πώς μπορεί να ξεκινήσει ή να επεκτείνει την επιχειρησή του, να παρέχει στατιστικά στοιχεία σε υποψήφιους επενδυτές για τις ανάγκες της αγοράς και πώς αυτές καλύπτονται μέχρι σήμερα, ή να έχει πρόσβαση σε όλες τις πηγές χρηματοδότησης που θα μπορούσε και που θά έκαναν την επιχείρηση του ανταγωνιστική αλλά και πρωτίστως στις μέρες μας …βιώσιμη. Θεωρούμε απαράδεκτο ότι λαμβάνουμε ενημέρωση για τέτοια θέματα από εταιρείες που έχουν έδρα την Αθήνα ενώ αντίστοιχα θα μπορούσε αυτή η συνεργασία να πραγματοποιηθεί μέσα από την καθοδήγηση στελεχών του Επιμελητηρίου σε συνεργασία με αντίστοιχες εταιρείες που βρίσκονται στο νομό και να αναπτυχθεί ιδιαίτερα ο νομός μας, λαμβάνοντας το ποσοστό που του αντιστοιχεί , ώστε να μην αισθανόμαστε ότι είμαστε επιχειρηματίες δεύτερης κατηγορίας, αποξενούμενοι από την λήψη αποφάσεων σε θέματα που μας αφορούν.

Η δράση του επιμελητηρίου είναι σημαντική και δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κανέναν. Περιορίζεται όμως μόνο στο Αγρίνιο.

Αυτό γίνεται αυταπόδεικτο αν καταμετρηθούν οι ενημερωτικές ημερίδες που πραγματοποιήθηκαν στο Αγρίνιο και συγκριθούν με αυτές των άλλων πόλεων.

Επίσης ο νέος θεσμός της Υπηρεσίας μίας Στάσης που υλοποιείται από τα Επιμελητήρια και που έχει σαν σκοπό την μείωση του χρόνου σύστασης μιάς επιχείρησης αλλά και του κόστους, φαίνεται ότι απευθύνεται μόνο στους Επαγγελματίες του Αγρινίου μιάς και για όλους εμάς τους υπόλοιπους η υπηρεσία αυτή είναι όχι μίας στάσης, άλλα πολλών στάσεων …όπως τα Τρόλευ. Για να συσταθεί μιά επιχείρηση πρέπει τα απαραίτητα δικαιολογητικά και τα υπόλοιπα χαρτιά αλλά και οι υπογραφές που χρειάζονται να κάνουν βόλτες με τα κτέλ ή τίς εταιρείες courier , αυξάνοντας έτσι το κόστος αλλά και το χρόνο για να συσταθεί μια νέα επιχείρηση, πέραν που όλα αυτά τα έγγραφα θα πρέπει να είναι επικυρωμένα από τα ΚΕΠ , επειδή η υπάλληλος δεν έχει δικαίωμα υπογραφής ,(δηλαδή έχουμε μπροστά μας το λύκο και εμείς ψάχνουμε για τον ντορό του ), χάνοντας την ουσία που είναι η εξυπηρέτηση των συναδέλφων επαγγελματιών . Ακόμη και σε αυτή την πολύ σημαντική υπηρεσία αισθανόμαστε επιχειρηματίες και επαγγελματίες δεύτερης κατηγορίας.

Κε πρόεδρε, θεωρούμε επίσης απαράδεκτο ότι, όταν η μοναδική υπάλληλος λείπει σε άδεια το παράρτημα ……κλείνει – όπως φέτος το καλοκαίρι – και εμείς για να εξυπηρετηθούμε πρέπει είτε να την περιμένουμε να επιστρέψει, είτε να εξυπηρετηθούμε από το Αγρίνιο με ότι αυτό συνεπάγεται.”