Την ενεργό συνδρομή και κινητοποίηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης ώστε ν’ απεμπλακούν στο συντομότερο δυνατό χρόνο τα μεγάλα οδικά έργα, προεξαρχόντων της Ολυμπίας Οδού και της Ιονίας Οδού, ζήτησε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας στη συνάντηση που είχε την Δεύτερα στις Βρυξέλλες με τον αρμόδιο Επίτροπο για την περιφερειακή πολιτική Γιοχάννες Χαν.
Την ίδια ώρα το «κούρεμα» της «Ολυμπίας Οδού» αφήνει ανοιχτό για πρώτη φορά από το βήμα της Βουλής, το υπουργείο Υποδομών. Απαντώντας σε ερωτήσεις και αναφορές βουλευτών της Πελοποννήσου, ο υφυπουργός Υποδομών Γιαν. Μαγκριώτης, αφού διέψευσε τις πληροφορίες περί διακοπής του έργου, σημείωσε ότι το υπουργείο εξετάζει τα εξής σενάρια: Είτε η Σύμβαση Παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού να καλύπτει το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου μέχρι τον Πύργο, άρα να κοπούν τα 76 χιλιόμετρα που ενώνουν την πρωτεύουσα της Ηλείας με την Τσακώνα. Είτε να καλύπτει το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου έως την Πάτρα και η κατασκευή του τμήματος Μιντιλόγλι – Α/Κ εισόδου Πύργου να κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο, δηλαδή να φύγουν 170 χιλιόμετρα από τα 365 συνολικώς της σύμβασης παραχώρησης, η οποία θα αρκεστεί στα πιο βιώσιμα 200 χιλιόμετρα του έργου (Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα).
Από την άλλη κ. Κατσιφάρας κατά την παρέμβαση του προς τον κ. Χαν ζήτησε να υποστηριχθεί ενεργά η προσπάθεια που έχει αναληφθεί από το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας για την δημιουργία ενός Εγγυητικού Ταμείου, με πόρους του ΕΣΠΑ (ύψους 1,5 δις ευρώ). Με τον τρόπο αυτό θα παρασχεθούν επαρκείς εγγυήσεις προς την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων η οποία, με τη σειρά της, θα χρηματοδοτήσει τις ελληνικές Τράπεζες και έτσι θα αποκατασταθεί η ροή χρηματοδότησης προς τις κατασκευάστριες εταιρείες. Πρόσθεσε μάλιστα ότι δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει αποδεκτή οποιαδήποτε αλλαγή στο φυσικό αντικείμενο των δυο έργων, κάτι που άλλωστε έχει δεσμευτικά αποφασιστεί από το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδας.
Ο κ.Μαγκριώτης όμως όπως είδαμε προηγουμένως τον διέψευσε στη βουλή… Και το σήριαλ των αυτοκινητοδρόμων σίγουρα θα συνεχιστεί… αρκεί να μην υπάρξουν ευρωπαϊκές εγγυσήσεις για κουτσουρεμένα έργα προς όφελος των τραπεζών…