Ημερίδα στη Καρδίτσα για τον οδικό άξονα Αγρίνιο – Καρπενήσι – Καρδίτσα

Με πρωτοβουλία της Ένωσης Αγραφιώτικων Χωριών Ν. Καρδίτσας διοργανώνεται ημερίδα με θέμα: «Η Πορεία των τεχνικών του εναπομείναντος τμήματος ΝΕΡΑΙΔΑ – Όρια νομού Καρδίτσας – Μαυρομάτα Ν. Ευρυτανίας, του οδικού άξονα Καρδίτσα – Καρπενήσι – Αγρίνιο και η κατασκευή γέφυρας στον ποταμό Μέγδοβα». Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 4 Φεβρουαρίου και ώρα 11 π.μ. στην Καρδίτσα, στην αίθουσα της ΤΕΔΚ (Αβέρωφ).

Σύμφωνα με το πρόγραμμα ο Δ/ντης Τεχνικών Έργων Περιφέρειας Θεσσαλίας κ. Πετρίδης Σπύρος και η Μηχανικός της Περ. Ενότητας Καρδίτσας κ. Βάσω Πετσιά θα ενημερώσουν το κοινό σε ποιο στάδιο βρίσκεται η σύνταξη των μελετών, ενώ από τα μελετητικά γραφεία των κ.κ. Αντωνίου και Γιαλερίδη θα δοθούν συμπληρωματικά στοιχειά για τις μελέτες.

Η πορεία των μελετών σήμερα
Πρώτος, ο μεγάλος οραματιστής και πολιτικός Χαρίλαος Τρικούπης, εμπνεύστηκε και σχεδίασε την οδική επικοινωνία της Θεσσαλίας με την Δυτική Ελλάδα ( Αγρίνιο, Καρπενήσι ). Το όραμά του, αγκαλιάστηκε από τους πολίτες, των Αγράφων και η οδός χαρακτηρίστηκε « Παραμεγδόβιος » όμως παρέμεινε στα χαρτιά και όνειρο στα τέλη του 19ου και όλον τον εικοστό αιώνα.

Ορισμένοι πολιτικοί το 1930 και το 1960 προσπάθησαν να προχωρήσει η οδική σύνδεση χωρίς αποτέλεσμα. Όμως το όνειρο το κρατούσαν ζωντανό φορείς και πολίτες της περιοχής Αγράφων. Στη δεκαετία του 1980, ο λαϊκός φορέας της περιοχής Αγράφων, η ΕΝΩΣΗ ΑΓΡΑΦΙΩΤΙΚΩΝ ΧΩΡΙΩΝ Ν. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ έδωσε απόλυτη προτεραιότητα στην ανάγκη κατασκευής του έργου και μέσα από την οργάνωση Συνεδρίων, Ημερίδων, Ανταμωμάτων, δεκάδων Παραστάσεων, κατάθεση υπομνημάτων και δημοσιευμάτων βρήκε ανταπόκριση από το Υπουργείο Δημοσίων Έργων.

Πρώτα με την κατασκευή του τμήματος ΚΑΛΛΙΘΗΡΟ – ΡΑΧΟΥΛΑ – ΚΑΣΤΑΝΙΑ – ΜΟΥΧΑ από την πλευρά του Ν. Καρδίτσας. Το 1989, ανατέθηκε η σύνταξη μελέτης του τμήματος ΦΡΑΓΜΑ – ΛΙΜΝΗΣ ΠΛΑΣΤΗΡΑ – ΜΕΓΔΟΒΑ – ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΑ. Η μελέτη συντάχθηκε και μετά άρχισαν οι παρεμβάσεις για αλλαγές στην διαδρομή.

Το 2002, έγιναν δύο αναθέσεις από τις περιφέρειες Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας για το εναπομείναν και πιο δύσκολο τμήμα : Αυχένας Καστανιάς – Παραμεγδόβια Μαυρομμάτα, οι οποίες δεν περατώθηκαν και κρίθηκαν μη εκτελεστέες λόγω κόστους. Η προώθηση της ασφαλτόστρωσης της οδού Σαραντάπορο – Νεράϊδα, από τον Δήμο Ιτάμου και τη Νομαρχιακή Αυτ/ση Καρδίτσας, συνέβαλλε στην επιλογή της σύνδεσης μέσω υπάρχουσας δασικής χάραξης Νεράϊδα – Μέγδοβας – Μαυρομμάτα.

Από το 2007, περιμένουμε τις μελέτες από Νεράϊδα – Μαυρομμάτα ( μήκος 18χλμ ) και κατασκευή γέφυρας, ως μια Νομαρχιακή σύνδεση από εθνική που ξεκίνησε στον αρχικό σχεδιασμό! Σήμερα οι κυβερνώντες πρέπει να λάβουν υπόψη και τα οφέλη που θα προκύψουν από την επικοινωνία και των δύο σημαντικών λιμανιών του Βόλου και του Αστακού. Η νέα ρεαλιστική χάραξη είναι εφικτή οικονομικά και δεν αλλοιώνει το περιβάλλον. Οι πολιτικές ηγεσίες πρέπει να προωθήσουν τη σύνδεση.