Άξονας Άκτιο-Αμβρακία, το μεγαλύτερο οδικό έργο σε κίνδυνο

Ο οδικός άξονας Άκτιο-Αμβρακία είναι το μεγαλύτερο εν ενεργεία δημόσιο οδικό έργο σε ολόκληρη την Ελλάδα. Περιλαμβάνει την μετατροπή του δρόμου από την Αμφιλοχία μέχρι το Άκτιο σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με συνολικό μήκος 48,5 χλμ και προϋπολογισμό που φτάνει τα 291εκ.ευρώΣτην πραγματικότητα μιλάμε για την κατασκευή του πρώτου κάθετου άξονα της Ιόνιας Οδού.

Η δημοπράτηση του έργου έγινε το 2009 χωρίζοντας το σε 4 εργολαβίες και η υπογραφή των συμβάσεων έγινε τον Μάρτιο του 2010 με ορίζονται ολοκλήρωσης τους 36 μήνες (3 χρόνια). Όλες οι συμβάσεις κατασκευάζονται από εταιρείες του ομίλου Μαρούλη (ΑΕΓΕΚ, Ιόνιος κλπ). Η έκπτωση που δόθηκε και στα τέσσερα τμήματα πλησιάζει ή ξεπερνά το 50%.

ΕΡΓΟΛΑΒΙΕΣ
Οι 4 εργολαβίες του έργου δόθηκαν σε 4 τεχνικές εταιρείες του ομίλους Μαρούλη:
1η εργολαβία από ΧΘ 0-22,5 ΑΕΓΕΚ προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ με έκπτωση 50,4%.
2η εργολαβία από ΧΘ 22,5-26,9 Ιόνιος Τ.Ε συμφερόντων του κ. Μαρούλη προϋπολογισμού 33εκ€ με έκπτωση 50,23%.
3η εργολαβία από ΧΘ 26,9-35 με προϋπολογισμό 39,4 εκατ. ευρώ, δόθηκε στη «Ιόνιος ΑΤΕ» που αντικατάστησε την αρχική μειοδότρια Μηχανική που είχε δώσει έκπτωση 52,1%..
4η εργολαβία από ΧΘ 35-48,435 η Κ/Ξ Consortia Stabile – Intallipreze, συμφερόντων του κ. Μαρούλη, προϋπολογισμού 52,3 εκατ. ευρώ, με έκπτωση 51,85%.

Ο Αυτοκινητόδρομος Ακτιο- Αμβρακία θα μειώσει τις αποστάσεις από την Αθήνα για τις πόλεις της Λευκάδας, της Πρέβεζας, της Ηγουμενίτσας, της Βόνιτσας και της Αμφιλοχίας και σε συνδυασμό με την Ιόνια Οδό θα αποκτήσουν ένα σοβαρό και ασφαλές οδικό δίκτυο. Επίσης πέρα από την Υποθαλάσσια σήραγγα θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση και στο Αεροδρόμιο του Ακτιου που μέχρι σήμερα είναι σχετικά ανενεργό. Έμμεσα θα ωφεληθούν και τα νησιά της Κέρκυρας, Παξών και Κεφαλονιάς αφού ο χρόνος προσέγγισης στα Δυτικά Παράλια θα μειωθεί αισθητά.

Συγκεκριμένα η απόσταση Ακτιο- -Αμβρακία- Αντίρριο μήκους περίπου 155 χιλιομέτρων θα διανύεται σε μόλις 70-75 λεπτά από 120 λεπτά που είναι σήμερα (μείωση κατά 50 λεπτά της ώρας). Το έργο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Τα έργα σήμερα συναντούν πολύ σοβαρά προβλήματα λόγω προβλημάτων των εταιρειών που τα έχουν αναλάβει. Τα προβλήματα είναι τόσο σοβαρά που το Υπουργείο Υποδομών ενέκρινε πριν λίγο καιρό χρήματα που θα αποδοθούν για πληρωμές των εργαζομένων παραμένουν απλήρωτοι για μεγάλο χρονικό διάστημα. Το πρόβλημα παραμένει καθώς οι επόμενοι μήνες θεωρούνται πολύ κρίσιμοι για την βιωσιμότητα του έργου.

Κατασκευαστικά το έργο έχει χωριστεί σε δύο τμήματα. Το ανατολικό από την Αμφιλοχία είναι το πιο προχωρημένο και ουσιαστικά θα δοθεί πρώτο στην κυκλοφορία. Αυτό θα γίνει αν δεν έχουμε άλλα προβλήματα μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2013. Για το δυτικό τμήμα από τη Βόνιτσα μέχρι το Άκτιο ο δρόμος παρουσιάζει σημαντική καθυστέρηση και πιθανότερα χρονική λειτουργία τους θα είναι το 2014.

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Έχει μήκος 48,5 χλμ κα θα κατασκευασθεί με σύγχρονες προδιαγραφές. Θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και αμφίπλευρο διαχωριστικό στηθαίο New Jersey. Για το έργο υπάρχουν 4 ταυτόχρονες εργολαβίες και τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του είναι επτά ανισόπεδοι κόμβοι, είκοσι έξι κάτω διαβάσεις, τέσσερις άνω διαβάσεις, τρεις κοιλαδογέφυρες και επτά γέφυρες ρεμάτων.

πηγή : ypodomes.com