Υπάρχει σχέδιο αξιοποίησης για το Πλατυγιάλι ;

Την ανάγκη για εκμετάλλευση και αξιοποίηση υφιστάμενων εγκαταστάσεων και έργων που μπορούν να αποφέρουν σημαντικά οικονομικά οφέλη τόσο για τη χώρα μας όσο και για το νομό Αιτωλοακαρνανίας τόνισε σε επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε η Βουλευτής κα Νίκη Φούντα στους κ.κ. Υπουργούς Ανάπτυξης και Οικονομικών σχετικά με την αξιοποίηση των εγκαταστάσεων του λιμένα Πλατυγιαλίου.

Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης:
«Κύριοι Υπουργοί, Σήµερα, υπό το πρίσµα των αλλαγών που συντελούνται στις θαλάσσιες µεταφορές τόσο σε Ευρωπαϊκό όσο και σε Παγκόσμιο επίπεδο, η ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ Πλατυγιαλίου παραμένει αναξιοποίητη, παρότι αποτελεί το μεγαλύτερο φυσικό λιμάνι της Μεσογείου και συνδυάζει ένα σύγχρονο λιµένα, ελεύθερη ζώνη και βιοµηχανική περιοχή ικανή να ανταπεξέλθει στις νέες συνθήκες και απαιτήσεις των µεταφορών (µείωση κόστους, χρόνου και ρύπανσης του περιβάλλοντος), στην ανάπτυξη της υγιούς επιχειρηµατικότητας και αύξησης και προώθησης των εξαγωγών που τόσο ανάγκη έχει η Ελλάδα σε αυτή την κρίσιµη περίοδο. Η Αιτωλοακαρνανία , και ελπιδοφόρα σε επόμενο στάδιο όλη η Δυτική Ελλάδα, έχει την ευκαιρία, σε αυτή τη συγκυρία, να εξάγει γρήγορα και µε χαµηλό κόστος υψηλής ποιότητας αγροτικά προϊόντα µέσα από το θαλάσσιο διάδροµο της Αδριατικής στην Κεντρική Ευρώπη, καθώς και στις χώρες που βρέχονται από την Αδριατική.
Παρά τα σημαντικά συγκριτικά του πλεονεκτήματα, το λιμάνι στο Πλατυγιάλι παραμένει αποκομμένο καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή της Παραϊόνιας Οδού που θα το συνδέσει με τον Δυτικό Οδικό Άξονα. Σημαντικά τμήματά αυτού του έργου ήδη κατασκευάζονται (Τμήμα Αγρίνιο – Αγγελόκαστρο) και άλλα έχουν ολοκληρωθεί (σήραγγα Σταμνάς – Αγίου Ηλία), ωστόσο επιβάλλεται άμεσα να χρηματοδοτηθεί και να δημοπρατηθεί και το Τμήμα Σήραγγα Σταμνάς – Πλατυγιάλι, προκειμένου η συνδετήρια οδός να ολοκληρωθεί στο σύνολό της, κάτι που είναι αναγκαίο δεδομένου ότι βρίσκεται στην τελική ευθεία η ολοκλήρωση της ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ. στο Πλατυγιάλι Αστακού, η οποία και θα αποτελέσει πύλη της χώρας από τα Δυτικά και αναπτυξιακό μοχλό όλης της περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Παράλληλα δε, πρέπει να επιταχυνθεί και η ολοκλήρωση της κατασκευής των οδικών δικτύων που θα συνδέουν τις άλλες περιοχές του Ν. Αιτωλοακαρνανίας με τον Δυτικό Οδικό Άξονα.
Δεδομένης, λοιπόν, της στρατηγικής θέσης του λιμανιού, το οποίο βρίσκεται σε μικρή απόσταση από τον άξονα Suez – Gibraltar, γεγονός που το κάνει πέρασμα μεταξύ των χωρών της Ε.Ε. και της Ανατολής και σύνδεσμο μεταξύ της Αδριατικής, των Βαλκανίων και των χωρών της Μαύρης Θάλασσας, καθώς και της δυνατότητας να αποτελέσει πυλώνα ανάπτυξης της περιοχής και να να αποτελέσει εργαλείο στροφής του ενδιαφέροντος προς την βιομηχανία ήπιας μορφής, με σεβασμό στο περιβάλλον.
Με βάση τα παραπάνω, οι αρμόδιοι Υπουργοί ερωτώνται:
Υπάρχει πρόθεση για αξιοποίηση των εγκαταστάσεων του λιμένος Πλατυγιαλίου? Υπάρχει πρόβλεψη για ένταξη έργων αξιοποίησης της περιοχής σε κοινοτικά προγράμματα?
Υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον για την περιοχή?
Θα γίνουν κινήσεις για την σύνδεση του σημαντικού αυτού λιμανιού με την Ιόνια Οδό?»

«Οφείλουμε να οδηγήσουμε τη χώρα στο δρόμο της Ανάπτυξης για να μπορέσει να εξέλθει της οικονομικής κρίσεως σε μια εποχή που δεν υπάρχουν περιθώρια για σπατάλες αλλά και για άσκοπες καθυστερήσεις. Η δρομολόγηση και υλοποίηση της αξιοποίηση των εγκαταστάσεων του λιμένος Πλατυγιαλίου και η σύνδεση του με την Ιόνια Οδό είναι προς την κατεύθυνση αυτή, καθώς θα φέρει οικονομική άνθιση στην περιοχή, από τις μεταφορές των γεωργικών προϊόντων και την αύξηση του τουρισμού», δήλωσε χαρακτηριστικά η κα Φούντα.