Αντιδρούν στο σχέδιο ανάπλασης και κλείνουν τα καταστήματα σε Ψανή και Γρίμποβο

Με κλείσιμο των καταστημάτων τους απαντούν οι καταστηματάρχες των παραλιακών δρόμων της Ναυπάκτου στα σχέδια Μπουλέ που σχεδίασε να κάνει τις παραλίες στενοπάζαρο.Συνεδριάζει αύριο στην αίθουσα του Ξενία το δημοτικό συμβούλιο Ναυπακτίας και μεταξύ άλλων φέρνει προς συζήτηση τη μελέτη που προβλέπει τη μόνιμη πεζοδρόμηση των παραλιακών δρόμων της Ναυπάκτου.

Με γρήγορους ρυθμούς ο Δήμαρχος Ναυπάκτου Γ.Μπουλές προωθεί το σχέδιο κόλαφο για την Ναύπακτο αρκεί να γίνει νομότυπα (το μεσημέρι συνεδριάζει η επιτροπή ποιότητα ζωής και το βράδυ εγκρίνει το δημοτικό συμβούλιο) αγνοώντας για την άποψη των καταστηματαρχών και των κατοίκων. Στη μελέτη αυτή που χρηματοδοτήθηκε από το Δήμο Ναυπάκτου οι δημότες μεν δεν ρωτήθηκαν, οι καταστηματάρχες δε που είχαν ενημερωθεί κακήν κακώς από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μόλις χθες επισήμως από τη δημοτική αρχή στην Αίθουσα Ξενία έχουν εκφράσει ομόφωνα την αντίθεση τους οι οποίοι συγκεντρώθηκαν σήμερα το απόγευμα σε καφετερία της περιοχής για τις παραπέρα κινητοποιήσεις τους.

Μεταξύ άλλων αποφάσισαν το κλείσιμο όλων των καταστημάτων που βρίσκονται στους δυο παραλιακούς δρόμους αύριο Δευτέρα 8 Απριλίου. Στη συνέχεια επιτροπή που ορίστηκε θα επισκεφτεί το κ. Δήμαρχο να του εκφράσει τις απόψεις του κλάδου και να του ζητήσουν την αναστολή της συζήτησης του εν λόγω Σχεδίου.
πηγή :hobbakias.blogspot.gr

Οι προτάσεις του Εμπορικού συλλόγου στις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις της Ναυπάκτου
Κατά την συνεδρίαση του Δ/Σ στις 5/4/2013 το Διοικητικό Συμβούλιο, μεταξύ άλλων, συζήτησε και τις επερχόμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην πόλη της Ναυπάκτου.
Το ΔΣ κατέληξε στις εξής προτάσεις λαμβάνοντας υπόψη ότι η πόλη και ειδικά οι παραλίες πρέπει να είναι όσο το δυνατόν Ελκυστικότερες και Φιλικές προς τους επισκέπτες και τους ίδιους τους πολίτες της Ναυπάκτου:
1) Συμφωνούμε με τις μονοδρομήσεις των οδών και ειδικά της Μεσολογγίου και Θέρμου με τα αντίστοιχα έργα υποδομής που θα τις συνοδεύουν (Parking, μεγάλωμα πεζοδρομίων κλπ).
2) Το ΧΕΙΜΩΝΑ οι παραλίες (Ψανή & Γρίμποβο) να είναι ανοιχτές για τα ΙΧ, μόνο για ήπια διέλευση με αυστηρή απαγόρευση στάθμευσης. Δεν πρέπει να υπάρχει κανένα αυτοκίνητο σταθμευμένο στις παραλίες. Η μη στάθμευση αυτοκινήτων σε συνδυασμό με τα μεγάλα πεζοδρόμια των παραλιών δημιουργούν άνετες συνθήκες για πεζούς και ποδήλατα. Αντίθετα το η πεζοδρόμηση των παραλιών το Χειμώνα θα οδηγήσει στο μαράζωμα των εκεί καταστημάτων και στο κλείσιμο αρκετών από αυτών, με αποτέλεσμα την σταδιακή ερήμωση των παραλιών.
Οι μόνιμες πεζοδρομήσεις που αναφέρονται ως πετυχημένα παραδείγματα ανάπτυξης σε άλλες πόλεις αφορούν ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ πόλεων και όχι παραλίες.
3) Το ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ οι παραλίες να πεζοδρομούνται όπως κάθε χρόνο με το κλείσιμο των σχολείων (15/6 έως 15/9). Η πεζοδρόμηση να αφορά όλο το μήκος των παραλιών χωρίς να υπάρχουν τμήματα (loop) που επιτρέπεται η κίνηση των αυτοκινήτων όπως προβλέπει η κυκλοφοριακή μελέτη.
Επίσης να πεζοδρομούνται μόνο τις ΚΥΡΙΑΚΕΣ το διάστημα από 15/4 έως 15/6 και από 15/9 έως 30/10.
4) Τα Σάββατα μετά τις 7μμ έως τις 7πμ της Κυριακής από 10 Ιουλίου έως 20 Αυγούστου να πεζοδρομείται το κάτω μέρος του Λιμανιού (τμήμα της Ν.Μπότσαρη από το Λιμάνι έως την Πλαστήρα ή την Ψαρού) ώστε να δημιουργείτε ένας Ενιαίος Πεζόδρομος-Ποδηλατόδρομος από το Άλσος του Γριμπόβου έως το Φλοίσβο της Ψανής.

Αντιρρήσεις και από το Σύλλογο Αρχιτεκτόνων Ναυπακτίας
Σχετικά με την μελέτη των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στο Ανατολικό και Δυτικό τμήμα της πόλης, ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Ναυπακτίας συμφωνεί καταρχήν με τους βασικούς άξονες της φιλοσοφίας της, δηλαδή την ιεράρχηση του οδικού δικτύου σε κεντρικές αρτηρίες, σε συλλεκτήριες οδούς και δρόμους ήπιας κυκλοφορίας.Εκφράζει, όμως, τις αντιρρήσεις του για την αποσπασματική αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, δηλαδή την παράλειψη για άλλη μια φορά του κεντρικού τμήματος της πόλης, όπως είχε επισημανθεί και στο παρελθόν από τον Σύλλογός μας.Μία κυκλοφοριακή μελέτη δεν αποτελεί γεγονός ασύνδετο με τη δομή και τη λειτουργία του συνόλου της πόλης.Λαμβάνει υπ’όψιν πολεοδομικά δεδομένα, στόχους και προδιαγραφές και απαιτεί συνεργασία αρχιτεκτόνων, πολεοδόμων συγκοινωνιολόγων και εμπλεκομένων φορέων.

Ειδικά για το δυτικό τμήμα έκφραζουμε τις αμφιβολίες μας για το κατά πόσο μπορεί να εφαρμοστεί τμηματικά, δηλαδή χωρίς την μονοδρόμηση της οδού Μεσολογγίου και την διάνοιξη της Θέρμου. Διατηρούμε επίσης τις επιφυλάξεις μας σχετικά με την χρήση των loops που διαταράσσουν την συνέχεια της πεζοδρόμησης του παραλιακού μετώπου όταν το ζητούμενο είναι η ενοποίηση των παραλιών Ψανής και Γριμπόβου μέσω του Λιμανιού της πόλης.
Για τον Σ.Α.ΝΑ.
Ο πρόεδρος Ο γραμματέας
Ιωάννης Ν. Κοργιαλάς Αλέξανδρος Σούκος