Στην απόφαση του ΣτΕ παραπέμπει ο Καλογιάννης για την Παλιοβούνα

Σε παρέμβασή της προς τον Αναπληρωτή Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σταύρο Καλογιάννη στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, η βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας της Δημοκρατικής Αριστεράς Νίκη Φούντα έθιξε το θέμα των χρονοδιαγραμμάτων των εργασιών και των προτεραιοτήτων που τίθενται από το Υπουργείο αναφορικά με τα έργα της Ιονίας Οδού και ζήτησε αναλυτική ενημέρωση για το τμήμα της Κλόκοβας (Παλιοβούνα). Ο Αναπληρωτής Υπουργός κ. Σταύρος Καλογιάννης επισήμανε ότι κύριο μέλημα του Υπουργείου είναι να ολοκληρωθούν όλα τα προγραμματισμένα οδικά έργα που είναι ενταγμένα σε αυτό το ΕΣΠΑ, αλλά διευκρίνισε ότι δεν είναι δυνατόν να προχωρήσει το θέμα της νέας μελέτης τη στιγμή που το μέλλον του συγκεκριμένου σχεδιασμού για το τμήμα της Κλόκοβας διακυβεύεται στο Ανώτατο Δικαστήριο.

Συγκεκριμένα, η κυρία Φούντα ζήτησε από τον Αναπληρωτή Υπουργό να διευκρινίσει με σαφήνεια πως ενδεχόμενες καθυστερήσεις στην έναρξη του έργου οφείλονται αποκλειστικά στο γεγονός ότι εκκρεμεί η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας και ακόμη να δεσμευτεί ότι το συγκεκριμένο τμήμα του έργου δεν θα εξαιρεθεί από την επανεκκίνηση των οδικών αξόνων, αλλά θα συνεχίσει να είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ αυτής της περιόδου, χωρίς να μετατεθεί για τη νέα περίοδο μετά το 2015. Στο πλαίσιο αυτό, σημειώθηκε από πλευράς της βουλευτού ότι, σεβόμενοι σε κάθε περίπτωση το έργο της δικαιοσύνης και πάντα σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ, θα πρέπει να προωθηθούν από το Υπουργείο οι απαραίτητες ενέργειες αμέσως μετά την απόφαση και, είτε το έργο να υλοποιηθεί στη βάση της υπάρχουσας μελέτης, είτε να προχωρήσει η εκπόνηση νέας μελέτης με χάραξη μέσω σήραγγας, ζητώντας τη δέσμευση του κ. Καλογιάννη για αυτό.

Η εισήγηση ξεκίνησε με τη βουλευτή της Δημοκρατικής Αριστεράς να επισημαίνει τη σημασία της περιφερειακής ανάπτυξης, σημειώνοντας ότι η οδική κάλυψη της Δυτικής Ελλάδας είναι εξαιρετικά ελλιπής και ετεροβαρής σε σχέση με τον ανατολικό άξονα, ως πολιτική επιλογή πολλών ετών και των εκάστοτε κυβερνήσεων. Ζητήθηκε να γίνει συνολικός εθνικός κατάλογος με τα έργα που αντιστοιχούν στην κάθε Περιφερειακή Ενότητα και να αποκατασταθούν παραβλέψεις και πελατειακές πρακτικές του παρελθόντος. Τονίσθηκε ότι η αναγκαιότητα για επανεκκίνηση των έργων είναι περισσότερο επιβεβλημένη από ποτέ, προκειμένου να υπάρξει ένα εθνικό οδικό δίκτυο ευρωπαϊκών προδιαγραφών στη χώρα (και δεδομένης της ύπαρξης της Εγνατίας Οδού στον βόριο άξονα πλέον, ως «συνδετικού κρίκου» ανάπτυξης). Επιπλέον, τόνισε ότι είναι απαραίτητο να προχωρήσει άμεσα, τόσο η αναβάθμιση της οδικής σύνδεσης της Δυτικής Ελλάδας με την Αθήνα, όσο και εκείνη μεταξύ των δύο μεγάλων λιμανιών της Δυτικής Ελλάδας, της Πάτρας με την Ηγουμενίτσα. Μόνο με τον τρόπο αυτό θα είναι εφικτό να αρθεί η απομόνωση της Δυτικής Ελλάδας.