Δεν αιτιολογεί με στοιχεία ο Χατζηδάκης “τη ζημιογόνα” αξιοποίηση της γραμμής Αγρίνιο – Κρυονέρι

Αναπάντητη άφησε ουσιαστικά ο υπ. Ανάπτυξης και Υποδομών Κωστής Χατζηδάκης την ερώτηση του βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργου Βαρεμένου στη συζήτηση που έγινε χθες στην βουλή σχετικά με τη σιδηροδρομική γραμμή Αγρινίου-Μεσολογγίου-Κρυονερίου. Ο υπουργός δεν παρουσίασε κανένα μελέτη – στοιχείο που να αποδεικνύει όσα είχε πει σε προηγούμενη αναφορά του στην βουλή, δηλαδή στο ότι ο ΟΣΕ και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν θεωρούν προς το παρόν οικονομικά βιώσιμη την εκμετάλλευση της γραμμής.

sbde-ekdilosi4Ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε ότι βάσει του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος Δημοσιονομικής Εξυγίανσης ούτε ο ΟΣΕ –ούτε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ- δεν μπορεί να έχει τις ζημίες που είχε παλαιότερα και γι’ αυτό το λόγο και πολλές γραμμές –με τα χαρακτηριστικά αυτής της γραμμής- έχουν τεθεί σε αναστολή, όπως λέγεται, διότι ακριβώς ήταν ζημιογόνες. Ωστόσο η αναφορά αυτή του υπουργού είναι ανακριβής αφού η γραμμή Αγρίνιο – Κρυονέρι δεν λειτούργησε ποτέ για να είναι ζημιογόνα.

Είναι χαρακτηριστικό όμως πως ο υπουργός Ανάπτυξης άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο αξιοποίησης της γραμμής αν υπάρξει κάποιος που να χρηματοδοτήσει τη ζημιά (σ.σ. η ζημιά δεν επιβεβαιώθηκε από κάποια μελέτη βιωσιμότητας). Έφερε μάλιστα ως παράδειγμα τη γραμμή της Φλώρινας όπου ήταν σε αναστολή και πρόσφατα επανασυνδέθηκε. “Γιατί επανασυνδέθηκε;” είπε ο υπουργός “Όχι διότι προτιμούμε τη Φλώρινα σε σχέση με το Κρυονέρι ή το Μεσολόγγι, αλλά διότι στη συγκεκριμένη περίπτωση η ΔΕΗ που έχει μία τοπική δραστηριότητα ήρθε για τους δικούς της λόγους και από δικά της χρήματα επιδότησε τη γραμμή έτσι ώστε η γραμμή να είναι οριακά κερδοφόρα –πάντως όχι ζημιογόνα για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Εάν θα μπορούσε να συμβεί κάτι τέτοιο και σε αυτή την περίπτωση, τότε θα μπορούσαμε να το εξετάσουμε. Αλλά για να είμαστε ειλικρινείς, δεν φαίνεται να είναι κάτι τέτοιο ορατό”.

Τέλος ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε σχετικά με τις φθορές που έχει υποστεί η γραμμή ότι γίνεται προσπάθεια να συντηρείται, στην περίπτωση που κριθεί από τις περιστάσεις ότι μπορεί η γραμμή να προχωρήσει. Ωστόσο θα πρέπει να σημειώσουμε ότι μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει καμία αποκατάσταση σε δυο σημεία όπου η γραμμή υπέστη φθορές από τα εργοτάξια της Ιόνιας Οδού στην παράκμψη Αγρινίου.