Σε αναβρασμό οι εκπαιδευτικοί φορείς ενάντια στη μείωση των εκπαιδευτικών

Σε αναβρασμό βρίσκονται οι φορείς της εκπαίδευσης που εναντιώνονται στη μείωση των εκπαιδευτικών μέσα πό τη διαδικασία της κινητικότητας και της διαθέσιμότητας. Μετα τη Β ΕΛΜΕ που βρίσκεται σε εγρήγορση η Ένωση Γονέων Αγρινίου αλλά και ο Επιστημονικός Σύλλογος Μηχανικών για θέματα Παιδείας με ανακοινώσεις τους επικεντρώνονται στο θέμα όσον αφορά τους καθηγητές πληροφορικής. Κάνουν λόγο αυθαίρετο τρόπο προσδιορισμού των πλεοναζόντων “καθώς δεν βασίζεται στις ανάγκες εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων. Αυτό οδηγεί στην εμφάνιση μεγάλου αριθμού πλεοναζόντων χωρίς αυτό να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα”.

Αναλυτικά :
Το Δ.Σ της Ένωσης Γονέων Κηδεμόνων Δημοσίων Σχολείων διευρυμένου Δήμου Αγρινίου σε συνάντηση που είχε με αντιπροσωπεία εκπαιδευτικών πληροφορικής ενημερώθηκε για το ζήτημα που πρόεκυψε στην προσπάθεια του υπουργείου να μειώσει των αριθμό των εκπαιδευτικών χαρακτηρίζοντας τους υπεραρίθμους. Το αυτό πρόεκυψε όπως ενημερωθήκαμε από την μείωση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος της πληροφορικής στο λύκειο και το σχεδιασμό της περαιτέρω μείωσης αυτού.

Είμαστε αντίθετοι στη πολιτική αυτή θεωρούμε ότι όχι μόνο δε περισσεύει κανείς στο δημόσιο σχολείο αλλά αντίθετα πρέπει να στελεχωθεί με εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων σε μόνιμη σχέση εργασίας και από τη πρώτη κιόλας μέρα του σχολικού έτους. Ειδικότερα για τους εκπαιδευτικούς της πληροφορικής είναι αναγκαίο το μάθημα τους να δίνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία ώστε να μπορούν όλοι οι μαθητές να παίρνουν την απαραίτητη πιστοποίηση δωρεάν μέσα απ το Δημόσιο Σχολείο και να μην αναγκάζεται η λαϊκή οικογένεια σένα επιπλέον έξοδο καταφεύγοντας στον ιδιωτικό τομία.

Η αποδόμηση και απαξίωση του Δημόσιου Σχολείου που σχεδιάζεται από την πολιτική της κυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ και την ανοχή της ΔΗΜΑΡ που υπακούουν στις επιταγές της ΤΡΟΙΚΑ θα μας βρει ενάντιους. Θα αγωνιστούμε με τους εκπαιδευτικούς και μαθητές για ενιαία δωδεκάχρονη Δωρεάν Δημόσια Παιδεία που θα δίνει στα παιδιά μας ουσιαστική παιδεία και τα απαραίτητα εφόδια για καλύτερο μέλλον και όχι για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων της πλουτοκρατίας.

Μηχανικοί για την Παιδεία, Αιτωλοακαρνανίας
Επιστημονικός Σύλλογος Μηχανικών για θέματα Παιδείας και Αξιοκρατίας

Θέμα: Πρόγραμμα Κινητικότητας – Απολύσεις Εκπαιδευτικών Πληροφορικής
Με αφορμή τα πρόσφατα δημοσιεύματα του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου περί ένταξης σε πρόγραμμα κινητικότητας από την κυβέρνηση εκπαιδευτικών και μάλιστα αυτών της πληροφορικής και από την ευκολία με την οποία εμφανίζεται στον τύπο, ότι οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί πλεονάζουν, σαν σύλλογος με μέλη εκπαιδευτικούς πληροφορικής θα θέλαμε να επισημάνουμε τα εξής σημεία.
Ο τρόπος προσδιορισμού των πλεοναζόντων είναι σχεδόν αυθαίρετος, καθώς δεν βασίζεται στις ανάγκες εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων. Αυτό οδηγεί στην εμφάνιση μεγάλου αριθμού πλεοναζόντων χωρίς αυτό να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Τα μαθήματα πληροφορικής έχουν σχεδόν εξαφανιστεί από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση.Χαρακτηριστικά στο Γυμνάσιο το μάθημα της πληροφορικής διδάσκεται μόνο μία(1) ώρα την εβδομάδα, ενώ αν τα δημοσιεύματα για το ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ αποδειχτούν αληθινά, οι μαθητές δεν θα διδάσκονται καθόλου μαθήματα πληροφορικής. Στην δε επαγγελματική εκπαίδευση αποδυναμώθηκε πλήρως ο ρόλος των μαθημάτων της πληροφορικής, αντίθετα με τις σύγχρονες ανάγκες.
Τα περί «Ψηφιακού Σχολείου» αλλά και «Πιστοποιητικού Πληροφορικής» παραμένουν έωλες εξαγγελίες σε επίπεδο δημόσιου σχολείου και κατ’ αυτό τον τρόπο εκχωρείται η αποκλειστικότητα σε ιδιωτικούς φορείς.
Με βάση άλλα δημοσιεύματα του τύπου και δηλώσεις στελεχών της κυβέρνησης επιχειρείται η υποβάθμιση του μηχανισμού της κινητικότητας σε ότι αφορά το αντίκτυπο που θα έχει σε όσους εκπαιδευτικούς πληροφορικής υπαχθούν σε αυτή. Πιο συγκεκριμένα, τονίζουμε ότι δεν εξασφαλίζεται η συνέχεια της εργασίας για όλους τους υπαγόμενους. Παράλληλα ο τρόπος απορρόφησης σε κάποια νέα υπηρεσία παραμένει ακαθόριστος και από τις μέχρι τώρα ανακοινώσεις, μπορούμε να αμφιβάλλουμε για την διαφάνεια του και για το κατά πόσο θα είναι αξιοκρατικός και αδιάβλητος.
Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε ότι οι εκπαιδευτικοί πληροφορικής έχουν διοριστεί με διαφανείς, αξιοκρατικές και αδιάβλητες διαδικασίες.
Με βάση την μέχρι τώρα πορεία και το περιεχόμενο των δημοσιευμάτων, μπορούμε να εξάγουμε με αρκετή ασφάλεια το συμπέρασμα, ότι ο κύριος λόγος επιλογής των εκπαιδευτικών πληροφορικής για το πρόγραμμα κινητικότητας, δεν θα είναι άλλος από την ευκολία συγκέντρωσης και «προσαρμογής» των υπηρεσιακών στατιστικών δεδομένων τους, στο ζητούμενο της κινητικότητας. Το Υπουργείο Παιδείας, έχοντας στην διάθεσή του τα υπηρεσιακά στατιστικά δεδομένα των εργαζομένων – που οι καθηγητές Πληροφορικής οργάνωσαν και δημιούργησαν –αποφάσισε, αντί να στραφεί στην διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού με στόχο την βελτίωση του Σχολείου, να τα χρησιμοποιήσει «δημιουργικά», για να συγκροτήσει με ζηλευτή ταχύτητα ομάδες «ευκίνητων» καθηγητών «υποψήφιων προς αποχώρηση».
Η μέχρι τώρα μεθόδευση θίγει την αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών πληροφορικής, κυρίως γιατί αντί ηθικής ανταμοιβής για την δουλειά τους(υπενθυμίζουμε ότι πέρα από το εκπαιδευτικό έργο τους, η συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων έχει μηχανογραφηθεί χάρη σε δική τους δουλειά), η τελευταία χρησιμοποιείται για την εκδίωξή τους από το Σχολείο, ενώ τους χαρίζει τον ρόλο της Ιφιγένειας στον βωμό του Μνημονίου.