Διχάζει η ανάπλαση του Αστακού

Αύριο συνεδριάζει μετά από δυο αναβολές το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Ξηρομέρου με μόνο θέμα στην ημερήσια διάταξη την ανάπλαση του Αστακού. Στην συνεδρίαση αναμένεται να βρεθούν και οι μελετητές του έργου για να ενημερώσουν το Σώμα. Ενώ παράλληλα διχογνωμία και εντάσεις ανάμεσα στις παρατάξεις προξενήσει εκτός από την ουσία του έργου και το γεγονός αν είναι πλέον δυνατή η ένταξή του στο ΕΣΠΑ για χρηματοδότηση.

Πάντως μια κατατοπιστική ιδέα για το τι περιλμβάνει η προτεινόμενη ανάπλαση δίνουν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις της υπό ανάπλαση περιοχής, όπως αυτές διαμορφώθηκαν μετά από τους μελετητές και τις Υπηρεσίες του Δήμου.

Οι προτάσεις αυτές συνοψίζονται ως εξής:
1.Οδός Βασιλέως Γεωργίου
Στην οδό Βασιλέως Γεωργίου διατηρείται η αμφίδρομη κίνηση οχημάτων και οι διαχωριστικές νησίδες κατά μήκος της. Το πλάτος της βόρειας λωρίδας κυκλοφορίας που διαμορφώνεται εκ νέου προτείνεται να είναι 4,35μ. σε όλο το μήκος της οδού από τη συμβολή της με την οδό Ελευθερίας έως τη συμβολή της με την οδό Βασιλέως Παύλου. Στο τμήμα της από την οδό Βασιλέως Παύλου έως την οδό Έλλης το πλάτος της βόρειας κυκλοφοριακής λωρίδας μειώνεται στα 4,00μ.
• Το παραπάνω πλάτος διατίθεται αποκλειστικά για την κυκλοφορία οχημάτων και επιτρέπεται
η στάση και η στάθμευση για όλα τα οχήματα μόνο στις διαμορφωμένες θέσεις (εσοχές), επί της δεξιάς
πλευράς, σύμφωνα με το επισυναπτόμενο σχέδιο.
• Δημιουργούνται διαβάσεις πεζών στις θέσεις – σημεία επί της οδόυ:
• Πριν και μετά τη συμβολή της οδού Βασιλέως Γεωργίου με την οδό Ελευθερίας.
• Στη συμβολή της οδού με τον πεζόδρομο του κοινόχρηστου χώρου στο Ο.Τ. 150.
• Στη συμβολή της οδού Βασιλέως Γεωργίου με την οδό Βασιλέως Παύλου.
• Στις θέσεις πρόσβασης – επικοινωνίας με τη νησίδα – στάση ταξι.
• Δημιουργείται νέα διαχωριστική νησίδα, στην προέκταση των υπαρχουσών μετά την συμβολή της εν λόγω οδού με την οδό Έλλης.
• Δημιουργείται θέση στάσης λεωφορείου πλησίον του περιβάλλοντος χώρου του δημοτικού τουριστικού περιπτέρου που διαμορφώνεται.
• Επεκτείνεται η υπάρχουσα νησίδα στη συμβολή της οδού Βασιλέως Γεωργίου με την οδό Έλλης για την διευκόλυνση – καθορισμό των κινήσεων.
• Νότια της νησίδας, μετά τη συμβολή της με την οδό Έλλης, δημιουργείται χώρος στάσης ταξί πέντε θέσεων, σύμφωνα με το επισυναπτόμενο σχέδιο.

2. Οδός Εθνικής Αντιστάσεως
• Στην οδό Εθνικής Αντιστάσεως διατηρείται η μονόδρομη κίνηση οχημάτων και το πλάτος του οδοστρώματος προτείνεται να μειωθεί στα 3,50μ.σε όλο το μήκος της οδού που διαμορφώνεται, από τη διασταύρωσή της με την οδό Έλλης έως την διασταύρωση με την οδό Ομήρου. Το παραπάνω πλάτος της οδού διατίθεται αποκλειστικά για την κυκλοφορία οχημάτων και απαγορεύεται η στάθμευση επί αυτής.
• Επί της δεξιάς πλευράς της οδού επιτρέπεται η προσωρινή στάση (για όλα τα οχήματα εκτός των ωρών φορτοεκφόρτωσης) μόνο στις διαμορφωμένες θέσεις (εσοχές) στάσης.
• Διαμορφώνονται διαβάσεις πεζών σε όλες τις θέσεις – σημεία διασταυρώσεων της οδού με τις λοιπές κάθετες επί αυτής, οδούς.

3. Οδός Καραολή & Δημητρίου
• Η οδός Καραολή & Δημητρίου, κατά το Ο.Τ. 147 που διαμορφώνεται, παραμένει μονόδρομη και το πλάτος του οδοστρώματος προτείνεται να είναι 3,50μ., όμοια και σε συνέχεια του ήδη διαμορφωμένου τμήματος της οδού, βάσει της κυκλοφοριακής μελέτης που έχει συνταχθεί από τον Δήμο.
• Επί της δεξιάς πλευράς της οδού Καραολή & Δημητρίου διαμορφώνεται μια εσοχή για προσωρινή στάση οχημάτων, σύμφωνα με το επισυναπτόμενο σχέδιο.
• Δημιουργούνται διαβάσεις πεζών σε όλες τις θέσεις διασταυρώσεων της οδού.

4.Οδός Ομήρου
• Στην οδό Ομήρου διατηρείται η αμφίδρομη κίνηση των οχημάτων και το πλάτος του οδοστρώματος προτείνεται να είναι 5,50μ.σε όλο το μήκος της οδού που διαμορφώνεται, από τη συμβολή της με την οδό Εθνικής Αντιστάσεως έως την συμβολή της με την οδό Καραολή & Δημητρίου.
• Απαγορεύεται η στάθμευση των οχημάτων επί της οδού.
• Δημιουργούνται διαβάσεις πεζών σε όλες τις θέσεις διασταυρώσεων της οδού.

5.Οδός Έλλης
• Η οδός Έλλης μονοδρομείται με φορά από την οδό Καραολή & Δημητρίου προς την οδό Βασιλέως Γεωργίου.
• Επί της αριστερής πλευράς της οδού διαμορφώνεται εσοχή για στάθμευση οχημάτων, συνολικά 13 θέσεων, σύμφωνα με το επισυναπτόμενο σχέδιο.
• Διαμορφώνονται διαβάσεις πεζών στις θέσεις διασταυρώσεων της οδού.

6.Οδός Βασιλέως Παύλου
•Στην οδό Βασιλέως Παύλου διατηρείται η αμφίδρομη κίνηση των οχημάτων και το πλάτος του οδοστρώματος προτείνεται να είναι 6,00μ.
• Επί της δεξιάς πλευράς της εν λόγω οδού διαμορφώνεται εσοχή στάθμευσης οχημάτων, συνολικά 11 θέσεων.
• Διαμορφώνονται διαβάσεις πεζών στην αρχή και στο τέλος του διαμορφούμενου τμήματος της οδού.

7.Οδός Δημοκρατίας
• Η οδός Δημοκρατίας μονοδρομείται με φορά από την οδό Καραολή & Δημητρίου προς την οδό Βασιλέως Γεωργίου για την ασφάλεια των κινήσεων και την διανομή του κυκλοφοριακού φόρτου προς την παραλιακή οδό Βασιλέως Γεωργίου και την έξοδο της πόλης
•Επί της αριστερής πλευράς δημιουργείται εσοχή στάθμευσης οχημάτων, συνολικά 6 θέσεων, σύμφωνα με το επισυναπτόμενο σχέδιο.
• Διαμορφώνονται διαβάσεις πεζών στην αρχή και στο τέλος του διαμορφούμενου τμήματος της οδού.

8.Οδός Ελευθερίας
•Στην οδό Ελευθερίας διατηρείται η αμφίδρομη κίνηση των οχημάτων και το πλάτος του οδοστρώματος προτείνεται να είναι 7,00μ.
• Επί της δεξιάς πλευράς δημιουργείται εσοχή στάθμευσης οχημάτων, συνολικά 10 θέσεων, σύμφωνα με το επισυναπτόμενο σχέδιο.
• Δημιουργούνται διαβάσεις πεζών στις θέσεις διασταυρώσεων της οδού με το υφιατάμενο πεζόδρομο και με την οδό Βασιλέως Γεωργίου, αντίστοιχα.

9.Οδός βόρεια της διαμορφωμένης πλατείας
• Η εν λόγω οδός στο τμήμα της από την οδό Ηρώων Πολυτεχνείου έως τη συμβολή της με την οδό Βασιλέως Γεωργίου παραμένει μονόδρομη, ενώ μονοδρομείται και στο υπόλοιπο τμήμα της από την οδό Ηρώων Πολυτεχνείου έως την οδό Ελευθερίας για την σαφέστερη και ασφαλέστερη διανομή της κυκλοφορίας.
• Επί του αριστερού τμήματος της οδού δημιουργούνται τρεις (3) εσοχές στάθμευσης οχημάτων, συνολικά τεσσάρων (4), οχτώ (8) και πέντε (5) θέσεων, αντίστοιχα, σύμφωνα με το επισυναπτόμενο σχέδιο.
• Δημιουργούνται διαβάσεις πεζών στην αρχή και στο τέλος της οδού. Σε όλες τις οδούς, όπως περιγράφονται διαμορφώνονται πεζοδρόμια κυμαινόμενου πλάτους από 1,30μ. έως 4,.00μ., ενώ στις διασταυρώσεις των οδών διαμορφώνονται τοπικά διευρύνσεις.

Ειδικά επί της οδού Βασιλέως Γεωργίου, στη βόρεια πλευρά της διαμορφώνεται πεζόδρομος – πεζοδρόμιο, μέσου πλάτους περίπου 6,00μ. (εκτός των χώρων στάθμευσης), σύμφωνα με τορυμοτομικό σχέδιο. Ο πεζόδρομός – πεζοδρόμιο επεκτείνεται και στην προέκταση της οδού, στην οδό Εθνικής Αντιστάσεως μεταξύ των οδών Έλλης και Ομήρου με μέσο πλάτος περίπου 4,40μ. για τη δημιουργία άξονα περιπάτου και μέσα στον κεντρικό – εμπορικό πυρήνα του οικισμού, σύμφωνα με την πολεοδομική μελέτη για τον οικισμό.