Πόσο αίμα ακόμη

Πάει ακριβώς ένας μήνας από τότε που γράφαμε Περιμένοντας τη συντήρηση του οδικού δικτύου και το χθεσινό τραγικό τροχαίο στην τελευταία σπιθαμή της Αιτωλοακαρνανίας τη Συκούλα του δήμου Αμφιλοχίας, όπου ξεκληρίστηκαν δυο οικογένειες ήρθε για άλλη μια φορά να μας εξοργίσει με την αδιαφορία των ιθυνόντων. Τραγική ειρωνεία του χθεσινού περιστατικού ότι πριν 25 μέρες δημοπρατήθηκε από το Υπουργείο Υποδομών το έργο «Αποκατάσταση φθορών οδοστρώματος εθνικής οδού Αντιρρίου – Ιωαννίνων σε τμήματα από Αντίρριο μέχρι όρια Νομών Αιτωλοακαρνανίας – Άρτας (Συκούλα) και από Αμφιλοχία μέχρι Άκτιο» ωστόσο δεν έχει ξεκινήσει ακόμη…

λακκούβες εθνική οδόςΠόσο αίμα χρειάζεται ακόμη η  καρμανιόλα της εθνικής οδού Ιωαννίνων – Αντιρρίου, για να συγκινηθούν επιτέλους στα αρμόδια υπουργεία και να αποφασίσουν την πλήρη συντήρηση του δρόμου, που δίκαια φέρει τον τίτλο του πλέον επικίνδυνου στη χώρα;… Πέντε νεκροί και τρεις βαριά τραυματισμένοι, εκ των οποίων ένα 16χρονο κορίτσι είναι πλέον σύμφωνα με τους γιατρούς εγκεφαλικά νεκρό είναι ο απολογισμός του αίματος πάνω στην άσφαλτο αυτού του οδικού άξονα που έχει να συντηρηθεί πάνω από 40 χρόνια.

Την τελευταία 10ετία, όλοι πιπιλίζουν την …καραμέλλα της Ιόνιας Οδού, που σύμφωνα με τα αρχικά της χρονοδιαγράμματα θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί πριν δύο χρόνια σε όλο το μήκος της.  Και συνεχίζοντας τον γνωστό πλέον εμπαιγμό οι ιθύνοντες  μας διαβεβαιώνουν κάθε τόσο για επανέναρξη των έργων, που σύμφωνα με τις τελευταίες εξαγγελίες, έπρεπε να είχαν αρχίσει από τον περασμένο Γενάρη και τελευταία κάνουν λόγο για Φθινόπωρο… Τα τελευταία πέντε – έξι χρόνια είχε γίνει επιτακτικό το αίτημα για συντήρηση της Εθνικής Οδού. Στο ερώτημα μέχρι να ολοκληρωθεί η Ιόνια Οδός ( …φυσικά άγνωστο πότε πλέον), γιατί δεν γίνεται μια πλήρης συντήρηση στο δρόμο Αντιρρίου –  Ιωαννίνων με αντικατάσταση της ξεφτισμένης  ασφάλτου,  η απάντηση ήταν «…μα είναι δυνατόν να δώσουμε τώρα χρήματα για έναν παλιό δρόμο, όταν θα γίνει νέος αυτοκινητόδρομος;»

εθνική οδόςΕν τέλει πέρυσι και φέτος βγήκαν κάποια κονδύλια για τα επικίνδυνα σημεία μόνο… Το ένα έργο ενός εκατομμυρίου ευρώ είναι το έργο του υπ. Υποδομών με τίτλο «Αποκατάσταση φθορών οδοστρώματος εθνικής οδού Αντιρρίου – Ιωαννίνων σε τμήματα από Αντίρριο μέχρι όρια Νομών Αιτωλοακαρνανίας – Άρτας (Συκούλα) και από Αμφιλοχία μέχρι Άκτιο» που έρχεται να συμπληρώσει το έργο της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας με προϋπολογισμό 3.000.000 ευρώ που αφορά «Τµηµατικές ανακατασκευές ασφαλτοταπήτων επί της Ν.Ε.Ο. Αντιρρίου – Ιωαννίνων για άρση επικινδυνότητας». Και ενώ μήνες τώρα τα λεφτά υπάρχουν η ολιγωρία και οι χρονοβόρες διαδικασίες των διαγωνισμών μας έφτασαν στην καρδιά του καλοκαιριού και σχεδόν τίποτα δεν έχει γίνει…

Πόσους νεκρούς θέλουν ακόμη οι κυβερνώντες  για να προχωρήσουν τα έργα  συντήρησης; Είναι υποχρεωμένο το κράτος  από την φορολογία των πολιτών για τα αυτοκίνητα να επιστρέφει τα χρήματα στους πολίτες φτιάχνοντας δρόμους όσο το δυνατόν πιο ασφαλείς. Αλλά ακόμη και αν η εθνική οδός Αντιρρίου – Ιωαννίνων ήταν καλοσυντηρημένη το αίτημα για την Ιόνια Οδό παραμένει, αφού πρόκειται για ένα δρόμο της δεκαετίας του 1960 που υποτιθέστω και συντηρημένος δεν μπορεί πια να δεχθεί αυτό τον κυκλοφοριακό φόρτο…

Δ.Π