Ζητούν να ολοκληρωθεί ο κόμβος του αρχαιολογικού χώρου της Πλευρώνας

Το αίτημα για τη δημιουργία κόμβου στο σημείο της εθνική οδού, όπου αυτή συνδέεται με το δρόμο που οδηγεί στο αρχαιολογικό χώρο της Πλευρώνας επαναφέρει με επιστολή του προς τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας ο Λαογραφικός Πολιτιστικός Σύλλογος Μεσολογγίου. Στην επιστολή τονίζεται η μεγάλη επικινδυνότητα για πρόκληση ατυχημάτων του σημείου, ενώ παράλληλα εκφράζεται και η απορία γιατί στη νέα σε εξέλιξη σήμερα Εργολαβία ανάπλασης όλων των κόμβων για άρση της επικινδυνότητας από Αντίρριο μέχρι Ιωάννινα δεν συμπεριλήφθηκε και ο συγκεκριμένος κόμβος.

Αναλυτικά :
Σύμφωνα με το παραπάνω σχετικό, δικό μας έγγραφο, σας ζητούσαμε την ανάγκη ολοκλήρωσης του κόμβου της Αρχαίας Πλευρώνας, με το παρόν επανερχόμαστε με το ίδιο αίτημα καθ΄ότι αν και έχει περάσει αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα δεν υπήρξε καμιά εξέλιξη. Σας παραθέτουμε το ίδιο αίτημά μας.
Με αφορμή την διέλευση δεκάδων οχημάτων από τον κόμβο της Εθνικής οδού προς τον Αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Πλευρώνας για τις Πολιτιστικές Εκδηλώσεις του καλοκαιριού 2011 θέλουμε για άλλη μια φορά να επανέλθουμε στην ανάγκη ολοκλήρωσης του κόμβου αυτού. Προς τούτο σας γνωρίζουμε ότι πριν μερικά χρόνια είχε ξεκινήσει εργολαβία για την κατασκευή του κόμβου αυτού, με φορέα υλοποίησης την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.

Στην υπόψη εργολαβία προβλεπόταν από τη μελέτη κατασκευής, όπως φαίνεται στο παρατιθέμενο σχεδιάγραμμα, να ολοκληρωθεί το έργο με σχετικές διαπλατύνσεις, τεχνικά, υπόβαση και ασφαλτικό τάπητα, γραμμοσκιάσεις για την ασφαλή και επιβαλλόμενη κίνηση των οχημάτων και ακόμη τον ηλεκτροφωτισμό του χώρου. Μέχρι τώρα διαπιστώσαμε ότι κατά την κατασκευή έγιναν όλες οι εργασίες υποδομής, που αφορούσαν εκσκαφές, επιχώσεις, σκυροδέματα, υπόβαση και βάση με 3Α ηλεκτρική εγκατάσταση καθώς και οι βάσεις φωτιστικών του κόμβου, σύμφωνα με τη συνταχθείσα μελέτη. Η Εργολαβία αυτή, για διάφορους λόγους δεν ολοκληρώθηκε, παρέμειναν δηλαδή ελάχιστα να γίνουν ακόμη όπως, ισοπέδωση και συμπύκνωση της υπάρχουσας βάσης από 3Α συγκολλητική ασφαλτική επάλειψη, ασφαλτική στρώση κυκλοφορίας, γραμμοσκίαση και τοποθέτηση ανακλαστικών. Ο φωτισμός στην παρούσα φάση δεν είναι απαραίτητος.

Η άποψη που κυκλοφόρησε ότι δρομολογείται να συνδεθεί ο κόμβος με την υπό κατασκευή Ιόνια Οδό δεν στέκει, δεδομένου ότι η Ιόνια Οδός θα είναι κλειστός αυτοκινητόδρομος και δεν θα υπάρξει σύμφωνα με την μελέτη κόμβος στο ύψος αυτό. Η Αρχαία Πλευρώνα πλέον σήμερα μετά από τόσα έργα που έγιναν, με επί πέντε χρόνια ανασκαφές, ανατάξεις, κτιριακές εγκαταστάσεις, παρουσιάζει σήμερα ένα σημαντικό Αρχαιολογικό Χώρο, άμεσα συνδεδεμένο και επισκέψιμο τουριστικά. Στον χώρο αυτό θεσπίστηκαν και γίνονται πολλές εκδηλώσεις όπως τα «ΠΛΕΥΡΩΝΙΑ» με παραστάσεις Αρχαίας Τραγωδίας, τα δύο τελευταία χρόνια εκατοντάδες Συμπολίτες μας γιόρτασαν την Αυγουστιάτικη Πανσέληνο. Επίσης γίνονται ξεναγήσεις και επισκέψεις. Το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει κανείς σήμερα είναι η απαράδεκτη είσοδος από τον Εθνικό δρόμο. Τα χρήματα που απαιτούνται, όπως υπολογίστηκαν, δεν ξεπερνούν τις 20.000 χιλιάδες Ευρώ, χωρίς τον ηλεκτροφωτισμό. Υπάρχει μεγάλη επικινδυνότητα και πολλές φορές η κίνηση έφτανε σε όρια πραγματικού δυστυχήματος.

Απορίας άξιον είναι γιατί η νέα σε εξέλιξη σήμερα Εργολαβία ανάπλασης όλων των κόμβων για άρση της επικινδυνότητας από Αντίρριο μέχρι Ιωάννινα δεν συμπεριλήφθηκε και ο υπόψη κόμβος. Η Διεύθυνση Δ3 του ΥΠΕΧΩΔΕ έπρεπε να δώσει περισσότερη προσοχή, κατά το στάδιο εκπόνησης της μελέτης γι΄ αυτό τον κόμβο που παρουσιάζει άκρως μεγάλη επικινδυνότητα.

Κε Περιφερειάρχη,
Εφ΄ όσον δεν γίνει κάτι με την Διεύθυνση Δ3 σύντομα θα πρέπει να ενεργήσετε να συνεχιστεί το δικό σας έργο, για την ολοκλήρωσή του. Με την ευχή ότι θα τύχουμε άμεσης απάντησης σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων.

Με Εκτίμηση για το Δ. Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΙΑΣΟΣ

Ο ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΥΛΩΝΑΣ

Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΕΛΕΝΗ ΠΛΑΚΙΔΑ