Τη Διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου Αιτωλ/νίας προτρέπει το Δημοτικό Συμβούλιο Μεσολογγίου με ομόφωνη απόφασή του να προχωρήσει στη διενέργεια εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την αδειοδότηση υδατοδρομίου στο Λιμάνι Μεσολογγίου.
Επειδή το κόστος για την αδειοδότηση του Υδατοδρομίου ανέρχεται στο ποσό των 15.000,00€ + κόστος Μ.Π.Ε. + κόστος Εξοπλισμού Υδατοδρομίου και επειδή ο Δήμος Μεσολογγίου δεν διαθέτει τους αναγκαίους πόρους, αλλά ούτε είναι της αρμοδιότητας του η χρήση και λειτουργία των λιμενικών υποδομών, ο δήμος προτείνει προς τη Λιμενική Επιτροπή – που ήδη βλέπει θετικά το θέμα – όπως η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος από ενδιαφερόμενες εταιρείες, που θα είναι κάτοχοι αδείας λειτουργίας του Υδατοδρομίου, αφού γίνει παραχώρηση χρήσης του χώρου, το δε κόστος αδειοδότησης και εγκατάστασης θα το αναλάβει η ανάδοχος εταιρεία και θα συμφωνηθεί ένα ποσοστό ή ένα μίσθωμα για τον παραχωρητή.
Οι επιλογές αδειοδότησης του υδατοδρομίου στο Μεσολόγγι είναι οι ακόλουθες:
• Πρώτη επιλογή :
Ο φορέας που έχει τη χρήση του χώρου, στην προκειμένη περίπτωση το Λιμενικό Ταμείο, θα είναι ο κάτοχος της άδειας λειτουργίας του Υδατοδρομίου και θα επιβαρυνθεί με το κόστος αδειοδότησης που θα ανέλθει στο ποσό των 15.000,00€ + κόστος Μ.Π.Ε. + κόστος Εξοπλισμού Υδατοδρομίου.
• Δεύτερη επιλογή : Οι ενδιαφερόμενες εταιρείες που θα είναι κάτοχοι της άδειας λειτουργίας του Υδατοδρομίου, αφού τους γίνει η παραχώρηση του χώρου, το κόστος αδειοδότησης και εγκατάστασης το αναλαμβάνουν οι ενδιαφερόμενες εταιρείες και θα συμφωνηθεί ένα ποσοστό ή ένα μίσθωμα για τον παραχωρητή .
• Τρίτη επιλογή: Ο φορέας που έχει τη χρήση του χώρου, δηλ. το Λιμενικό Ταμείο, και οι ενδιαφερόμενες εταιρείες θα δημιουργήσουν μια κοινοπραξία – εταιρεία από κοινού όπου ια είναι ο κάτοχος της άδειας λειτουργίας του Υδατοδρομίου και ανάλογα με το ποσοστό συμμετοχής ανάλογη θα είναι και η επιβάρυνση με το κόστος αδειοδότησης και εγκατάστασης του Υδατοδρομίου.
Σύμφωνα με τις προτεινόμενες διατάξεις για τα υδατοδρόμια, επιτρέπεται η δημιουργία υδατοδρομίου από το Δημόσιο, από Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α’ και Β’ Βαθμού, από νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου και από φυσικά πρόσωπα, εφόσον τηρούνται συγκεκριμένες προϋποθέσεις, ενώ η χρηματοδότηση της κατασκευής υδατοδρομίου μπορεί να γίνει μέσω ΣΔΙΤ στρατηγικών επενδύσεων. Στα Αδειοδοτημένα Υδατοδρόμια, θα επιτρέπεται, βάσει του νέου Νόμου, η πραγματοποίηση τακτικών και έκτακτων πτήσεων Δημοσίων Μεταφορών Υδροπλάνων για μεταφορά επιβατών, φορτίων, ταχυδρομείου, καθώς και μια σειρά ειδικών πτήσεων (Νοσοκομειακών, Έρευνας – Διάσωσης, Πυρόσβεσης, Γενικής αεροπορίας, Αεροπορικών εργασιών κ.λπ.). Οι πτήσεις θα μπορούν να πραγματοποιούνται τόσο, προς κάθε άλλο αδειοδοτημένο Υδατοδρόμιο, όσο και προς χερσαία αεροδρόμια με την χρήση αμφίβιων υδροπλάνων. Επίσης θα επιτρέπεται να πραγματοποιούνται έκτακτες πτήσεις (charter flights) προς υδάτινα πεδία για τα οποία σημειωτέον δεν απαιτείται Αδειοδότηση.