Δημοπρατούνται ή νέα παράταση για Υποθαλάσσια Σαλαμίνας, Λευκάδας και άξονα Ελευσίνα-Θήβα;

Μετά από 3 αναβολές μεγάλη είναι η αγωνία για την δημοπράτηση της νέας γενιάς έργων με παραχώρηση που αφορούν 3 έργα μεγάλης εμβέλειας. Πρόκειται για πολύ μεγάλα έργα υποδομών που θα δώσουν ώθηση στην ανάπτυξη στις περιοχές που θα κατασκευαστούν. Πρόκειται για
1.την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Πέραμα με κόστος 350εκ.ευρώ
2.την υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας-Αιτωλοακαρνανίας με κόστος 50εκ.ευρώ
3.τον νέο οδικό άξονα Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη με κόστος 450εκ.ευρώ

Να θυμίσουμε πως τα έργα έχουν πάρει παράταση για τις 5 Νοεμβρίου 2013. Αν κρίνουμε πάτως από ττην διάθεση του προκατόχου του κου Χρυσοχοϊδη στο Υπουργείο Ανάπτυξης, πάμε για νέα παράταση καθώς το μήνυμα που είχε δοθεί τον περασμένο Μάρτιο είναι να ολοκληρωθούν πρώτα όλες οι διαδικασίες για την επανεκκίνηση των 4 παγωμένων αυτοκινητόδρομων και κατόπιν να ασχοληθούν με τα νέα μεγάλα έργα παραχώρησης αλλα και το έργο για το νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου.

Να θυμίσουμε πως τα έργα αυτά έχουν ενεργοποιηθεί από το 2012 επί Υπουργείας του κου Βορίδη αλλά πήραν τέσσερις παρατάσεις για το καλοκαίρι και το φθινόπωρο 2012 και φέτος για Απριλίο και Νοέμβριο. Ο κόσμος των υποδομών αν και εύχεται να είναι η τελευταία παράταση και να προχωρήσει η διαδικασία της δημοπράτησης είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικός για την τύχη των έργων καθώς όσο εκκρεμούν οι αυτοκινητόδρομοι τα άλλα μεγάλα έργα παραχώρησης μένουν κλειδωμένα.

Τα έργα αυτά χαρακτηρίζονται στρατηγικά όχι τόσο γιατί είναι απολύτως αναγκαία κατασκευαστικά αλλά γιατί η ανταπόκριση που θα έχουν θα είναι μία ένδειξη για το γενικότερο κλίμα στο κατασκευαστικό γίγνεσθαι της χώρας. Να θυμίσουμε πως τα έργα θα κατασκευαστούν με την μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου που για πρώτη φορά βάζει στο παχνίδι και τις κατασκευαστικές εταιρείες δίνοντας λόγο και φωνή για τον τρόπο κατασκευής και λειτουργίας των έργων.

Ο ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΘΗΒΑ
Το συγκεκριμένο project είναι ιδιαίτερα φιλόδοξο καθώς μιλάμε για μία νέα “Αττική Οδό” καθώς θα κατασκευαστεί στα πρότυπα της και θα διαθέτει 3 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και σιδηρόδρομο στο μέσον. Θα παρακάμπτει όλη την Αττική και θα μειώσει την απόσταση της Πελοποννήσου από την Ανατολική Ηπειρωτική Ελλάδα κατά 60 χιλιόμετρα και κατά μία ώρα την χρονοαπόσταση. Το έργο χαρακτηρίζεται στρατηγικό και για τον σιδηρόδρομο καθώς θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά κόρον από εμπορευματικές αμαξοστοιχίες από τα λιμάνια του Πειραιά, της Ελευσίνας αλλά και το κέντρο που κατασκευάζεται στο Θριάσιο Πεδίο.Πάντως στο Υπουργείο Υποδομών είναι αρκετά αισιόδοξοι ότι τα θέματα ένα-ένα κλείνουν και μπορούν αυτά τα νέα έργα να προχωρήσουν σύντομα χωρίς περαιτέρω χρονικές καθυστερήσεις.

πηγή : Ypodomes.com