Η κατασκευή της Κλόκοβας στην Ιόνια Οδό κινδυνεύει να μείνει εκτός χρηματοδότησης ΕΣΠΑ

Δύο παράλληλα εναλλακτικά σενάρια προτείνει η Ν. Φούντα
Ο Νομός Αιτωλοακαρνανίας υποφέρει εδώ και δεκαετίες από το κάκιστο οδικό δίκτυο και την έλλειψη υποδομών. Η εκάστοτε αλλαγή πολιτικής ηγεσίας στα αρμόδια Υπουργεία, φέρνει νέες υποσχέσεις που πολύ σπάνια πραγματοποιούνται. Το αποτέλεσμα; Να κινδυνεύουν να μείνουν εκτός χρηματοδότησης ΕΣΠΑ, ακόμη και στη σημερινή οικονομική συγκυρία, πολύ σημαντικά έργα πνοής και υψηλής αναπτυξιακής σημασίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το τμήμα της Ιονίας Οδού στην Κλόκοβα. Η εκδίκαση της αίτησης ακύρωσης της σύμβασης από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), έγινε τελικά μόλις τον προηγούμενο μήνα, συνεπώς η απόφαση θα ξεπερνά χρονικά τους σχεδιασμούς και οι προθεσμίες θα είναι πια ασφυκτικές για την απορρόφηση των κονδυλίων.

Νίκη ΦούνταΗ Βουλευτής Αιτωλ/νίας της Δημοκρατικής Αριστεράς Νίκη Φούντα, κατά το παρελθόν, τόσο με σχετική Επίκαιρη Ερώτηση, όσο και με εισήγηση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου στην Βουλή, έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου προτείνοντας έγκαιρα να υπάρξει παράλληλα έτοιμη η μελέτη με την εναλλακτική κατασκευαστική λύση της σήραγγας στο συγκεκριμένο σημείο – λύση άμεση και ευρύτερα αποδεκτή – έτσι ώστε να μην υπάρξει πρόβλημα στην χρηματοδότηση του έργου και κυρίως στην συνέχεια και ολοκλήρωσή του, στο πλαίσιο ενός ενιαίου σχεδιασμού. Αυτό θα γινόταν με κάθε σεβασμό προς το έργο της δικαιοσύνης, της οποίας οι αποφάσεις εκκρεμούν.

Δυστυχώς, ο τότε αρμόδιος Αν. Υπουργός κ. Καλογιάννης, απάντησε «διεκπεραιωτικά», διαβεβαιώνοντας μεν για την βέλτιστη χάραξη της Ιονίας Οδού, χωρίς όμως να δεσμευτεί για την ένταξη του τμήματος της Κλόκοβας στην παρούσα προγραμματική περίοδο του ΕΣΠΑ. Ανέφερε χαρακτηριστικά πως “μόνο αυτοτελή και λειτουργικά τμήματα θα δίνονται προς χρήση, εν αναμονή της απόφασης του Ανώτατου Δικαστηρίου”. Και η αναμονή, δυστυχώς, είναι και πάλι εξαιρετικά μεγάλη. Σύμφωνα με πληροφορίες το Υπουργείο – υπό την πίεση του χρόνου και με ορατή πλέον την πιθανότητα μη ένταξης του έργου στο ΕΣΠΑ – αναζητά λύσεις, ώστε το έργο να μην «μπλοκαριστεί». Αυτή είναι και η δική μας αποκλειστική έκκληση.

Για το λόγο αυτό, η κ. Φούντα επανέρχεται με κοινοβουλευτική Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, ζητώντας διευκρινίσεις για την πορεία αυτού του τόσο σημαντικού για την Αιτωλοακαρνανία έργου, σε συνδυασμό με τις ασφυκτικές προθεσμίες που πλέον υπάρχουν. Επαναφέρει δε, την εξέταση της εναλλακτικής, η σύμβαση να περιλαμβάνει δύο σενάρια (σήραγγα ή ανοιχτός δρόμος) ώστε να μην υπάρξουν περαιτέρω προβλήματα. Ταυτόχρονα, ζητά ενημέρωση για τα νέα χρονοδιαγράμματα, όπως διαμορφώνονται, για το σύνολο των συμβάσεων που αφορούν στο τμήμα της Ιονίας Οδού στην Αιτωλοακαρνανία και τις θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν.

Η Αιτωλοακαρνανία έχει απόλυτη ανάγκη από την ανάπτυξη που θα επέλθει με έναν δρόμο διεθνών προδιαγραφών, ο οποίος θα αποτελέσει ανάσα για την καθημερινότητα και την ασφάλεια των πολιτών, αλλά και των επισκεπτών/διερχομένων. Απαιτούνται καίριες δράσεις άμεσα και τις αναμένουμε, έστω και με μεγάλη καθυστέρηση και με την “πλάτη στον τοίχο” πια, από το Υπουργείο.