Προχωρά το αρδευτικό-υδρευτικό έργο της Αμφιλοχίας [pics-video]

Το μεγαλύτερο αρδευτικό και υδρευτικό έργο της Αμφιλοχίας και των κοινοτήτων του Βάλτου και ίσως ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα έργα στην περιοχή ως προς τη δυνατότητα ολοκλήρωσης λαμβάνοντας υπόψη και τις οικονομικές συγκυρίες της χώρας, τη λειτουργικότητά του σαν έργο αλλά και τη χρησιμότητά του ως προεκλογικό όπλο οδεύει προς την ολοκλήρωσή του.

αρδευτικό-υδρευτικό έργο της ΑμφιλοχίαςΠοια είναι όμως η αλήθεια και η σημερινή εικόνα για ένα έργο πολύ μεγάλης σημασίας για την ανάπτυξη και την παραγωγική ανασυγκρότηση του τόπου, αρδεύοντας 100.000 στρέμματα καλλιεργειών και για έναν τόπο όπου δραστηριοποιούνται κτηνοτρόφοι με ένα πολύ μεγάλο ζωικό κεφάλαιο (209.851 αιγοπρόβατα και 8.080 βοοειδή στο Δήμο Αμφιλοχίας). Ο «Μ» βρέθηκε στο εργοτάξιο και μίλησε με τους εργολάβους. Το έργο σήμερα βρίσκεται πάνω από την Αμφιλοχία δίπλα στο κάστρο. Μέχρι εκεί έχει ολοκληρωθεί ο αγωγός και στο σημείο αυτό έχει ξεκινήσει η δημιουργία της σήραγγας η οποία έχει απόσταση 2.100 μέτρων. Σύμφωνα με τον εργολάβο η δυνατότητα εκτέλεσης είναι 6 μέτρα την ημέρα και αν αναλογιστεί κανείς τις πρόσθετες εργασίες όπως για παράδειγμα η στεγανοποίηση κ.λ.π. θα χρειαστούν περίπου 20 μήνες για την αποπεράτωση τους.
Η κατασκευή του έργου, που ξεκίνησε το 2006 και θα είχε ολοκληρωθεί το 2011, είχε όμως πολλές καθυστερήσεις που οφείλονται σε απρόβλεπτους και αντικειμενικούς παράγοντες. Προβλήματα στη χρηματοδότηση, ο κακός σχεδιασμός του Υπουργείου που δεν έλαβε υπόψη του την παράλληλη εξέλιξη του έργου της Ιόνιας Οδού, αλλά και η ανάγκη σωστικών ανασκαφών σε αρχαιολογικά ευρήματα που εντοπίστηκαν κατά τις εργασίες (στην περιοχή της Αρχαίας Στράτου), έφεραν το έργο αρκετούς μήνες πίσω.

αρδευτικό-υδρευτικό έργο της Αμφιλοχίας 3Το χρονικό
Ο σχεδιασμός για την ύδρευση και άρδευση κοινοτήτων επαρχίας Βάλτου δεν είναι πρόσφατος. Οι πρώτες μελέτες για το έργο «Ανακατασκευή Διώρυγας Δ1 και επέκταση διώρυγας Αμβρακίας – Αμφιλοχίας για άρδευση κοινοτήτων επαρχίας Βάλτου» ξεκίνησαν τη δεκαετία του ’80, η οριστική μελέτη του εγκρίθηκε στα μέσα της δεκαετίας του ΄90 και η δημοπράτηση και ανάθεσή του έγινε το 2006. Αντικείμενο του έργου ήταν η κατασκευή του αγωγού μεταφοράς νερού δυτικά του Αχελώου, με σκοπό την ύδρευση και άρδευση κοινοτήτων της επαρχίας Βάλτου του Νομού Αιτωλοακαρνανίας με την παροχέτευση υδάτων από τον ποταμό Αχελώο. Περιελάμβανε, συγκεκριμένα, την ανακατασκευή της διώρυγας (10 χλμ), την αποπεράτωση της διώρυγας Αμβρακίας (12 χλμ), την κατασκευή της διώρυγας Αμφιλοχίας (9 χλμ), τη διώρυγα και τη σήραγγα Βάλτου (4,8 χλμ), καθώς και όλα τα συνοδευτικά έργα -το αντλιοστάσιο Αμφιλοχίας, την οδοποιία και τα τεχνικά έργα.
Είναι το μόνο έργο το οποίο θα δώσει οριστική λύση στο πρόβλημα της ύδρευσης . αλλά και της άρδευσης η οποία στηρίζει τον πρωτογενή τομέα ειδικά σήμερα που οικονομική διέξοδος της χώρας από την κρίση προϋποθέτει την στήριξη και ανασυγκρότηση του πρωτογενούς τομέα. Όπως φαίνεται η επιλογή και η ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου είναι μονόδρομος για την ανάπτυξη της περιοχής. Μελέτες και όποιες εφήμερες λύσεις που θα μπορούσαν να δοθούν δεν θα ήταν παρά χαμένος χρόνος και χρήμα που θα λειτουργούσαν και ως τροχοπέδη για την κατασκευή του μεγαλύτερου αρδευτικού έργου της περιοχής.

πηγή : e-maistros.gr