“Δούρειος ίππος” η αυτοαξιολόγηση λένε οι δάσκαλοι του Αγρινίου

δάσκαλοι (2)Ακόμα και οι πιο δύσπιστοι καταλαβαίνουμε ότι το υπουργείο Παιδείας με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας δεν έχει στόχο την βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, ούτε να βοηθήσει τον εκπ/κό να κάνει καλύτερα τη δουλειά του και ούτε βέβαια στοχεύει στην ενίσχυση του αδύναμου μαθητή. Αυτό σημειώνει στην ανακοίνωσή του το Δ.Σ. του συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Αγρινίου-Θέρμου και καταγράφει τις επιδιώξεις του υπουργείου πίσω από την αυτοαξιλόγηση, που σύμφωνα με το σύλλογο είναι:
• Κατηγοριοποίηση των σχολείων σε αποδοτικά και μη, έτσι ώστε να νομιμοποιήσουν την μείωση των σχολικών μονάδων μέσω του κλεισίματος-συγχώνευσης αντιπαραγωγικών σχολείων.
• Να δημιουργήσουν τις νέες δεξαμενές κινητικότητας-απόλυσης και να καθηλώσουν μισθολογικά τους εκπ/κούς με βάση τη σύνδεση της αξιολόγησης με το ενιαίο μισθολόγιο-βαθμολόγιο και τις ποσοστώσεις του.
• Να σπείρει τον φόβο στους εκπ/κούς συνδέοντας την αξιολόγηση με το νέο πειθαρχικό δίκαιο και ο ανταγωνισμός θα μετατρέψει τις ανθρώπινες σχέσεις μέσα στα σχολεία σε “ζούγκλα” με δραματικές επιπτώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία εντός κι εκτός σχολείου.
• Να ελέγξουν τη διδακτική-μαθησιακή διαδικασία μετατρέποντάς τη σ’ ένα σύνολο προκατασκευασμένων, τυποποιημένων και ποσοτικών κριτηρίων που θα οργανώνεται όχι με βάση τις ανάγκες του μαθητή, αλλά με βάση τα πρότυπα και τους δείκτες της αξιολόγησης.

Το Δ.Σ. του συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Αγρινίου-Θέρμου προχώρησε ήδη στα εξής:
1)Πραγματοποίησε συνάντηση με τους δ/ντές, -τριες και Προϊσταμένους ,-ες των σχολείων στις 17-12-2013 στα γραφεία του συλλόγου. Παρ’ όλο που η συμμετοχή δεν ήταν μεγάλη-οι σχολικοί σύμβουλοι ήταν συνολικά απόντες-έγινε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση για τα σχέδια διάλυσης της δημόσιας εκπ/σης, τη “ζούγκλα” ανταγωνισμού στην οποία μετατρέπεται το σχολείο, την ομηρία και χειραγώγηση των εκπ/ών με όχημα την εφαρμογή της αξιολόγησης. Καλέσαμε τους συναδέλφους δ/ντές να μην συμβάλλουν με τη στάση τους στην εφαρμογή της λεγόμενης αξιολόγησης και μαζί με τους συλλόγους διδασκόντων να την ακυρώσουν στην πράξη.
2)Κήρυξε 2ημερη στάση εργασίας στις 16-17/12/2013 που είχαν προγραμματιστεί σεμινάρια από 3 σχ.συμβούλους για την “αυτοαξιολόγηση” και μαζί με συναδέλφους, που συμμετείχαν στη στάση και στις συγκεντρώσεις έξω απ’ τα σχολεία που θα γίνονταν τα σεμινάρια, ακύρωσαν στην πράξη το πρώτο στάδιο εφαρμογής της.
3)Όπως σε όλη τη χώρα, έτσι και στο σύλλογό μας η συντριπτική πλειοψηφία των μελών μας(ποσοστό 95%) υπέγραψε το κείμενο της ΔΟΕ ενάντια στη διαδικασία που το υπουργείο ονομάζει «αξιολόγηση».