Άκτιο – Αμβρακία : Μόνο ο “γάμος” με τον ΑΚΤΩΡ σώζει το έργο από νέο διαγωνισμό

Καμία εργολαβία δεν έχει ξεπεράσει το 43%
Με ένα εσωτερικο deal ανάμεσα στον Όμιλο Μαρούλη και τον ΑΚΤΩΡ επιχειρεί το Υπουργείο Υποδομών να ξεπεράσει το “σκόπελο” ενός νέου διαγωνισμού στην κατασκευή του οδικού άξονα Άκτιο – Αμβρακία.

Μετά την κήρυξη ως προσωρινά έκπτωτων των εταιριών ΑΕΓΕΚ και ΙΟΝΙΟΣ, λόγω των καθυστερήσεων στην πρόοδο του έργου κυρίως στην πρώτη και την τρίτη εργολαβία, το Υπουργείου Υποδομών κινητοποίειται για να σώσει ένα έργο που σύμφωνα με την αρχική προθεσμία θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί από τον Απρίλιο του 2013… Η απόφαση του Υπουργείου να δείξει την πόρτα της εξόδου στους αναδόχους θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη, αφού σύμφωνα με πληροφορίες του ΑγρίνιοCulture.gr καμία εργολαβία δεν έχει ξεπεράσει το 43% του συνολικού της έργου, με τις περισσότερες να κυμαίνονται σε ακόμη χαμηλότερα ποσοστά της τάξης του 35 με 38%.

Για να αποφευχθεί η έως και 8 μήνες καθυστέρηση ενός νέου διαγωνισμού το Υπουργείο Υποδομών επιχειρεί τον “γάμο” ανάμεσα στους έκπτωτους αναδόχους και την “ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ” συμφερόντων Γ. Μπόμπολα, η οποία έχει ούτως ή άλλως εμπλακεί στην κατασκευή του έργου εξαγοράζοντας την “ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική”. Οι συζητήσεις έχουν προχωρήσει αρκετά και φαίνεται πως υπάρχει συμφωνία. Αν δεν αλλάξει δραματικά κάτι, τότε χωρίς να γίνει νέος διαγωνισμός το έργο θα συνεχίσει η κοινοπραξία «ΙΟΝΙΟΣ – ΑΚΤΩΡ». Αναμένεται λοιπόν τις επόμενες μέρες τα πράγματα να έχουν ξεκαθαρίσει και οι εργασίες να επανεκκινήσουν. Τότε, δηλαδή μέσα στο επόμενο δεκαήμερο, δεν αποκλείεται να υπάρξει και επί τόπου επίσκεψη υπηρεσιακών παραγόντων του Υπουργείου, μιας και έργο εκτός από το πρόβλημα με τους αναδόχους αντιμετωπίζει και προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις, κυρίως στην ευρύτερη περιοχή της Βόνιτσας.

Φυσικά οι εκτιμήσεις για το χρόνο περαίωσης των εργασιών έχουν πάει περίπατο… μιας και πλέον είναι αδύνατο να υπάρξει εντός του 2014 κάποια τμηματική παράδοση του έργου, όπως προβλέπονταν για το ανατολικό τμήμα. Το μόνο που μένει ως στόχος, αν το έργο προχωρήσει με την νέα κοινοπραξία ΙΟΝΙΟΣ – ΑΚΤΩΡ που είναι στα σκαριά και οι εργασίες επανεκκινήσουν κανονικά, είναι ολοκληρωθεί η κατασκευή πριν το τέλος του 2015, οπότε και ολοκληρώνεται το τρέχον ΕΣΠΑ από το οποίο χρηματοδοτείται το έργο.

Δ.Π