Παρουσιάστηκε στο Αγρίνιο το Ηλεκτρονικό Καλάθι της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος [HDvideo]

Πραγματοιποίηθηκε σήμερα το απόγευμα στην κεντρική πλατεία Αγρινίου η εκδήλωση γνωριμίας με την πλατφόρμα του Ηλεκτρονικού Καλαθιού Προϊόντων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

Οι υπεύθυνοι τους προγράμματος ήταν εκεί για να ενημερώσουν όλους τους εμπλεκόμενους παραγωγούς, μεταποιητές, καταναλωτές κλπ για το πως μπορούν να εγγραφούν στο Ηλεκτρονικό Καλάθι και να χρησιμοποίησουν τις υπηρεσίες του.Στόχος της όλης δράσης είναι να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα και κυρίως να ενισχυθεί η εξωστρέφεια των τοπικών προϊόντων, με σκοπό την ενίσχυση των αγροτών και των παραγωγών της περιοχής μας. Παρόντες στην ενημερωτική δράση ήταν ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχη Ανάπτυξης και Αγροτικής Οικονομίας Γιώργος Αγγελόπουλος, η νεοεκλεγείσα αντιπεριφερειάρχης Αιτωλοακαρνανίας Χριστίνα Σταρακά και ο αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος Νίκος Υφαντής. Όπως αναφέρθηκε το Ηλεκτρονικό Καλάθι Προϊόντων είναι ουσιαστικά μια διαδικτυακή πύλη που περιλαμβάνει δέκα ηλεκτρονικές υπηρεσίες, με πιο σημαντικές τον γεωγραφικό χάρτη, όπου θα απεικονίζονται τα σημεία που παράγονται και πωλούνται τα προϊόντα καθώς επίσης το παρατηρητήριο τιμών και οι εφαρμογές της πύλης για κινητά τηλέφωνα.Το συγκεκριμένο έργο εντάσσεται στο γενικότερο σχεδιασμό της περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος για τον πρωτογενή τομέα και θα δώσει τη δυνατότητα στους παραγωγούς για ηλεκτρονική προώθηση και πώληση των προϊόντων τους.

[vimeo width=”570″ height=”300″]http://vimeo.com/100435150[/vimeo]

Τι είναι το Ηλεκτρονικό Καλάθι Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος
Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες οι οποίες υλοποιήθηκαν στα πλαίσια του έργου είναι:
1. Βάση Δεδομένων Ενιαία, γεωχωρικά ενεργοποιημένη Βάση Δεδομένων, στην οποία αποθηκεύεται το σύνολο της πληροφορίας που είναι απαραίτητη για τη λειτουργία της πύλης και των υπηρεσιών. Η πληροφορία που αποθηκεύεται, αφορά τόσο σε πληροφοριακά όσο και σε γεωχωρικά δεδομένα. Έτσι, υποστηρίζεται και η δυνατότητα καταγραφής, παρουσίασης, παρακολούθησης και ανάλυσης δεδομένων, λαμβάνοντας υπόψη τη θέση στο γεωγραφικό χώρο.

2. Παρατηρητήριο Τιμών Το Παρατηρητήριο Τιμών Προϊόντων Καλαθιού αποτελεί μια ειδική ηλεκτρονική υπηρεσία όπου οι χρήστες μπορούν:
• να συγκρίνουν τιμές ίδιων προϊόντων – διαφορετικών παραγωγών,
• να δουν σημεία διάθεσης και πώλησης αυτών των προϊόντων,
• Να δημιουργούν ‘προσωπικά’ ηλεκτρονικά καλάθια με τα προϊόντα που επιλέγουν,
• Να ενημερώνονται για την πορεία των τιμών των προϊόντων.

3. Γεω-πληροφοριακός χάρτης (Geo-Map) για τα προϊόντα του καλαθιού Ο Γεω-πληροφοριακός χάρτης (Geo-Map) θα αποτελε διαδικτυακή χαρτογραφική εφαρμογή που αξιοποιεί την υποδομή που έχει δημιουργηθεί στα πλαίσια υλοποίησης των υπόλοιπων υπηρεσιών, καθώς και τα ελεύθερα, εξειδικευμένα γεωχωρικά δεδομένα που είναι διαθέσιμα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Η λειτουργία της εφαρμογής βασίζεται στην άντληση δεδομένων από τη γεωχωρικά ενεργοποιημένη βάση δεδομένων, καθώς και στη χρήση δικτυακών υπηρεσιών διάχυσης γεωχωρικών δεδομένων. Πρακτικά, πρόκειται για μια σύγχρονη πύλη γεωχωρικών πληροφοριών (Geoportal), η οποία έχει εμπλουτισθεί με μια σειρά από εξειδικευμένα εργαλεία.

4. Υπηρεσία Προτάσεων Συνταγών Η συγκεκριμένη υπηρεσία παρέχει στους χρήστες τη δυνατότητα επιλογής τοπικών προϊόντων για τα οποία μπορεί να δει έτοιμες προτάσεις συνταγών. Σκοπός της συγκεκριμένης υπηρεσίας είναι οι καταναλωτές να γνωρίσουν καλύτερα τα τοπικά προϊόντα και να αντλήσουν πληροφορίες για αυτά, να ενημερωθούν για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά τους με απώτερο σκοπό να τα εντάξουν στη διατροφή τους.

5. Διαδραστικές Mobile Εφαρμογές Στα πλαίσια του έργου, έχει αναπτυχθεί δύο (2) διαδραστικές εφαρμογές για φορητές συσκευές (smartphones, ipad, κλπ). Οι εφαρμογές είναι ολοκληρωμένες, παρέχουν αυτονομία χρήσης, και μπορούν να «κατέβουν» από τα κατάλληλα «app stores» – Google Play και App Store. Συγκεκριμένα, οι mobile εφαρμογές που υλοποιήθηκαν στα πλαίσια του έργου είναι: 1. Εφαρμογή «Ηλεκτρονικό Καλάθι» για φορητές Συσκευές Η εφαρμογή «Ηλεκτρονικό Καλάθι» προορίζεται για φορητές συσκευές και προσφέρει ολοκληρωμένες ηλεκτρονικές υπηρεσίες στους χρήστες του Ηλεκτρονικού Καλαθιού (B2C) της Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος.

Στόχος της εφαρμογής είναι η άμεση πληροφόρηση των καταναλωτών για τα τοπικά προϊόντα και τοπικούς παραγωγούς, η αναζήτηση χαμηλότερων τιμών και η προβολή του αγροτικού χάρτη με σκοπό την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, την τόνωση της αγοράς αλλά και την σύσφιξη των δεσμών μεταξύ παραγωγών και καταναλωτών. 2. Εφαρμογή Ηλεκτρονικό Αγροτικό «Magazino» για φορητές Συσκευές Η εφαρμογή Ηλεκτρονικό Αγροτικό «Magazino» έχει σκοπό την διάδοση εξειδικευμένης πληροφορίας σχετικής με το κλάδο, σε χρήστες έξυπνων φορητών συσκευών.

6. Ηλεκτρονικό Αγροτικό «Magazino» To Ηλεκτρονικό Αγροτικό «Magazino» αποτελεί μια υπηρεσία μέσω της οποίας δημιουργούνται ηλεκτρονικά τεύχη που περιέχουν σχετικά με το αντικείμενο θέματα όπως νομοθεσίες, αρρώστιες προϊόντων, τρόπους καλλιέργειας κ.α. Η θεματολογία του Ηλεκτρονικού Αγροτικού «Magazino» υποστηρίζεται από πολυμεσικό υλικό όπως video, εικόνες, κλπ. Σκοπός είναι η διάδοση της πληροφορίας στους χρήστες της διαδικτυακής πλατφόρμας.

7. Υπηρεσία Δικτύωσης Αγροτικού Χώρου Η υπηρεσία δικτύωσης αγροτικού χώρου έχει ως σκοπό την κοινωνική δικτύωση των παραγωγών, επαγγελματιών αλλά και απλών χρηστών. Στόχος της συγκεκριμένης υπηρεσίας είναι να δημιουργηθεί μια κοινότητα η οποία να προωθεί τα τοπικά προϊόντα, να δημιουργεί θεματικά αντικείμενα γύρω από αυτά, να προωθήσει την ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των μελών κλπ. Η συγκεκριμένη υπηρεσία αποτελεί τον «συνδετικό κρίκο» μεταξύ παραγωγών, συνεταιρισμών, μεταποιητών και φορέων. Οι χρήστες του «δικτύου» μπορούν να δηλώνουν πληροφοριακά στοιχεία για τον εαυτό τους (προφίλ) και να δημιουργούν προσωπικές σελίδες των οποίων έχουν την ευθύνη διαχείρισης.

8. Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Προώθησης Η υπηρεσία ηλεκτρονικής προώθησης παρέχει την δυνατότητα στους χρήστες να εναποθέτουν και να δημιουργούν μια «αποθήκη» με ενημερωτικά video, spots και banners. Σκοπός της υπηρεσίας είναι η προώθηση των τοπικών προϊόντων μέσω της πλατφόρμας σε δυνητικούς μεγάλους πελάτες των προϊόντων του καλαθιού όπως υπεραγορές, αλυσίδες πώλησης προϊόντων, εξαγωγικούς συνεταιρισμούς, φορείς άλλων χωρών, κλπ. Οι χρήστες έχουν την δυνατότητα με απλές διαδικασίες να μπορούν να ανεβάζουν σε μία ηλεκτρονική «αποθήκη» όλο το πολυμεσικό και ενημερωτικό υλικό που θα συνδράμει στην προώθηση των προϊόντων του καλαθιού και την ενίσχυση της εξαγωγικής τους δύναμης.

9. Υπηρεσία Ηλεκτρονικών Δημοσκοπήσεων Η υπηρεσία δίνει την δυνατότητα στους διαχειριστές να διενεργούν ηλεκτρονικές δημοσκοπήσεις για θέματα κοινού ενδιαφέροντος όπου οι επισκέπτες μπορούν να παραθέσουν τη γνώμη τους και να υποβάλουν σχόλια σχετικά με το θέμα.

10. Ηλεκτρονικό Δημοπρατήριο Μέσω της υπηρεσίας, διατίθενται ειδικές ηλεκτρονικές φόρμες προσφοράς/ ζήτησης, απ’ όπου τόσο οι παραγωγοί όσο και οι καταναλωτές μπορούν να οργανώσουν σημεία πώλησης/ αγοράς προϊόντων, απ’ ευθείας, σε διαπραγματεύσιμη τιμή. Σκοπός της υπηρεσίας είναι να προσφέρει ένα διαδικτυακό εργαλείο το οποίο θα φέρνει σε επαφή παραγωγούς ή συνεταιρισμούς παραγωγών με τους καταναλωτές.

10. Λοιπές Ηλεκτρονικές Μικρό-εφαρμογές Επιπλέον, έχουν αναπτυχθεί και κάποιες χρήσιμες μικρό-εφαρμογές οι οποίες ενσωματώθηκαν, ως υπηρεσίες, στη διαδικτυακή πλατφόρμα. Συγκεκριμένα, είναι τα ακόλουθα: • Υπηρεσία Καιρού, • Newsletter-RSS, • Ημερολόγιο (Calendar), • Forum, • Wiki.