Οι ημέτεροι του ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου

Αρκετά σχόλια έχει προκαλέσει φέτος η απόφαση του ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου να επιβάλλει ενοίκιο για την χρήση της αίθουσας του ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου από συλλόγους και σωματεία 150ευρώ την ημέρα και 300 ευρώ για μετακλήσεις και παραγωγές που εκδίδουν εισιτήρια.

Η απόφαση αυτή πάρθηκε με το αιτιολογικό ότι πρέπει να καλύπτονται τα έξοδα που προκύπτουν από διάφορες ζημιές στο χώρο, τις οποίες επιβαρύνεται το ΔΗΠΕΘΕ καθώς επίσης και για τον καθαρισμό της αίθουσας. Σημειωτέον ότι τα προηγούμενα χρόνια η αίθουσα του θεάτρου παραχωρούνταν δωρεάν σε διάφορους συλλόγους, σωματεία, πολιτικά κόμματα και άλλους φορείς. Οπωσδήποτε πάνω στο ζήτημα αυτό θα συναντήσει κανείς απόψεις που ασπάζονται τη λογική της αντοποδοτικότητας και απόψεις που ιδεολογικά διαφωνούν με αυτήν.

Ωστόσο την ώρα που επιβάλλεται το μέτρο αυτό, το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου φαίνεται να επιμένει στην “πριμοδότηση” συγκεκριμένων πολιτιστικών φορέων/σωματείων. Για παράδειγμα, το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου έλαβε και φέτος την απόφαση να είναι συμπαραγωγός της ερασιτεχνικής θεατρικής ομάδας της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Ακαρνανίας και της Διεθνούς Ένωσης Αστυνομικών/Τοπική Διοίκηση Ακαρνανίας που πρωτοεμφανίστηκε στα δρώμενα της περιοχής πέρυσι και πέτυχε άμα τη εμφανίσει… να αποσπάσει τη συμπαραγωγή με το ΔΗΠΕΘΕ. Φέτος το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου, παρόλο που δεν έχει ακόμη καλλιτεχικό διευθυντή (!), αποφάσισε (παρατίθεται η απόφαση στο τέλος) με εισήγηση της αντιπροέδρου του Όλγας Σαλακίδου – Πιστιώλη να υποστηρίξει οικονομικά την θεατρική ομάδα των αστυνομικών. Πέρυσι η απόφαση του ΔΗΠΕΘΕ για σύμπραξη με τους αστυνομικούς προκάλεσε κόστος σχεδόν 4.000 ευρώ, αφού μόνο 3.500 ευρώ περίπου ήταν η αμοιβή του σκηνοθέτη (!) (δείτε εδώ) συν κάποια άλλα έξοδα για τις πρόβες του έργου…

Προκύπτουν λοιπόν από τις αποφάσεις του ΔΗΠΕΘΕ κάποια εύλογα ερωτήματα. Υπάρχουν λεφτά στο ΔΗΠΕΘΕ και για ποιούς; Πως εξηγείται το γεγονός ότι ενώ άλλαξε η δημοτική αρχή Αγρινίου, το ΔΗΠΕΘΕ έμεινε σταθερό στις “προτιμήσεις” του; Υπάρχει μήπως κάποιος “ομφάλιος λώρος” ανάμεσα στο δημαρχιακό και αστυνομικό μέγαρο; Τη στιγμή που δεν υπάρχει καλλιτεχνικός διευθυντής με τι κριτήρια λαμβάνονται αποφάσεις για θεατρικές συμπράξεις; Με αποφάσεις σαν και αυτές, που “πριμοδοτούν” κάποιους και καλούν κάποιους άλλους να πληρώσουν, το ΔΗΠΕΘΕ επιτυχγάνει τους στόχους τους που θα έπρεπε να ήταν «η εμψύχωση κάθε πολιτιστικής ευαισθησίας της περιοχής»;

Δ.Π