Σε διαπραγματεύσεις για μείωση διοδίων καλείται και η Γέφυρα Ρίου – Αντιρίου

Τι απαντά ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης στον βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας του ΠαΣοΚ Δ. Κωνσταντόπουλο
Η επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης δεν περιλαμβάνει μόνο τους υπό κατασκευή οδικούς άξονες, αλλά και τις παραχωρήσεις α’ γενιάς, όπως η Αττική Οδός και η Γέφυρα Ρίο – Αντίρριο, δήλωσε από τη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών κ.Χρήστος Σπίρτζης. Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας του ΠαΣοΚ κ. Δημητρίου Κωνσταντόπουλου σχετικά με τη μείωση του κόστους διέλευσης από τη Γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης», ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι το υπουργείο ετοιμάζει «ένα εξειδικευμένο σχέδιο ανά παραχώρηση, προκειμένου να καλέσουμε τους παραχωρησιούχους για διαπραγμάτευση» υπογραμμίζοντας ότι θα κληθούν τόσο η Γέφυρα όσο και η Αττική Οδός στις συζητήσεις.

Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό, το υπουργείο έχει θέσει έξι στόχους τόσο για τα ολοκληρωμένα όσο και για τα εν εξελίξει έργα παραχώρησης, όπως:
– Τη δημιουργία ενός πανελλαδικού, υβριδικού, αναλογικού συστήματος διοδίων
– Τη μείωση των διοδίων
– Τη χρήση δεικτών για την πορεία της οικονομίας σε σχέση με τη μεθοδολογία ορισμού της τιμής των διοδίων
– Τις ελεύθερες διελεύσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες συμπολιτών, όπως τα ΑμεΑ
– Τη δωρεάν διέλευση εντός των γεωγραφικών ορίων ενός δήμου
– Τη θέσπιση συγκεκριμένου αριθμού δωρεάν διελεύσεων ανά μήνα για μόνιμους κατοίκους προκειμένου να έχουν ελεύθερη πρόσβαση στην εργασία τους.

«Η διαπραγμάτευση δεν είναι πολύ εύκολη ιστορία» παραδέχθηκε ο κ. Σπίρτζης, ο οποίος σημείωσε ότι εάν θέλουν οι παραχωρησιούχοι να υπάρξει μία «πραγματικά βιώσιμη κατάσταση, θα ανταποκριθούν στο μοντέλο που θα δώσει το υπουργείο». Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών υπογράμμισε ότι το υπουργείο δεν ζητεί μείωση διοδίων με αντάλλαγμα την αύξηση του χρόνου παραχώρησης, αλλά τη χρήση μεταβλητών δεδομένων, προκειμένου εάν αυξάνεται ο κυκλοφοριακός φόρτος και τα έσοδα, να μειώνεται αντίστοιχα η περίοδος παραχώρησης και το αντίστροφο. Το ίδιο πρέπει να ισχύσει και για την απόδοση των κεφαλαίων (IRR) των παραχωρησιούχων, είπε ο κ. Σπίρτζης, ο οποίος υπογράμμισε ότι θα πρέπει να είναι μεταβλητό και να προσαρμόζεται στις οικονομικές εξελίξεις.