Κάτι η Πίνδος, κάτι η θάλασσα

Από τις δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη μετά τη συνάντηση με τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων Βέρνερ Χόγιερ προέκυψε πως η δημιουργία Σιδηροδρομικής Εγνατίας θα τεθεί σε προτεραιότητα…

Όπως είπε ο Υπουργός το σχέδιο περιλαμβάνει τη γραμμή Ηγουμενίτσα – Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη – Έβρος (Ορμένιο), κόστους γύρω στα 5 δις. Ο κος Σπίρτζης υποστήριξε ότι προς το συμφέρον του κράτους η δημιουργία της σιδηροδρομικής Εγνατίας. Είναι μία νέα γραμμή σε όλο το μήκος. Όπως ενημέρωσε ο Υπουργός ο φάκελος ακόμα δεν είναι ώριμος για να αποσταλλεί ως συνολικό έργο στο Πακέτο Γιουνκέρ και θα αποστέλλεται τμηματικά ανάλογα με την μελετητική ωριμότητα των τμημάτων. Ως πρώτο τμήμα θα κατασκευαστεί το Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο, δεύτερο τμήμα θα είναι το Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη που θα περιλαμβάνει και τη νέα χάραξη στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Τοξότες Ξάνθης. Το πλέον δύσκολο τμήμα, θα μείνει στο τέλος προκειμένου να ωριμάσουν οι μελέτες, το τμήμα Ηγουμενίτσα-Θεσσαλονίκη. Το τμήμα αυτό θα εντάξει στο σιδηροδρομικό δίκτυο πόλεις που σήμερα είναι εντελώς αποκομμένες από αυτό: Γρεβενά, Ιωάννινα, Ηγουμενίτσα.

Βέβαια όλα θα αργήσουν να γίνουν… Θα χρειαστούν αρκετά χρόνια… Αλλά κάτι η Πίνδος, κάτι η θάλασσα που μας χωρίζει από το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσος, στην Αιτωλοακαρνανία δεν πρόκειται ποτές να δούμε σιδηρόδρομο. Τουλάχιστον θα κερδίσουμε κάτι από το Πακέτο Γιούνκερ, ή θα πέσει και αυτό όλο στην ανατολική και βόρεια Ελλάδα.